Mijn zoontje mag soms los mee lopen van huis naar bijv de auto in de garage beneden. Of in een winkel etc proberen we het soms, vanochtend toevallig het restaurant van de Ikea waar hij lekker aan het rond rennen was. Soms gaat hij ineens zitten op de grond en weigert verder te lopen, gaat dan huilen etc. Toen wij net naar huis gingen wilde meneer de lift in en uit rennen en toen ik nee zei ging hij demonstratief op de grond zitten/liggen huilen en gillen. Wat doen jullie op zo’n moment? Soms blijf ik erbij staan en vraag ik hem mee te lopen en lukt dat ook, soms als ik haast heb pak ik hem (ietwat geïrriteerd haha) op maar ik wil hem ook leren dat dit niet Oke is en hij “moet” opstaan en mee lopen. Net bleef ik dus in de deur opening staan, en zei gewoon meerdere keren kom op, opstaan en verder lopen ik ga je niet optillen omdat ik niet altijd wil toegeven aan zo’n bui. Mijn man hoorde hem vanuit huis (30m verder🤣 dan waar we stonden) gillen en kwam de galerij op om hem op te pakken en mee te nemen. Wat doen jullie als jullie kindje demonstratief gaat zitten (buiten of binnen) op de grond en gaat huilen/gillen tot je hem/haar oppakt..? vaak buiten wil ik mensen niet tot last zijn of in de weg staan ook dus pak ik hem toch snel op, maar dit keer had ik zoiets van nee je hoeft niet altijd je zin te krijgen..?