5 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb een bultje onder mijn oksel wat een ontstoken talgkliertje bleek. Uiteindelijk weg laten halen. Goed dat je het laat onderzoeken en ik hoop dat het een talgkliertje is 😊

3 jaar geleden

Ik heb het een jaar of 2 geleden ook gehad, ging na Dr Google ook van het ergste uit. Bleek ik een ontstoken zweetkliertje te hebben, geloof dat het na enkele dagen vanzelf terug weg ging, niets voor moeten doen.

3 jaar geleden

Ik heb het jaren terug ook gehad. In eerste instantie liep het uit de hand en kreeg ik de diagnose hydradenitis, toen moest het operatief verwijdert worden. Gouden tip van de plastisch chirurg: mocht het na een paar dagen niet verdwijnen dan kun je "scrubben" met betadine of hibiscrub (verkrijgbaar bij apotheek en betere drogist). Je moet dan flink wrijven met een washandje, doe dit een paar dagen achter elkaar en dan is het waarschijnlijk over. Beetje pijnlijk, maar wel de meest duurzame oplossing.

3 jaar geleden

Ik heb het 3 jaar geleden ook gehad, ging met heeeeeel veel stress naar de huisarts.. had m’n arm nog niet helemaal omhoog gedaan, of de huisarts zei al “ja hoor, ontstoken haar zakje”.. slapeloze nachten voor niks gehad! Antibiotica kuur gekregen en ik was er vanaf.. Ik snap je stress helemaal! Maar zal vast niks ernstigs zijn ♥️ vervelend dat je pas dinsdag terecht kunt..

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, ik geloof ook dat het een ontstoken haarzakje is door het scheren. ❤️ bedankt voor de geruststelling.