18 Reacties

4 jaar geleden

Ben je rechtshandig? Je ziet dit echt heel veel ik heb mijn oudste bv gegeven en ben zelf linkshandig links was altijd een stuk groter had ook meer melk. Doordat je met 1 arm veel meer beweegt dingen pakt etc stimuleer je die borst ook meer zit dicht bij elkaar. Zolang ze genoeg drinkt zal ik me er ook geen zorgen over maken! En esthetisch ja ik ga heel eerlijk zijn in mijn geval en bij vele is na bv je borsten niet meer zoals daarvoor het zal wel meer gelijk worden want de melk is eruit maar dat is een acceptatie van het moederschap denk ik🥲

4 jaar geleden

Dit is echt heel normaal. Ik geef zelf fulltime borstvoeding en het is heel normaal dat de ene borst meer melk heeft en de andere borst best weinig. Meestal word die als “toetje” gezien. Is niet alleen bij jou zo. Ik kolf bij mijn rechterborst waar weinig in zit ook bijna niets. Maar die andere wel heel wat. Mijn dochter poept, plast, groeit. Dus super normaal. Maak je niet druk.

4 jaar geleden

Is het vooral dat je het niet zo mooi vindt of heb je zelf of je kleintje er last van? Bij mij is het precies andersom: de linker is wat ‘productiever’ en groter dan de rechter. Als je de productie van die linker wat op zou willen krikken kun je die borst een paar dagen powerkolven ( https://moedermelknetwerk.nl/kolven-stap-voor-stap/clusterkolven-power-pumping ). Maar als je kleintje happy is en je er geen last van hebt zou ik het voor nu accepteren 😊

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde (linkerborst groter dan rechts en die produceert vaak ook meer). Maar ook mijn zoontje komt niks tekort. Hoe voed jij? Ik voed 6x per dag. En begin steeds om en om. Dus 1e voeding eerst links, dan rechts. Voeding 2: eerst rechts dan links.

4 jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Ik heb hetzelfde (linkerborst groter dan rechts en die produceert vaak ook ...
Hi, ik geef hem per voeding 1 borst (behalve tijdens sprongetjes en dagen dat hij meer wilt drinken) vooral in de ochtend drinkt hij om en om 1borst maar tegen de late middag en avond wordt het beide borsten per keer (vooral nadat hij aan mijn linkerborst heeft gedronken).

4 jaar geleden

Reactie op Buideltje

Is het vooral dat je het niet zo mooi vindt of heb je zelf of je kleintje e ...
Hi. Nou ik vind me borst wel mooi en me zoontje is wel happy. Alleen ik vind het wel jammer dat 1 kant ietsje groter is en het begint nu wel iets meer opvallen dat 1 kant groter is. Jk hou niet zo van power pumping maar als het helpt dan wilt ik het proberen. Bedankt voor je tip

4 jaar geleden

Reactie op MommySss

Dit is echt heel normaal. Ik geef zelf fulltime borstvoeding en het is heel ...
Thank you!! Ja soms als je te lang naar iets kijk dan kan van alles en nog wat zien en denken.

4 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Ben je rechtshandig? Je ziet dit echt heel veel ik heb mijn oudste bv gegev ...
Inderdaad. Ik denk het ook. Accepteren zoals het is lijkt me ook het beste. soms lijkt het voor mij veel meer op te vallen dan voor iemand anders. Maar zoals meerdere dames het al zeggen, het hoort er gewoon bij. Bedankt voor je reactie

4 jaar geleden

Hi. Nou ik vind me borst wel mooi en me zoontje is wel happy. Alleen ik vin ...
Ik begrijp je helemaal, ik heb er net een week powerkolven opzitten omdat mijn productie ineens terugliep (na een massage waarbij ik op mijn buik heb gelegen en daar verstopte melkklieren van kreeg, waarna mijn zoontje de borst ineens weigerde, niks voor hem want hij drinkt juist zo graag). Het heeft wel geholpen gelukkig, er is weer genoeg melk en een tevreden jongetje hier, maar leuk is anders. Ik ben sowieso niet dol op kolven (maar wie wel denk ik 😊). Ik weet niet of het helpt voor de grootte van je borst, maar meer melk betekent wel dat mijn borst groter is bij mij. Meer melk betekent ook wel harder werken voor je kleintje, want ineens een hoop weg te drinken. Dus dat kan ook een nadeel zijn als het eigenlijk gewoon goed loopt. Misschien beter maar trots zijn op die mooie borsten die je kindje zo goed laten groeien 😊❤️ Al begrijp ik je wel.

4 jaar geleden

Hi, ik geef hem per voeding 1 borst (behalve tijdens sprongetjes en dagen d ...
Kijk eens of je telkens beide borsten kunt aanbieden. Dat helpt voor je productie. Mijn zoontje drinkt gemiddeld 5 tot 8min aan de eerste borst (overdag) en dan nog vaak maximaal 5 aan de andere. Hij is een grote drinker en krijgt er in korte tijd veel uit. Ik zit dus niet in over de 15min per borst van aan 't begin.

4 jaar geleden

Inderdaad. Ik denk het ook. Accepteren zoals het is lijkt me ook het beste. ...
Begrijp ik heel goed hoor! Ik denk dat je bij jezelf ook altijd alles meer ziet dan andere en ik vind het ook jammer dat ze niet meer zijn zoals vroeger ( andere fase dan waar jullie zijn want ben al lange tijd gestopt) maar heb er wel iets heel moois voor kunnen geven daar moeten we maar aan vasthouden😊♥️

4 jaar geleden

Reactie op Buideltje

Ik begrijp je helemaal, ik heb er net een week powerkolven opzitten omdat m ...
Ja he inderdaad. Dankje x

4 jaar geleden

Bedankt dames voor jullie tips, advies en lieve woorden🙏☺️

4 jaar geleden

Thank you!! Ja soms als je te lang naar iets kijk dan kan van alles en nog ...
Wat je aandacht geeft groeit zowat. Als je snapt wat ik bedoel. Belangrijk is plasluiers en poepluiers en een tevreden kindje. Zit je moeder gevoel niet goed zou ik uiteraard altijd contact opnemen met een huisarts en dergelijke

4 jaar geleden

Reactie op MommySss

Wat je aandacht geeft groeit zowat. Als je snapt wat ik bedoel. Belangrijk ...
Helemaal waar. Ik moest wel een beetje lachen om ‘wat je aandacht geeft groeit’ 🤪😉 Dat wordt even een tijdje flink aandacht geven aan die linker dan, wie weet helpt het. 😊 Nee hoor, grapje. Niet teveel kijken naar wat je niet mooi vindt en trots zijn op wat je lijf kan en doet is altijd een goed idee.

4 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Ben je rechtshandig? Je ziet dit echt heel veel ik heb mijn oudste bv gegev ...
Ik ben links en mijn rechter borst produceert megaveel en mijn linkerborst een stuk minder. Dus links- en rechtshandig hoeft niet altijd het geval te zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Buideltje

Helemaal waar. Ik moest wel een beetje lachen om ‘wat je aandacht geeft g ...
😁☺️ idd