9 Reacties
één jaar geleden
Ja hier net zo. Zeker 5 van de 7 avonden in de week zijn een worsteling. Vanaf 9 maanden is het een probleem geworden. Zelf eten mag ie, zowel met z'n handen als bestek en dat lost niets op. Er is één gerecht dat ie graag lust en dat is rijst met spinazie, gekruide kip, kookroom, knoflook en ui. Laatst een gerecht gemaakt met kookroom, champignons, ui, knoflook, doperwtjes, wortelrasp en kippendij en dat ging er ook redelijk in. Een hamburger in stukjes vindt ie heerlijk dus dat eten we regelmatig.
Voor de rest is het altijd of een paar hapjes, of helemaal niets wat ie eet. Op advies van het CB vullen we het maar aan met brood, fruit en kwark, want ons zoontje is een erg slank en klein mannetje met weinig reserves. En we maken idd ook regelmatig smoothies en variëren veel met fruit.
Ik probeer het los te laten, maar het is inmiddels duidelijk dat dit geen fase meer is dus soms maak ik me best zorgen... En ik kan ook best een beetje jaloers zijn op de ouders waarvan de kindjes heerlijk mee-eten 's avonds.
één jaar geleden
Wij zijn weer terug op potjes😅
Zodra hij met de pot mee kon eten ging het er vlot in! Op een gegeven moment lag er meer eten op de grond dan dat hij iets at.. het kwam een keer zo uit dat we een potje gaven en hij at alles op. Meestal gaat dat er nu wel in (hij is laat met tandjes wel, alles komt nu pas een beetje tegelijkertijd door dus misschien is dit makkelijk voor hem? I don’t know..) Voor nu denk ik, dikke prima.. en als hij niks wilt eten, ook goed, ik wil er vooral geen strijd van maken
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde.. het enige wat er zo in gaat is pasta (maar dan wel zonder saus/groente/vlees) en af en toe een visstick.. de rest weigert hij gewoon, hij probeert het niet eens.
Brood en fruit eet hij super goed, en yoghurt na het eten ook..
Ik probeer het maar los te laten en hem soms nog een boterham te geven savonds. Ook geef ik hem als snack vaak komkommer, dan krijgt hij toch nog enigzins wat groente binnen 😅
Ik hoop maar dat het op den duur weer over gaat.. tot een paar weken terug at hij namelijk alles (zowel potjes als gewoon met de pot mee) 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Hier precies het zelfde. Avondeten is bijna elke avond een probleem.
Enige wat erin gaat is pasta’s. Dus we verwerken daar bewust veel groente in. Op die manier krijgt ze toch nog iets binnen.
De rest weigert ze, we blijven t aanbieden. Maar zodra ze t proeft spuugt ze t uit en gooit ze alles op de grond 😩
één jaar geleden
Hier ook hetzelfde probleem en wordt het alleen maar erger.
Zelfs eten wat hij eerst nog lekker vond wilt hij niet meer. Het is echt alleen tijdens het avondeten. Overdag eet hij zijn broodjes allemaal op en zijn fruit.
Hij wilt het niet eens proberen en schreeuwt alles bij elkaar. Potjes gaan wel goed maar wil dat ook niet elke keer geven.
Ik heb alles al geprobeerd volgens mij: hem ook een lepel geven, met z’n handen laten eten, tussen de middag warm eten ipv s’avonds, puree ervan maken en tegenovergestelde ook dus alleen maar aparte stukken groenten. Ik weet het even niet meer.. iemand tips? Het gaat al maanden zo