7 Reacties

4 jaar geleden

Doordat je de uitgerekende datum en niet de geboortedatum invult vallen de sprongetjes bij elke baby rond dezelfde periode in hun ontwikkeling. De ontwikkeling van een baby begint al in de baarmoeder, dus een baby die met 41 weken geboren is, is qua ontwikkeling al verder dan een baby die met 38 weken geboren is. Het invullen van de geboortedatum zou bijvoorbeeld al helemaal niet werken bij premature baby's.

4 jaar geleden

Ik heb ook het idee dat het niet helemaal klopt en dat hier de geboortedatum een betere zou zijn. Ze zeggen ook dat het er een marge is van twee weken dus heel precies is het sowieso niet (denk ik dan)

4 jaar geleden

Ik vind de app overigens ook tegenvallen voor een betaalde app.. Of ik mis heel veel opties/info?

4 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Ik heb ook het idee dat het niet helemaal klopt en dat hier de geboortedatu ...
Ja ik ook bij de geboortedatum klinkt het meer kloppend voor mij want ze is nu 8 weken en als ik de uitgerekende datum invul zit ze in sprong 1 maar ik heb echt al een sprong meegemaakt met haar. Hoe ze nu is en doet is voor mij duidelijk een sprong (sprong2) maar dat staat er niet alleen als ik de geboortedatum invul.

4 jaar geleden

Reactie op Angelique126

Ik vind de app overigens ook tegenvallen voor een betaalde app.. Of ik mis ...
Ik ook! Heel beknopt die info vind je ook gewoon op internet.

4 jaar geleden

Reactie op Angelique126

Ik vind de app overigens ook tegenvallen voor een betaalde app.. Of ik mis ...
Ja ik ook! Enige is dat je kan “tracken” naar mijn idee

4 jaar geleden

De hersenontwikkeling is bij elk kind pas vanaf week 40 compleet, dus of het met 38 weken is geboren of met 42 weken, vanaf 40 weken is het pas compleet. Vandaar dat je de uitgerekende datum (40w) moet invullen zodat ze kunnen berekenen wanneer de baby 5 weken is na de uitgerekende datum. Sprongetje kan ook eerder komen of ook later. In de app staat ook waarom je de uitgerekende datum moet gaan invullen.