26 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook 8 maanden en ondertussen eet ze een half tot hele boterham zonder korst. Korstjes eraf halen (met schaar, is lekker makkelijk). En dan doe ik het in stukjes.
Je zou een half/heel brood kunnen kopen, die in de diepvries gooien en elke dag een sneetje eruit halen en dan weer terug in de diepvries
3 jaar geleden
Ons zoontje is 7 maanden en krijgt in de ochtend 2 sneden brood op elkaar (en dan in 8 stukjes gesneden) met korsten want daar sabbelt hij heel graag op en in de avond krijgt hij ook nog eens 2 sneden op elkaar. Hij eet het niet allemaal op maar wil het hem toch nog aanbieden voor moest hij toch willen. Wel daarna nog melk natuurlijk na zijn brood. Ik probeer altijd vers brood te halen maar is inderdaad soms veel en dan vries ik dat in per 2 sneden.
Ik weet dat het hier in België pas vanaf 8 maanden mag maar aangezien ze in Nederland vanaf 6 maanden al brood mogen, heb ik dat even aangehaald bij kind en gezin en ik kreeg het antwoord dat het eigenlijk geen kwaad zou kunnen moest ik vanaf 6,5 maand al starten met brood
3 jaar geleden
Wat eten jullie kindjes toch goed brood😲 onze zoon is 7 mnd en krijg het echt niet voorelkaar. Zelfs één stukje spuugt hij weer uit. Geroosterd, vers, wat ouder brood of gedept in melk. Hij wil het niet hoor
3 jaar geleden
Wat eten jullie kindjes toch goed brood😲 onze zoon is 7 mnd en krijg het e ...
Oh herkenbaar hoor de kleine eet nu redelijk brood maar we geven meer een korst voor de fun en me middelste moest ook niks van hebben toen ben ik maisvingers gaan geven dat ging zo goed en daardoor begreep die het hap,kauw, slikken en kort daarna begon die steeds beter brood te eten! Opzich niet erg als ze het nu nog niet onder de knie hebben ze kunnen nog voldoende uit de rest halen😊
3 jaar geleden
Hoe geven jullie brood? Ons meisje van bijna 8 maand krijgt het echt niet weg. We hebben al vanalles geprobeerd.
3 jaar geleden
Ze eten denk ik gewoon wat ze zelf willen/kunnen. Hier één boterham soms met korstjes en soms zonder. Ik doe er wat boter op en dan stop ik het in zijn wangetje, zodat hij gaat kauwen. Je kan het brood ook even besprenkelen met wat melk om het zachter te maken. Bewaren zoals al is gezegd ook in de vriezer :)
3 jaar geleden
Mijn dochter geef ik meestal 2 zacht geroosterde boterhammen zonder korstjes, snij deze in reepjes en doe er vaak een deel van haar fruithapje op of een beetje banaan of advocado. ze eet alles op buiten wat ze op de grond laat vallen. ik rooster dit zacht omdat ze anders heel veel moeite heeft het zelf op te pakken en niet kapot te knijpen.
3 jaar geleden
Ik geef mijn zoontje van 7 maanden 1 snee met korsten. Boter erop en soms 100% pindakaas of wat fruit.
Doormidden snijden en vervolgens de helften allebei dubbelklappen zodat hij niet meteen met zijn vingers in het beleg zit, al vouwt hij ze meestal snel open ;).
En ik leg het gewoon voor hem neer, hij pakt het zelf op en eet zoveel hij wil. Sinds deze week gaat het meestal helemaal op. Af en toe een slokje water tussendoor als hij daarom vraagt, maar hij krijgt het prima weg.
3 jaar geleden
Hier bijna 8 maanden oud en kan sinds kort pas een halve boterham in stukjes zonder korst met boter, pindakaas of geprakt fruit op. Eerste weken wilde hij het echt niet en het ligt ook aan het brood. Bij de opvang ging het beter, dus wij vroegen welk brood ze hadden en het was fijn volkoren en dat gaat thuis nu heel goed.
3 jaar geleden
Hoe geven jullie brood? Ons meisje van bijna 8 maand krijgt het echt niet w ...
Wij geven hele kleine stukjes, gedoopt in water en dat tussen de kaakjes stoppen. Gaat steeds beter, inmiddels eet ze 2 sneeen in de middag en is brood echt haar favoriet geworden😂
3 jaar geleden
Wat eten jullie kindjes toch goed brood😲 onze zoon is 7 mnd en krijg het e ...
Same here!! Ik las al die reacties en ik dacht bij me zelf ‘wauw mijn zoontje wilt het op geen ene manier’. Hij moet steeds kokhalzen ervan.
Maar wel goed dat zoveel kindjes het al kunnen👌
3 jaar geleden
Ze eet hier 1 sneetje per dag (zonder korst) en dat haal ik elke ochtend uit de vriezer😊
3 jaar geleden
Geven jullie naast die ene boterham ook nog iets anders erbij? Of is dat de maaltijd? Nog melk of fruit etc? Mijn baby is niet tevreden met 1 boterham merk ik.. wil melk
3 jaar geleden
Reactie op babyboyben
Geven jullie naast die ene boterham ook nog iets anders erbij? Of is dat de ...
Na de boterham krijgt ze nog 180+6 melk