3 Reacties

één jaar geleden

Bij mijn zoontje hielp nog van een lepeltje drinken, een waterijsje, of uit een groot glas laten drinken. Als je bang bent voor uitdroging, houd vooral zijn manier van aanwezigheid in de gaten. Mijn zoontje was ondanks het slechte drinken nog wel aan het spelen. Toch even naar de huisarts geweest, die heeft ‘m gecheckt. Als tip kregen we mee om je duim op z’n borstbeen te duwen, niet hard, maar wel dat je verkleuring ziet van de huid. Als je je duim na 3 tellen weghaalt en het duurt langer dan 3 tellen (duurt normaal een seconde) tot de huid weer de normale kleur heeft, dan kan er een teken van uitdroging zijn. Succes en beterschap!! 🍀

één jaar geleden

Hey hoe gaat het? Nog een tip: knijpfruit! Dat gaf ik een maandje geleden toen hetzelfde hier gebeurde (4 dagen dikke koorts, zesde ziekte was het hier). Toch weer wat vocht en suikers binnen zo. En ik ben toen weer wat meer melk gaan aanbieden (ze nam kleine slokjes, maar toch meegenomen) En sommige kindjes houden van soep. Veel beterschap!

één jaar geleden

Reactie op Mama_m

Hey hoe gaat het? Nog een tip: knijpfruit! Dat gaf ik een maandje geleden ...
Gisteren is de huisarts langs geweest omdat hij na een paar slokjes water zijn gehele maaginhoud (wat eigenlijk niks was) had uitgebraakt. Zij vermoed een buikgriep. Hij had nog wel avondeten gegeten maar dat kwam er daarna ook helemaal uit. Gisteravond en vannacht een fles melk verdund met water en die bleven beide zitten. Vandaag lijkt het beter te gaan, hij wil alleen niet meer zelf eten of drinken dus we moeten het hem echt voeren… wat dat dan precies is weet ik ook niet maar ben allang blij dat er wat in komt na zo’n dag als gisteren.