6 Reacties

één jaar geleden

Herkenbaar maar waar ik me aan optrek is dat onderzoek heeft aangetoond dat het zeer positief is voor de ontwikkeling van hersenen om kinderen zich te laten vervelen! Dus hier gebeurt het soms dat ik zeg, ga maar spelen en dan wil mijn zoontje (bijna 2j) dat ik mee kom maar ik zeg hem dan dat ik naar hem zal kijken. Dat is 5 min zagen dan maar uiteindelijk gaat hij op zichzelf spelen en kan hij soms echt lang bezig zijn. Dus wees niet te streng voor jezelf! Die keren dat je nee zei zal jouw dochtertje zich niet herinneren ☺️

één jaar geleden

Reactie op JulieBa

Herkenbaar maar waar ik me aan optrek is dat onderzoek heeft aangetoond dat ...
Dit inderdaad! Vervelen is heel goed op z’n tijd :) En zeker niet schuldig voelen, want zo te lezen ben je een hele lieve leuke mama!

één jaar geleden

Ik denk dat je de situatie vanuit een ander standpunt moet gaan bekijken. Kijk eens naar wat een rijkdom jullie samen hebben. Je ziet haar opgroeien, zij ziet jou iedere dag. Je doet zoveel leuks met haar. Iets mooiers dan dat is er echt niet. Het huishouden moet nou eenmaal gebeuren en van even 'vervelen' gaat ze echt niet slechter worden. Ik denk juist dat het belangrijk is dat een kind leert niet altijd het middelpunt van de aandacht te zijn. En dat je kindje uiteindelijk leert zichzelf te vermaken ipv 24/7 entertainment door mama. Voor het contrast: ik moet 28 uur werken in de week. Waarvan ik 3 volle werkdagen mijn zoontje niet zie. En als ik dan thuis ben moet ik in de (schaarse) tijd die we samen hebben óók nog eens het huishouden doen. Mijn zoontje gaat 2 dagen naar de opvang waardoor we in het najaar vaak in de lappenmand zitten en met z'n allen ziek zijn en daardoor bijna niks leuks doen buiten de deur. En ja, soms voel ik me mega schuldig daarover. Maar ik weet ook dat het niet anders kan en dat ik er alles aan doe om hem een zo leuk en zo fijn mogelijk leven te geven. En dat doe jij ook bij jouw meisje. Dus zoals hier net al gezegd is, wees niet te streng voor jezelf. Geniet van wat je hebt en zet je schuldgevoel opzij!

één jaar geleden

Echt super bedankt voor jullie lieve reacties, ik ben 24/7 moeder ben momenteel werkloos omdat ik bewust thuis wil zitten voor de kinderen. Maar dat kan soms wel zwaar zijn en dus inderdaad veel schuldgevoel meebrengen als je haar even de tijd niet geeft. Uiteindelijk doen we met zn alle ons best. Of we nu fulltime werken, thuis huisvrouw zijn of allebei uiteindelijk doe je dat allemaal voor je gezin💓

één jaar geleden

Ooh maak je niet druk! Ieder gezinsleven is een chaos en druk. Mijn dochter is wild, dus ik laat haar springen (kan alleen). Daarnaast hebben een klimrekje met glijbaan thuis staan. Dit kan ze ook alleen, op en af! Ze vindt ook koken heel erg leuk. Dus als ik ga koken geef ik haar een lepel en kookpan, werkt perfect! Ik kan koken en zij vermaakt zichzelf. Soms laat ik haar ingedrienten in de pan gooien, maar als dingen erg heet zijn en spetteren moet ze uit de keuken blijven. Heel erg stom, maar kinderen vinden ook leuk wat jij doet en daarmee helpen vermaken zichzelf ook. Natuurlijk, gaat dat niet perfect en geeft het rommel! Maar ik denk dat ze helpen wel leuk vinden en hier het meeste van leren. We doen hier alles samen, stofzuigen, dweilen, wasvouwen en bedden opmaken. En nee zeggen hoort erbij! Zorg voor een alternatief dat geeft hun een keuze. Meest gekste dingen, hebben hun veel plezier aan. Ik studeer nu fulltime, doe mijn stage vanaf 8 tot 17. Het is hard werken, maar we krijgen het voor elkaar. Plus ook volwassen vervelen zich en moeten ze er iets van maken. Schuldig voelen is niet nodig, je doet je best! Dit is ook een periode van het alleen leren spelen.

één jaar geleden

Wouw lieve mama er staan hier al veel wijze woorden want wat doe jij het goed. En onze kinderen moeten allemaal wel eens wachten of vervelen. Ik ben zelf 3.5dag van huis voor werk en studie. En ik doe het huishouden daarom samen of in de avond als de kleine slaapt. Was samen in de wasmachine doen. Koken pak ik de leertoren er bij en mag ze "meehelpen" ze staat op veilige afstand met een veilig montessori mes wat banaan te snijden wat ze gelijk mag eten hahahah. Ze mag soms helpen roeren. Als ik wel een keer ga stoffen/zuigen als ze op is krijgt ze van mij ook een poetsdoekje en mag ze mee helpen. Ze vind het fantastisch. Ja het duurt hierdoor vaak langer maar maakt niet uit. Ik denk persoonlijk dat kindjes er juist slimmer van worden als ze je mee helpen in het huishouden als in ze worden zelfstandiger en weten hoe het werkt en wat er gedaan moet worden.