39 Reacties

3 jaar geleden

https://www.24baby.nl/baby/vrije-tijd-baby/paspoort-baby-aanvragen/ Hey, officieel dus wel. Een ID kaart zou voor Duitsland voldoende moeten zijn. Ik zou ook kijken of je zorgverzekering de baby een reisverzekering aanbied. Wij wonen in Duitsland en hebben dus extra voor onze dochter een babypaspoort hier aangevraagd ook voor als we naar Nederland gaan. Het ging vrij snel op het gemeentehuis en was niet duur.. ik weet niet wat het kost in Nederland.. maar zal ook wel niet veel kosten gok ik..

3 jaar geleden

In Europa is id kaart voldoende net als voor jezelf trouwens:)

3 jaar geleden

ID is al voldoende ☺️

3 jaar geleden

Sowieso moet je al een id of paspoort hebben ongeacht of je wel of niet op vakantie gaat. Wij raakten in de eerste maanden veel in het ziekenhuis met onze dochter en ook daar had je hem voor nodig.

3 jaar geleden

Ja ik snap dat ID voldoende is. Maar ik vind het gewoon onzin en geld klopperij dat een baby een paspoort/ID moet hebben. 😅 vroeger stonden ze nog op de paspoort van 1 van de ouders. Bovendien een pasfoto maken van een baby die dagelijks zo verandert in het gezicht...

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Ja ik snap dat ID voldoende is. Maar ik vind het gewoon onzin en geld klopp ...
Het is vooral ook bedoeld om kindontvoeringen etc te voorkomen. Dus heel belachelijk is het niet. Het is een extra stukje bescherming.

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Ja ik snap dat ID voldoende is. Maar ik vind het gewoon onzin en geld klopp ...
Het is zelfs verplicht in Nederland om je kind een id kaart te geven ook voor de zorg! Als je naar het zkh met ze noet vragen ze ook om id kaart Wij hebben voor paspoort gekozen omdat je daar verder mee kan reizen maar ook hier in Nederland mee kan legitimeren. Ik snap het wel hoor het is 5 jaar geldig en na 5 jaar herken je je baby niet meer terug😅 maarja het is nou eenmaal zo🤷‍♀️🙈

3 jaar geleden

Reactie op Tems87

Het is vooral ook bedoeld om kindontvoeringen etc te voorkomen. Dus heel be ...
Dat ontvoeren gebeurd sowieso wel. Ze kunnen gewoon de ID kaart of paspoort meenemen? 😅

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Dat ontvoeren gebeurd sowieso wel. Ze kunnen gewoon de ID kaart of paspoort ...
Tja....het is verplicht he? Maar goed, lekker niet doen dan toch? :) Maar stel er gebeurt wat in Duitsland of je moet naar het ziekenhuis weet dan dat het ook dan gevraagd wordt

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Dat ontvoeren gebeurd sowieso wel. Ze kunnen gewoon de ID kaart of paspoort ...
Yup hebben ze geen hol aan want als ze dan id kaart laten zien zien ze dat het niet de ouders zijn ;) als jij word gecontroleerd over de grens kan je aantonen dat het jouw kind is scheelt een hoop gedoe.... het is in vele dingen handig om te hebben kan vaak gevraagd worden ik moest ook met me kids vaak onverwachts naar het zkh en tuurlijk helpen ze je wel maar als het geen noodgeval is mogen ze je ook de deur wijzen.. kost 60 euro 1 keer in de 5 jaar luiers zijn duurder😅

3 jaar geleden

Reactie op Tems87

Sowieso moet je al een id of paspoort hebben ongeacht of je wel of niet op ...
Dat is niet helemaal waar. Hier ook vaak in het ziekenhuis geweest, zelfs doorverwezen naar een ander ziekenhuis buiten de stad. Er is nooit om een legitimatiebewijs gevraagd voor de baby.

3 jaar geleden

Reactie op Selmx

Dat is niet helemaal waar. Hier ook vaak in het ziekenhuis geweest, zelfs d ...
Officieel is het wel echt nodig hier moet ik het altijd laten zien in het zkh en toen ik hem nog niet had kreeg ik de opmerking of ik hem zo snel mogelijk kon regelen.. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/vraag-en-antwoord/heeft-mijn-kind-een-eigen-paspoort-of-identiteitskaart-nodig#:~:text=Eigen%20identiteitsbewijs%20voor%20de%20zorg,identificatieplicht%20geldt%20vanaf%20de%20geboorte. Vroeger was het vanaf 14 Jr maar nu is het toch echt vanaf zo snel mogelijk na geboorte

3 jaar geleden

Reactie op Selmx

Dat is niet helemaal waar. Hier ook vaak in het ziekenhuis geweest, zelfs d ...
Hier elke keer. Bij meerdere plekken...en werd het meteen aangegeven dat we een id kaart nodig hadden

3 jaar geleden

Reactie op Tems87

Tja....het is verplicht he? Maar goed, lekker niet doen dan toch? :) Maar s ...
Dat is niet helemaal waar betreft het ziekenhuis.. Zolang we voorlopig nog niet echt op vakantie gaan naar het buitenland vinden we het nog overbodig. Want kinderen tot 14 jaar zijn niet verplicht om zich te legitimeren in NL.

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Dat is niet helemaal waar betreft het ziekenhuis.. Zolang we voorlopig nog ...
Check even de site van rijksoverheid. Vanaf geboorte al ;)

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Dat is niet helemaal waar betreft het ziekenhuis.. Zolang we voorlopig nog ...
Dat was vroeger... nu ook onder 14

3 jaar geleden

Reactie op Tems87

Check even de site van rijksoverheid. Vanaf geboorte al ;)
Ja idd lees even goed de site. 😅 het is verplicht om hem te hebben. Maar je hoeft je niet te idenficeren tot dat je 14 jaar bent.

3 jaar geleden

We kunnen hoog of laag springen het is de wet wat ieder er zelf mee doet moet die zelf weten😄

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Ja idd lees even goed de site. 😅 het is verplicht om hem te hebben. Maar ...
Iets beter lezen😉

3 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Iets beter lezen😉
Doe ik ook? Kinderen hebben een eigen paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) nodig ALS ze naar het buitenland reizen. Zij moeten zich kunnen legitimeren als ze naar het buitenland reizen. Maar OOK ALS zij zorg nodig hebben. Toezichthouders of opsporingsambtenaren kunnen minderjarigen naar een identiteitsbewijs vragen. Maar wanneer de minderjarige jonger is dan 14, geldt geen identificatieplicht. Er zijn 2 uitzonderingen: in de zorg en in het openbaar vervoer. ..... dus ik snap heus wel dat het in sommige gevallen verplicht is om te hebben. Ik heb binnen me familie / vrienden gevraagd die met de kleine naar het ziekenhuis moesten, of er om ID gevraagd werd. Dit werd in geen enkele gevallen gedaan.