38 Reacties

4 jaar geleden
Weet je zeker dat het candida is? Ik heb namelijk wel veeeel meer afscheidingsproductie nu maar niet de overige klachten als jeuk enzo. Lijkt in mijn geval dus meer overproductie in de ‘huishouding’

4 jaar geleden
Ik heb dit mijn hele eerste zwangerschap non stop gehad om gek van te worden ! Radeloos wordt je er van en heb ook geen gouden tip😖😖😖behalve alle stanfAard dingen als katoenen ondergoed etc wasmiddel gebruiken zonder parfum etc en op 60 graden wassen.. het is echt vind ik 1 van de ergste klachten ever😣😣

4 jaar geleden
Je mag tijdens je zwangerschap canasten gyno gebruiken wel met de hand ipv met dat inbreng dingetje.
Bij mij is dat het enigste wat effectief helpt de rest helpt niks indd😅

4 jaar geleden
Reactie op Deps87
Kokosolie zou helpen, maar best eens naar de huisarts gaan!
Kokosolie inderdaad. Goede, pure biologische kokosolie. Smeren (royaal) en een eetlepeltje van nemen. Ook is het verstandig om op je voeding te letten (oa geen suikers, wit brood, lactose, gist-schimmelrijke producten). Maar daar zou je zelf even naar kunnen kijken. Even kijken waar jouw lichaam slecht op reageert. Ohja, katoenen ondergoed en geen strings. Veel sterkte gewenst.

4 jaar geleden
Hi, ik had ook enorme last van jeuk voor een schimmel infectie. Ik heb de huisarts belt, en zij hebben mij een crème voorgeschreven die super goed heeft gewerkt. Zelf dacht ik dat het van binnenuit kwam, maar dat blijkt dus niet het geval. Inlegkruisjes zijn ook een grote boosdoener, want je denkt met extra afscheiding, dat is hygiënisch, maar bij mij werkte het super averechts! Maar met crème we van klachten af :-)

4 jaar geleden
Thanks voor de tips! Kokosolie ga ik checken :-) ik had idd via de huisarts miconazolcreme en zo’n eitje voorgeschreven gekregen maar die helpen dus niks helaas...

4 jaar geleden
Reactie op likeabosch
Thanks voor de tips! Kokosolie ga ik checken :-) ik had idd via de huisarts ...
Hoe lang smeer je de creme op dit moment? Want duurt een aantal dagen voor het echt begint te werken namelijk, en als k het goed heb 2 maal daags smeren.

4 jaar geleden
Oh ja en wat al eerder gezegd is, echt katoenen ondergoed dragen hoor! Anders blijft het broeien...

4 jaar geleden
Ik mag zeggen dat ik helaas ervaren ben op gebied van Candida. Elke zwangerschap gehad en tussendoor met hormoon schommelingen .. nu zwanger van mijn 6e kindje.
Alle suikers laten staan daar leeft de schimmel van. Lactasyt helpt ook. Maar de suikers zijn de boosdoeners en daar heb je dan juist zin in. Geen melk dus maar karnemelk. Veel sinaasappels eten. Geen vla maar yoghurt. Even de zuurtegraad weer omhoog brengen. Je heb een pil die je voor je gaat bevallen kan inbrengen zodat je even schimmel vrij ben. Want anders krijg je een baby met spruw. En ja dat hadden de baby’s bij mij ook. Gelukkig niet allemaal 😉🌷suc6 even met het ongemak

4 jaar geleden
Ik had hier ook altijd heel veel last van (voor ik zwanger was). Wat bij mij heel goed helpt, vooral wanneer je de eerste symptomen al voelt, is een vaginale douche gevuld met een mix van water en troebele appelazijn (met de 'moeder' erin). De verhouding is ongeveer 20% azijn en 80% water, maar dit komt niet zo nauw. Wat er dan nog overblijft na de inwendige douche gebruikte ik dan nog uitwendig. Deze behandeling kan totaal geen kwaad, het zorgt voor een goede PH waarde, waardoor schimmels niet kunnen groeien.