6 Reacties
één jaar geleden
Die van ons heeft het ook een tijdje gegaan, maar wel over gegaan gelukkig.
één jaar geleden
Duidelijk laten merken dat ze je pijn doet door ‘au, je doet me pijn’ te roepen. Blijft ze bijten, loskoppelen en de voeding stoppen, ook al vindt ze dat misschien niet leuk. Uitleggen dat als ze jou pijn doet de voeding klaar is. Volgende voeding weer opnieuw proberen, bijt ze, dan weer dezelfde stappen. Evt kun je ook kijken of je de signalen herkent en dus aan ziet komen dat ze gaat bijten. Dan kan je het voor zijn.
Eventueel kan je hier ook tips voor vragen aan een lactatiekundige of via La Leche League (telefonisch of via de facebook-groep bijv).
Veel sterkte ermee, hopelijk gaat het snel weer over.
één jaar geleden
Heb je al eens proberen te achterhalen wanneer je dochtertje bijt? Mijn zoontje, bijna 14mnd, bijt wanneer hij moe is en/of eigenlijk genoeg heeft gehad en baldadig wordt.
Hij doet dit al langer (niet zo hard als bij jou..) en ik zeg altijd wanneer ik het voel of zie gebeuren (zijn mondstand verandert nl): "Niet bijten. Alleen zuigen." Vooral eindigen bij wat wèl de bedoeling is.
Gaat ie door, gaat mijn vinger in zijn mond en mijn tepel eruit en is het voor dat moment klaar..
Sterkte! ❤️ Lang voeden is mooi en ik wil ook nog lang door!