52 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Ik word in de avond ook wel als speen misbruikt trouwens hoor. Hij start m ...
Oh, wat fijn! Dat dit zo goed gaat en dat hij dit soort troost nog maar zelden nodig heeft. Dat scheelt toch weer. Maar blij dat ik niet de enige ben. Als hij mij loslaat, wordt hij soms nog lichtelijk wakker, maar als hij niet meer snel in staat is om mijn tepel weer stevig in zijn mond te krijgen, leg ik hem gewoon in zijn bed en kom ik meestal weg met wat aaitjes over zijn hoofdje en rug (zijslaper).

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Zo fijn, deze suggesties! Ik ga een lijstje maken. Voor in de herfstvakanti ...
Ja dacht papa erbij betrekken dacht ik omdat hij van papa nooit de borst krijgt. Bij jou zal hij best even boos worden als hij merkt dat hij niet meer elke keer de borst krijgt. Maar als het niet anders is, is het zo.

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Oh, wat fijn! Dat dit zo goed gaat en dat hij dit soort troost nog maar zel ...
Ja vraag mij weleens af hoe ik hem stil zou moeten krijgen zonder bv in echte crisis zeg maar 🙈🙈 Hij is gelukkig een goede slaper en heeft al maanden geen nachtvoeding meer. Niet om het er bij jou in te wrijven, maar omdat ik vind dat mensen altijd lijken te denken dat baby’s met bv niet door zouden kunnen slapen ofzo.. hopelijk wordt het snel beter!! Hang in there!!!! 🤞🤞🤞

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Ja dacht papa erbij betrekken dacht ik omdat hij van papa nooit de borst kr ...
Blijkbaar krijgt z'n pappie hem ook niet stil, maar zoals ik al eerder zei, pappie is een beetje een softie en geeft al snel op. Dan zit ik in ons eigen bed opgescheept met de kleine...

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Ja vraag mij weleens af hoe ik hem stil zou moeten krijgen zonder bv in ech ...
Er is hoop, fijn! Dankje! Ik vroeg me al af hoeveel voedingen ik dan over zou moeten laten, maar dat hoeft dus niet perse echt meer dan één te zijn. Kijken wat hij doet zodra de andere 6 succesvol zijn vervallen...

2 jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels?

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Amooma

Hoe gaat het inmiddels?
Hij had vorige week 2 nachten achter elkaar waarbij hij één keer 4 uur sliep voordat hij de eerste x wakker werd, maar sinds hij verkouden is, hebben we hem maar weer even bij ons in bed gelegd. Afgelopen nacht voor het eerst weer terug in zijn eigen bed, en hij is ieder uur gekomen... Ik heb wat handige info gevonden online over slaap associaties verplaatsen, dus ik ga hier overmorgen mee aan de slag, in de vakantie, tenzij hij weer erg ziek wordt van de vaccinaties die hij morgen weer krijgt. Bedankt voor het checken! Ik zal laten weten hoe dit nachtelijke gevecht gaat gaan.

VRIEND

2 jaar geleden

Ik had gelezen dat ik de nachtelijke voedingen af moest bouwen door de duur van de te vervallen voedingen in te korten. Steeds eerder loskoppelen tot de overbodige voedingen weg zijn. Dat was het plan deze week. Ik legde hem nu vaker moe maar wakker in bed na een voeding waarbij ik niet meer wachtte tot hij in slaap viel op mij, maar verder kwam ik niet. Ik ontdekte dat ik hem niet kan weigeren zodra hij aan het drinken is. De nacht waarin ik hem dan maar wilde troosten zonder aan te leggen, pakt hij gewoon mijn tepel een duikt, waardoor hij toch weer aanhangt! En de vakantie is alweer bijna om! Heb met mijn man overlegd of we dit nog steeds willen en nodig vinden, want ik ben een watje. En ja, het is zoveel beter als hij 's nachts minder drinkt zodat hij overdag meer eet. Bovendien slaapt hij overdag ook meer als hij s'nachts meer slaapt, volgens de arts bij cb. En voor mezelf is het ook veel fijner als mijn man ook kans maakt om de kleine 's nachts te troosten zonder melk, zodat hij mij kan ondersteunen bij de nachtdiensten. Dus vannacht een badjas klaar gehangen en mentaal voorbereid (haha!). Twee uur na zijn avondvoeding, ondanks amper gedronken pyjama papje, werd hij wakker en zat rechtop in bed te huilen. Ik kon hem niet laten liggen, dus heb hem toch maar opgetilt, maar niet aangelegd. Hij kon zelf nu ook niet aanleggen door de badjas. Dat plan is geslaagd! Ik heb hem 3x opgepakt en weer terug gelegd en 18 minuten getroost. Daarna was hij eindelijk rustig en heb ik hem achter gelaten in zijn kamer. Dat was één... Wie weet hoeveel we er nog krijgen vannacht... Er zit een gat in mijn hart nu... Ik wil hem nog wel in ieder geval 1 voeding per nacht blijven geven als hij dat nodig heeft, maar ga denk ik afbouwen via 2 vannacht en morgennacht nog maar 1 ofzo, denk ik... Best trots op jezelf, maar het doet zo'n zeer! Heb je buikpijn van! Maar dit lijkt wel te werken zo. De nacht zal het leren...

VRIEND

2 jaar geleden

Ik heb ons schattige geweldige kindje gebroken! Tijdens de 2 voedingen vannacht reageerde hij een beetje apathisch, terughoudend, gekwetst en teruggetrokken... Alsof ik onbetrouwbaar was en hij niet meer op mij kon rekenen en me geen emoties meer kan laten zien, hij zich groot moet houden tegenover mij... 😥 of is dit mijn nachtelijke inbeelding? Iemand eenzelfde ervaring hierin?

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik heb ons schattige geweldige kindje gebroken! Tijdens de 2 voedingen vann ...
Ahh wat naar, ik kan me bijna niet voorstellen dat dat echt zo is hoor! Ik zou het op nachtelijke inbeelding houden;) Je hebt hem toch niet uren lang in zijn eentje laten huilen? Je bent er gewoon voor hem geweest en hebt hem zelfs nog twee keer gevoed.

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Dit beeld je je echt in. Je kindje weet heus wel dat jij er altijd bent. Ik gok dat het je vermoeide nachtelijke inbeelding is 😘 Het kan ook zijn dat hij het gewoon aan het verwerken is allemaal he! Succes mama!

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik zou denken dat hij de verandering merkt en dit even moet verwerken. Het is een patroon dat hij gewend is en dat wordt nu aangepast. Snap dat het lastig is maar je doet het hartstikke goed!

2 jaar geleden

Ik heb geen reacties gelezen dus misschien heb je er helemaal niets aan... Wij bieden nu nog wat vaker eten aan en sindsdien drinkt ze snachts niet meer ieder uur!

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ach ❤️ Je hebt hem echt niet gebroken. Vertrouw op je kleine ventje, dat hij nu ook al zoveel zelf kan met jouw hulp en een beetje oefenen en wennen. Zelf voldoende eten overdag zodat hij s nachts geen voedingen meer nodig heeft, zelf rustig in slaap vallen zonder jouw hulp, en zichzelf ook even kunnen troosten als dat nodig is. En omgaan met veranderingen. Gun hem dat leerproces en help en begeleid hem daarbij. Dat gaat hem echt allemaal lukken 💪🏻 Misschien vindt hij het nu inderdaad even niet leuk, maar dat mag hij ook ervaren, dat dingen soms niet leuk zijn en dat hij dat kan handelen. Dat er dan iets anders voor in de plaats komt dat ook ok is. Heb je hem al verteld dat hij nu minder vaak de borst gaat krijgen en waarom, maar dat mama er altijd voor hem is met knuffels, kusjes en evt een bekertje water? 😊 Duidelijk voor hem en in ieder geval fijn voor jou om het hardop tegen hem uit te spreken. Ik begrijp je pijn en verdriet heel goed, want het proces waar je nu doorheen wilt (of wilde, ik denk dat het een goede keuze was 😊) is niet makkelijk. Daar mag je het best moeilijk mee hebben. Lucht je hart bij je man, bij een vriendin, of hier bij ons. Maar probeer wel door te zetten, want (uiteindelijk 😉) geen voedingen s nachts meer is fijner voor jou en zorgt voor meer energie die ook weer naar je mannetje kan gaan, op een andere manier dan via s nachts voeden. Ik adviseer je echt: ga ervoor, even doorzetten, verdrietig zijn mag, het gaat vanzelf ook weer wennen. ❤️ En die eerste nacht dat jij straks door kan slapen, dat wordt heel fijn 😊

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Grace93

Ik heb geen reacties gelezen dus misschien heb je er helemaal niets aan... ...
Oh, wat fijn! Hier lijkt het andersom te werken, als ik het cb mag geloven. Hij eet overdag niet veel, maar dat zou moeten veranderen als hij 's nachts minder drinkt. We gaan het zien, mits ik sterk genoeg ben.

VRIEND

2 jaar geleden

Mama's, heel erg bedankt voor alle super lieve reacties! Mijn man sliep en ik moest het echt even kwijt. Bij de 4e nachtstop, anderhalf uur na de 2e nacht voeding, was hij echt wakker wakker, heeft hij me beklommen en met me gelachen. Dat luchtte zo op! Hij kroop ook fijn tegen me aan en heeft echt hard geprobeerd weer in slaap te vallen, zonder voeding, maar het lukte gewoon niet. Dus een uurtje later toch maar opgestaan en aangekleed. Zo lief om te zien dat hij het lijkt te snappen en het echt probeert, en zo blij dat hij zo snel zich aanpast aan hoe ik nu de nachten probeer te gaan doen! Hij is weer bijgedraaid. Kijken hoe nacht 2 gaat.

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Mama's, heel erg bedankt voor alle super lieve reacties! Mijn man sliep en ...
Dat klinkt goed, en je hart hier luchten kan altijd. Het klinkt in ieder geval hartstikke positief. Dat het weer in slaap vallen niet lukte gebeurt hier ook weleens, en dan is het inderdaad gewoon maar heel vroeg opstaan en ontbijten en/of spelen tot hij wel weer moe is. Gebeurt hier vooral bij een nieuw ritme en na een paar dagen slaapt hij dan weer de nacht door. Terwijl ik je bericht las dacht ik even dat het je man was die ‘wakker wakker’ was, pas vanaf ‘heeft echt hard geprobeerd weer in slaap te vallen’ had ik door dat het over je zoon ging 🤭 Daar wordt het toch een ander bericht van 😂 Goed bezig hoor 💪🏻

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Buideltje

Dat klinkt goed, en je hart hier luchten kan altijd. Het klinkt in ieder g ...
Wahaha! Die is mooi! Ik vind het heerlijk om beklommen te worden door mijn mannen, maar niet op dezelfde manier 🤣🤣🤣🤣🤣

VRIEND

2 jaar geleden

Ik dacht even dat ik een zooitje had gemaakt van nacht 2 omdat ik de wintertijd was vergeten en daarna ook maar op had gegeven met het timen van de ochtend voeding. Bleek dat meneer zelf keurig elke 3 uur kwam! Geen moment (meer dan een half uur) te vroeg wakker geworden! Super! Op nacht 3 heb ik hem 2 uur na de avond voeding een voeding moeten weigeren, maar na 11 minuten kon ik hem we rustig in bed leggen. Toen hij daarna kwam, was hij wel keurig op tijd voor zijn eerste nacht voeding. Daarna heeft hij 4 (VIER!) uur geslapen voor zijn volgende nacht voeding! Langer dan 3 uur slapen doet hij echt pas aardig sinds ik begonnen ben met nacht voedingen weigeren! Dit was zooooo lang geleden en zo lekker! Gevoed, en daarna is hij pas weer wakker geworden om half 10! 😳 Ik kan het haast niet geloven! Ik had hier veel eerder mee moeten beginnen! Wat een wereld gaat er hier voor me/ons open!!! Zo blij!

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik dacht even dat ik een zooitje had gemaakt van nacht 2 omdat ik de winter ...
Zo fijn dat je doorgezet hebt! Ben helemaal blij voor je! ❤️ Blijven volhouden nu he! Je ziet dat het echt we werkt!