9 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Ja, door het bereiden veranderd de moleculaire samenstelling en is het eigenlijk weer een nieuw product (net zoals een gekookt of gebakken ei). Gewoon bereiden en in de vriezer! Knap dat je deze stap wilt zetten voor je kind!

3 jaar geleden

Dit vroeg ik me ook af of dit kon. Maar ik lees dus dat dit kan.

3 jaar geleden

Nou.. ik zou het niet doen. Tweemaal ontdooien en invriezen wordt nooit aangeraden met vis of vlees ivm vrijgekomen bacteriën. Ik zou met verse vis gaan werken; die klaarmaken en invriezen.

3 jaar geleden

Zelf nu 2 jaar vegetariër en het cb zei dat vlees en vis echt niet noodzakelijk is! Je mag zelfs vegetarische dingen toevoegen aan de hapjes, welke weet ik wel niet meer 🫢 kan helemaal geen kwaad enkel bij veganisten kunnen er tekorten zijn

3 jaar geleden

Reactie op Ank_

Nou.. ik zou het niet doen. Tweemaal ontdooien en invriezen wordt nooit aan ...
Rauwe vis kun je niet ontdooien en opnieuw invriezen. Maar als je het bereidt en gewoon goed door en door verhit is er geen enkel probleem.

3 jaar geleden

Het vormt helemaal geen probleem om iets dat je rauw uit de diepvries haalt (en correct ontdooit anyway) en na bereiden opnieuw in te vriezen. Doordat je een verhittingsstap toevoegt, kan dit helemaal :-).

3 jaar geleden

Wij zijn ook vegetariers thuis, de diëtist gaf aan dat het wel verstandig was om eens in de week vis te geven dus dat doen wij...

3 jaar geleden

Zoals al vaak gezegd kan het gewoon als je het eerst verhit hebt. Voor de grap kun je eens de aflevering verse vis van de keuringsdienst van waarde kijken. Over verse vis, dagverse vis en bevroren vis…

3 jaar geleden

Reactie op Ank_

Nou.. ik zou het niet doen. Tweemaal ontdooien en invriezen wordt nooit aan ...
Dan moet je wel specifiek voor dagverse vis gaan. Want gewone verse vis (bijvoorbeeld van de supermarkt) kan vers ontdooide vis zijn 😅