52 Reacties

2 jaar geleden

Ik weet niet wat de slaapsituatie is, maar toen ik nog bv gaf, werd het 2 a 3x toen hij naar zijn eigen kamertje ging. Toen hij nog bij ons sliep was het ook 7 a 8x per nacht.

2 jaar geleden

Als het echt gaat om een slokje en verder niets anders, zou ik lekker een beker water in bed zetten. Dan kan hij dat zelf pakken en kun jij blijven liggen 😁

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Pilzchen

Ik weet niet wat de slaapsituatie is, maar toen ik nog bv gaf, werd het 2 a ...
Ik geef nog bv en hij ligt nu 2 maanden op zijn eigen kamertje. Sinds hij corona heeft gehad, is het zo erg als nu geworden en het lijkt niet echt af te nemen. Soms kan hij zichzelf een keer in slaap krijgen, maar meestal is het een aanzwellend gehuil...

2 jaar geleden

Klinkt als een slaapassociatie. Dit had mijn kiddo met de speen (die ingedaan moest worden). Die heb ik in 4 nachten weg gehaald. Dwz: 4 nachten dat ik dus bijna niet geslapen heb (en hij ook minder) omdat hij steeds in slaap getroost moest worden. Het was echt bikkelen, maar ik wist dat het daarna beter zou gaan. Ik heb een soort van de shus pat metode gebruikt maar inclusief wiegen en ipv sssh heb ik liedjes gezongen. Dit werkte voor hem goed. Na 2 nachten werd het al aanzienlijk beter omdat hij wende aan speenloos zijn. En na 4 nachten was het klaar. Ik trok het toen wonderbaarlijk goed omdat ik 1. Bijna geen slaap toch al gewend was en 2. Een doel voor ogen had, dat maakte het huilen ook dragelijker (de oordoppen ook). Ik legde hem ook steeds uit dat ik bij hem zou blijven omdat hij boos en verdrietig was maar hij voor zijn (en mijn) bestwil niet de speen ging krijgen. Miss dat je baby wat langer zal blijven zeuren omdat hij nu al wel wat ouder is dan die van mij toen met de speen was en jouw baby dus ook al meer snapt en dus weet dat als hij blijft zeuren hij misschien toch aan de borst mag? Met alles: ik ben verre van een slaapcoach. Ik vertel puur onze ervaring met slaapassociatie en het afleren. Ik wens je iig veel succes en hoop dat het snel beter wordt ❤️

2 jaar geleden

Hi! Dat klinkt wel als mega veel! Volgens mij zijn ze nu wel van de nachtvoeding af tenzij het een gewoonte is geworden? Misschien echt proberen met een speentje? Zal een paar nachten investeren zijn maar bij ons werkte het wel toen ze in de nacht aldoor voor een klein beetje wakker werd.. Succes!!

2 jaar geleden

Hi Hepziba, Ik herken me heel erg in je verhaal. Hier gaat het inmiddels een stuk beter en slaapt ze vaak om 19:00 en meldt zich dan voor 1 voeding tussen 03:00 en 05:00 en slaapt dan vervolgens weer verder tot +- 07:00. Op het moment alleen niet, want de arme schat krijgt 4 tanden tegelijk. 🙃 Ik merkte dat wanneer ze ‘s nachts huilend wakker werd, ik haar eigenlijk direct de borst gaf. Meteen geborgenheid en niets zo rustgevend als aan de borst voor een kleintje. 😀 Op een gegeven moment dacht ik, goh zou ze wel echt dorst hebben of is het gewoon geborgenheid zoeken. Ik vermoedde het laatste. Toen ben ik haar gewoon gaan knuffelen/wiegen of in bed proberen te troosten door op haar kontje te tikken, over haar bolletje aaien etc. Dit was echt een aantal nachten even doorzetten maar het heeft zowel haar als mij wel rust gegeven. Nu voor die ene keer (soms heus nog wel vaker) dat ze ‘s nachts komt, heeft ze ook wel echt dorst merk ik. Ik weet hoe vermoeiend het kan zijn, want zo super lang slaapt ze hier nog niet zo goed en dan nu met die doorkomende tandjes merk je toch dat je nog lang niet bijgeslapen bent van maaaaaaanden onderbroken nachten. Ik hoop dat je zoontje en jij snel beter kunnen slapen. 😘

2 jaar geleden

Herkenbaar hoor! Wij hadden ook zo’n periode een tijdje terug. Hij laat zich door mij niet anders troosten dan met de borst. Op gegeven moment trok ik het meer en ging mijn man er ‘s nachts uit om een fles gekolfde melk te geven. Na een nacht of 3 bleek hij dan toch maar liever langer te slapen dan dat hij ‘s nachts met papa opgescheept zat😂 Nu meestal weer “gewoon” 1 of 2 voedingen.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Lautje

Als het echt gaat om een slokje en verder niets anders, zou ik lekker een b ...
Ik ben bang dat dat een zooitje wordt. Zoals gezegd, ik vind het niet erg om 's nachts te voeden, maar het moet minder kunnen zijn dan dit. Zodra hij wat betere motoriek heeft, is het zeker een idee!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Amooma

Klinkt als een slaapassociatie. Dit had mijn kiddo met de speen (die ingeda ...
Kijk, daar kan ik wel wat mee! Ik denk dat ik dit ga proberen in mijn herfstvakantie. Dan kan ik overdag tenminste wat bijtanken. Je wilt niet weten hoe glazig ik nu al mijn klassen in kijk! Alle studenten zijn op de hoogte van mijn wartaal... 😆

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op bonjour

Hi! Dat klinkt wel als mega veel! Volgens mij zijn ze nu wel van de nachtvo ...
Hij heeft nooit een speentje gewild, maar soms weet ik zeker dat ik als speen misbruikt wordt in de nacht... We gaan een paar nachten opofferen om wat halve nachten terug te krijgen. Dankje!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op mamaST

Hi Hepziba, Ik herken me heel erg in je verhaal. Hier gaat het inmiddels ...
Oh, wat fijn dat het zo goed gelukt is bij jullie! Ik ga er in de herfstvakantie voor zitten! Één of 2 voedingen in de nacht, heb ik geen probleem mee, of meer als hij niet lekker is, maar nu zit het echt nog duidelijk in dat ziekelijke corona nasleep ritme... Hoewel hij deze week wel 3x gehuild heeft en weer zelfstandig in slaap gevallen is! Ik had mezelf verteld dat het een fase is en weer over gaat, maar het lijkt inderdaad een gewoonte te zijn geworden nu anderhalve maand. Heel veel sterkte met de 4 (wow) tandjes!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op mamaST

Hi Hepziba, Ik herken me heel erg in je verhaal. Hier gaat het inmiddels ...
Grappig dat je benoemt dat aka de nachten weer even zwaarder zijn, dat je dan merkt hoeveel slaap je nog achterloopt van de afgelopen 11 maanden! Ik merk ook heel vaak dat de eerste keer dat ik echt even meer slaap gepakt heb, dat ik die dag ook echt veel moeier ben dan anders...

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Herkenbaar hoor! Wij hadden ook zo’n periode een tijdje terug. Hij laat zic ...
Haha! Zo mooi, deze! Misschien moet ik dan ook maar gewoon de papa inzetten! Geweldig! Zijn papa is een softie. Als hij hem niet stil krijgt, sleept hij hem meteen naar ons bed en naar mij toe voor de rest van de nacht! En helaas lust hij geen afgekolfde melk meer... Maar bizar goede suggestie! Wat fijn dat dat voor jullie zo goed heeft gewerkt!

2 jaar geleden

Reactie op Amooma

Klinkt als een slaapassociatie. Dit had mijn kiddo met de speen (die ingeda ...
Zo klinkt het voor mij ook, als slaapassociatie. Jouw lijf is uiteindelijk natuurlijk ook wel van jou he? Voeding en troost kunnen bieden is mooi, maar je borst is geen speentje 😊 Ik zou kijken of je iets kan vinden dat hem ook troost kan bieden, hier zijn dat een knuffeldoekje en een speentje. En soms even knuffelen en een liedje zingen. En een muziekje uit een muziekmobiel. En dan is het toch even doorzetten, totdat hij door krijgt dat hij de borst ‘s nachts echt niet krijgt (of minder vaak). Als hij echt honger heeft zal hij tijdens de voedingen die je erin houdt dan meer moeten drinken 😇 Ik hoop dat je snel meer (nacht)rust krijgt ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Haha! Zo mooi, deze! Misschien moet ik dan ook maar gewoon de papa inzetten ...
Oh wel lastig dat hij geen afgekolfde melk meer lust. Hoe doe je dat als je bijvoorbeeld aan het werk bent? Drinkt hij dan overdag weinig? Want dan zou het op zich ook wel kunnen dat hij dat ‘s nachts misschien inhaalt.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Oh wel lastig dat hij geen afgekolfde melk meer lust. Hoe doe je dat als je ...
Hij drinkt op mijn werkdagen alleen water en zuigt mijn leeg zodra ik thuis kom. Het kan zeker ook dat hij 's nachts inhaalt, ware het niet dat hij dit ook de hele zomervakantie heeft gedaan toen hij nog wel dagelijks kon drinken...

2 jaar geleden

Pfffff wat een ellende. Die van ons krijgt een droomvoeding van papa met afgekolfde melk (zodat mama vroeg naar bed kan en kan blijven slapen) maar dat gaat dus niet werken als hij dat niet wil. En ook geen speen dus.. even jouw pink geven een optie? Misschien kan je proberen om het troosten aan de borst toch iets af te bouwen? Dat hij niet elk uur aan de borst mag, maar het afbouwt naar om het uur ofzo? Verder troosten in zijn bedje of wiegen bij papa in de armen?

2 jaar geleden

Ik word in de avond ook wel als speen misbruikt trouwens hoor. Hij start met drinken en valt dan in slaap bij mij. Als hij loslaat duw ik dan snel de speen erin en kan ik hem in zijn bedje leggen zonder dat hij wakker wordt. Maar ik troost tegenwoordig alleen nog met borst als papa of ik hem niet op een andere manier stil krijgen. Dat gebeurt gelukkig niet vaak.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Buideltje

Zo klinkt het voor mij ook, als slaapassociatie. Jouw lijf is uiteindelijk ...
Klinkt zinnig! Heel erg bedankt voor de tips! We gaan het zeker proberen!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Pfffff wat een ellende. Die van ons krijgt een droomvoeding van papa met af ...
Zo fijn, deze suggesties! Ik ga een lijstje maken. Voor in de herfstvakantie als ik ga beginnen met afbouwen. Thanks! Papa zal ik er wel bij betrekken, maar hij werkt erg veel (meer dan fulltime) dus dat zal toch minimaal zijn. Lang leve de schoolvakanties!