18 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn zelf een aantal keren bij de kno arts geweest omdat onze kleine behoorlijk wat keren een oorontsteking heeft gehad in zijn 1e levensjaar soms zelf met dubbele kuren antibiotica omdat 1 kuur niet voldoende hielp en het binnen een week terug was. Uiteindelijk doorverwezen naar kno waar op dat moment zijn oren (natuurlijk) rustig waren omdat het al weer een paar weken geleden was dat hij een oorontsteking had wel zag hij vergrootte keelamandelen. Voor dat moment een vervolg afspraak gemaakt en natuurlijk op dat moment waren zijn oren ook rustig. Hele winterperiode is het eigenlijk goed gegaan tot een maand geleden. Een oorontsteking en gebeld met het ziekenhuis, was geen reden om hem direct te zien en kregen oordruppels voor geschreven omdat zijn oor al een week nat was. Dit keer had hij echt ongemak en huilde hij ook in de nacht (iets wat hij nooit deed). Oordruppels hielpen niet voldoende en toen wou ik graag dag de kno arts hem zou zien. Allereerst weet een kuur oordruppels voorgeschreven gekregen en er werd een afspraak gepland, wij hadden begrepen een week later maar dit bleken er 2 te zijn. Inmiddels deden de oordruppels wel hun werk en gaf de assistente al aan dat het weer een afwachtend beleid zou worden, en tijdens de afspraak bleek dit ook te zijn. 2 min later stonden we buiten en eigenlijk een beetje met onze mond vol tanden, want bijna 3 weken een oorontsteking hebben lijkt mij niet bepaald goed. Het lijkt er dus inderdaad op dat ze niet snel opereren (bij ons in iedergeval). Overigens komen in mijn familie ook flinke oorproblemen voor en ben ik zelf vroeger ook geopereerd (geen idee of het erfelijk is) maar daar wordt niet naar gekeken. Mijn ervaring is dus eigenlijk wel dat er echt niet snel iets gedaan wordt behalve elke keer medicatie voorschrijven.

één jaar geleden

Bel de kno arts zelf op, tegenwoordig is niet meer altijd een doorverwijzing nodig.

één jaar geleden

Heel herkenbaar, zelfde problemen. Mijn zoontje is 1,5 jaar en daarbij hebben ze neusamandelen verwijderd een paar weken geleden. Klopt dat ze het op de deze leeftijd liever niet doen. Wij zijn uiteindelijk via de kinderarts bij de kno arts gekomen. Heel gedoe om eindelijk gehoort te worden. Vooral door de huisarts. Bij kno arts was het gelijk bekeken.

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft in 10 maanden tijd 5 antibioticakuren en 1 onderhoud antibioticakuur van 3 maand gehad omdat hij er elke keer zelf niet bovenop kan komen. Alleen dit jaar al 3x oorontsteking gehad. Liepen al bij de kinderarts en die zei al begin maart als hij weer last van de oren krijgt dan een doorverwijzing vragen naar de kno arts en die hebben wij gekregen en krijgt nu maandag zijn buisjes. Ik zou gewoon vragen/eisen dat je doorgestuurd wordt De kinderarts zei toen wel tegen mij toen mijn zoontje nog geen 1 jaar was dat de kno arts dan niks doet en vanaf 1 jaar wel.

één jaar geleden

Onze dochter had ook altijd oorontstekingen. Beleid was na 3keer doorverwijzen. En dat was maar goed ook. Ze moest buisjes ivm te smalle buis van Eustachius. Sinds ze deze heeft geen oorontsteking meer gehad. Ze was net 1 jaar toen ze voor het eerst werd geholpen en 1 jaar en 2 maanden voor de 2e keer. Omdat het buisje eruit was gevallen

één jaar geleden

Kan je rechtstreeks naar de KNO bellen? Zo heb ik het gedaan, maar ik woon wel in België :/

één jaar geleden

Reactie op IreenK

Bel de kno arts zelf op, tegenwoordig is niet meer altijd een doorverwijzin ...
Ik heb zojuist het ziekenhuis bij ons opgebeld en die geven aan dat het kan zonder doorverwijzing alleen alle kosten op onzelf komen ipv de verzekering..

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Ik heb zojuist het ziekenhuis bij ons opgebeld en die geven aan dat het kan ...
Bel dan even de verzekering. Want denk dat je dan de rekening wel gewoon in kan sturen. Maar ben natuurlijk geen expert, dus eerst even informatie inwinnen bij je verzekering 😉

één jaar geleden

Reactie op IreenK

Bel de kno arts zelf op, tegenwoordig is niet meer altijd een doorverwijzin ...
Bijzonder dat je dat voor elkaar gekregen hebt! In principe is de huisarts de poortwachter. Daarom is de KNO arts dan vaak ook snel akkoord, er is al een traject gelopen. Dat een audioloog zonder tussenkomst van de huisarts kan verwijzen komt omdat zij ook al een filterende functie hebben.

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Ik heb zojuist het ziekenhuis bij ons opgebeld en die geven aan dat het kan ...
Logisch, als iedereen zelf kan komen, kan het ziekenhuis die druk niet aan. Dus ze ontmoedigen dat door de kosten niet te vergoeden, tenzij er door de huisartsen goede triade is gedaan.

één jaar geleden

Inmiddels bij de KNO arts geweest. Neusamandelen worden verwijderd en hij krijgt buisjes. Na weer een oorontsteking heeft de dokter ons toch doorverwezen

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Inmiddels bij de KNO arts geweest. Neusamandelen worden verwijderd en hij k ...
Jeetje, gelukkig zeg! Wat een idiote opmerking vd assistente dat ze 'niks voor hem kunnen doen en hij alle ontstekingen maar moet doormaken'. Een maand geleden zijn de neusamandelen van ons zoontje, 19mnd, ook verwijderd. Hopelijk nemen de klachten nu af!

één jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Jeetje, gelukkig zeg! Wat een idiote opmerking vd assistente dat ze 'niks v ...
Ja onze assistente is echt heel slecht! Hoe ging dat met het nuchter zijn in de ochtend en de narcose? Ik vind het stiekem heel spannend🙈

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Ja onze assistente is echt heel slecht! Hoe ging dat met het nuchter zijn ...
Dat ging hier heel goed. We moesten er 7 uur zijn, dus meteen uit bed, gewassen de auto in en water mocht ze gewoon drinken tot de operatie. Meteen na de operatie eten gehad en dat ging er goed in.

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Ja onze assistente is echt heel slecht! Hoe ging dat met het nuchter zijn ...
Mijn zoontje heeft eind mei buisjes gekregen en dit ging heel goed. Wij moesten ons om 7.15 melden en om 8 uur geholpen. Wij hebben er voor gekozen dat hij ook niet ging drinken, want qua gewicht mocht hij maar 30cc drinken. En vonden het zielig als hij daarna meer wilde en dat zou dan niet mogen. Ik mocht meelopen met mijn zoontje totdat hij sliep, toen het kapje opging elke keer herhaald: je mag lekker gaan slapen, papa en mama zijn in de buurt. Als je wakker bent is mama er ook weer. En hij liet het allemaal toe. Het ging allemaal erg goed, na de narcose gelijk goed gedronken en koekje gegeten en daarna 2 broodjes opgegeten en om 9.45 waren wij weer thuis.

één jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Mijn zoontje heeft eind mei buisjes gekregen en dit ging heel goed. Wij moe ...
Huh? Qua gewicht maar 30cc? Hier was het onbeperkt tot de operatie

één jaar geleden

Reactie op Tems87

Huh? Qua gewicht maar 30cc? Hier was het onbeperkt tot de operatie
Wij kregen met de pre operatieve screening te horen dat hij voor zijn gewicht maar 30cc water mocht. Waarom dat precies was weet ik ook niet

één jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Wij kregen met de pre operatieve screening te horen dat hij voor zijn gewic ...
Altijd verwarrend die verschillende adviezen. Wij kregen bij e screening en op brief dat het nu onbeperkt was.