De titel geeft mijn vraag al een beetje weer.
Ik ben zelf al ontzettend lang vegetariër dus vandaar dat ik misschien deze ‘domme’ vraag stel. Ik denk dat ik mijn zoontje wel af en toe vlees/vis/kip wil geven, al twijfel ik hier nog wel over. Mocht ik besluiten hem bijvoorbeeld vis te willen geven, dan zal dat waarschijnlijk witvis zijn uit de diepvries. Nu vraag ik mij af Of het oké is als je vis uit de diepvries laat ontdooien en dit bereidt in de oven/koekenpan/stoompan dit vervolgens vermengt met aardappel en groente en dit vervolgens weer in porties invriest.
Ontdooien zal in de koelkast gebeuren en kort opwarmen in de magnetron (of is dat al helemaal niet aan te raden?)
Ja, door het bereiden veranderd de moleculaire samenstelling en is het eigenlijk weer een nieuw product (net zoals een gekookt of gebakken ei). Gewoon bereiden en in de vriezer!
Knap dat je deze stap wilt zetten voor je kind!
Nou.. ik zou het niet doen. Tweemaal ontdooien en invriezen wordt nooit aangeraden met vis of vlees ivm vrijgekomen bacteriën.
Ik zou met verse vis gaan werken; die klaarmaken en invriezen.
Zelf nu 2 jaar vegetariër en het cb zei dat vlees en vis echt niet noodzakelijk is! Je mag zelfs vegetarische dingen toevoegen aan de hapjes, welke weet ik wel niet meer 🫢 kan helemaal geen kwaad enkel bij veganisten kunnen er tekorten zijn
Het vormt helemaal geen probleem om iets dat je rauw uit de diepvries haalt (en correct ontdooit anyway) en na bereiden opnieuw in te vriezen. Doordat je een verhittingsstap toevoegt, kan dit helemaal :-).
Zoals al vaak gezegd kan het gewoon als je het eerst verhit hebt.
Voor de grap kun je eens de aflevering verse vis van de keuringsdienst van waarde kijken. Over verse vis, dagverse vis en bevroren vis…