38 Reacties

één jaar geleden

Reactie op britt2496

Bij mij ging de tweede keer vele malen beter! Ze was er binnen 5 uurtjes en ...
Oke dat geeft hoop haha. Heb gelukkig nog even voor ik me er druk over ga maken waarschijnlijk. Voelt voor nu nog zo ver weg.

één jaar geleden

Ik heb een dreumes van 14 maanden 16-10-2021 en een baby van 3 maanden 23-09-2022 (11 maanden verschil dus na 10 weken was ik al zwanger) was een complete shock omdat de zwangerschap bij de eerste niet vanzelfsprekend was. Ik vind het best zwaar maar hou me vast aan het idee dat ze als broertjes straks mega veel aan elkaar hebben, echt maatjes voor het leven.

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Ik heb een dreumes van 14 maanden 16-10-2021 en een baby van 3 maanden 23-0 ...
❤️

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Oei ja snap ik! Ik zat eraan te denken om een witte ruis apparaat op de oud ...
Ik doe dit met white noise en werkt heel goed! Hou alleen mn hart vast want die 2 moeten straks een kamer delen😬

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

❤️
Aah super lief! Hier ook 11 maanden verschil. Wat vind je precies zwaar? Benieuwd of we t zelfde vinden 🫣😃

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Ik doe dit met white noise en werkt heel goed! Hou alleen mn hart vast want ...
Hier ook! Totdat we verhuisd zijn aankomend jaar

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Ik doe dit met white noise en werkt heel goed! Hou alleen mn hart vast want ...
Fijn om te horen! Ik hoop dat in ieder geval de eerste maanden dit helpt. Ik ben van plan om de baby bij ons op de kamer te laten slapen totdat ze enigzins evengoed doorslaapt als de oudste zodat mijn zoontje er geen last van heeft. Is dat een optie voor jullie?

één jaar geleden

Reactie op britt2496

Aah super lief! Hier ook 11 maanden verschil. Wat vind je precies zwaar? Be ...
Ik heb 2 jongetjes. Mijn eerste zwangerschap was erg zwaar na een slopend fertiliteitstraject en eindigde met pre eclampsie. Mijn zoontje had hele erge reflux en koemelkintollerantie. En huilde enorm veel en sliep niet. Heeft Ruim 7 maanden geduurd voor het een beetje rustig was en toen was ik al flink zwanger van de tweede ( was niet gepland maar wel gewenst) De 2e zwangerschap was meer zwaar in de zin van dat ik niet uitgerust was door zwangerschap en baby 1. We hadden amper nachtrust. Ook zoontje 2 kwam te vroeg met 37 weken (wel uit zichzelf en niet medisch zoals met de eerste) dit mondde uiteindelijk ook uit in een babytje met verborgen reflux. Ook hij huilde vanaf week 4 zo een 18 uur per dag en dan heb je er nog een temperamentvolle dreumes bij. Vervolgens voer je ook weer een medische strijd met kinderartsen die geen maagzuurremmers willen voorschrijven. Uiteindelijk na lang aan de bel trekken wel gekregen maar dan zit je al met een oververmoeide en onrustige baby. Nu langzamerhand gaat het steeds beter en de dreumes kan wat meer zelfstandig maar denk dat eerste jaar met 2 zoiezo overleven is en ben gewoon doodmoe. Wij hebben ook niet echt familie om op terug te vallen dus moeten alles alleen doen.

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Fijn om te horen! Ik hoop dat in ieder geval de eerste maanden dit helpt. I ...
Ja dit zijn wij inderdaad ook van plan. Ik slaap alleen wel slecht met een baby naast me. Elk geluidje houdt me wakker.

één jaar geleden

En voor iedereen die 2 kleine kindjes heeft en een beetje overprikkeld is heb ik een tip: koop loopearplugs dit helpt mij echt enorm om de ergste herrie en drukte van de twee wat minder heftig binnen te laten komen. https://www.loopearplugs.com/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=trgt_eu_search_brand_loopearplugs&gclid=EAIaIQobChMIioq-nO-T_AIV0ud3Ch2t-gBIEAAYASAAEgIYOfD_BwE

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Ik heb 2 jongetjes. Mijn eerste zwangerschap was erg zwaar na een slopend f ...
Oh ja, klinkt best bekend in mijn oren. Alhoewel mijn zwangerschappen top waren(geen klachten gehad) was mijn eerste bevalling wel erg zwaar en had zij ook een koemelkallergie. Dit was de eerste maanden ook erg heftig en eer dat je via de kinderarts wat krijgt ben je al even verder, bij ons duurde dit z’n 4 maanden voordat wij koemelkvrije voeding kregen. Toen was ik ookal zwanger van nummer 2. Ook dit was z’n goede zwangerschap dat ik daarvan weinig last had. Wel heb ik toen de eerste ongeveer startte met de koemelkvrije voeding hulp gezocht want ik merkte aan mezelf dat ik alles behalve blij was en deed genieten. Ik zag de dagen somber in wist eigenlijk niet goed wat ik met een baby moest aangezien zij ook heeel de dag deed krijsen, huilen kon je het niet meer noemen. Ik heb hulp gehad tot een paar weken voor de bevalling van nummer 2 en dat heeft mij wel echt geholpen door te praten met een psycholoog. Nummertje 2 was wel een goede bevalling en hier kijk ik ook erg positief op terug. De eerste weken gingen goed met haar en dachten we die rot tijd niet nog eens te hoeven mee maken. Maar helaas, na 4,5 week begon dit verhaaltje ook.. huilen. Eerst savonds maar toen al snel ook de dag. Krampjes? Ja maar zo heftig. Was eigenlijk al niet goed. Ik kon de symptomen een beetje vergelijken met de oudste want ze waren ver het zelfde. Ik had nog 2 potten koemelkvrije voeding staan en ben die dus gewoon gaan geven. Ik weet t normaal mag dat niet zomaar maar je moet ook aan jezelf denken dus ik dacht fack it, dan kan ik gelijk zien of het wat doet.. maar t ging wel beter maar nog niet echt zoals het hoort.. uiteindelijk de huisarts gebeld en overlegd hun hebben mij nog wat gegeven voor de maag. Uiteindelijk was dit dus medicatie voor de reflux en daarmee heb ik nu een heel tevreden baby’tje. De kinderarts later die week gezien en zij was minder blij met de medicatie maar helaas. Zij zei dat ik maar de melk moest indikken(nadat ik gezegd had dat ze een hele lastige poeper is) ook daarmee denk ik helaas. Ik ga haar dit geven als haar dit helpt. Jullie kunnen op je kop gaan staan. Door echt te praten over de oudste ben ik nu zo zeker van mijn zaak. En durf ik dit weer te zeggen. Echt een aanrader als je ook niet lekker in je velletje zit.

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Ja dit zijn wij inderdaad ook van plan. Ik slaap alleen wel slecht met een ...
Daar had ik bij de eerste ook last van vandaar dat hij met 3 weken op zijn eigen kamer sliep haha. Hopelijk een ik eraan als het wat langer duurt

één jaar geleden

Reactie op britt2496

Oh ja, klinkt best bekend in mijn oren. Alhoewel mijn zwangerschappen top w ...
Heel herkenbaar met de medicatie en moeilijk doen door de kinderarts. Zo zie je maar altijd je moeder instinct volgen.

één jaar geleden

Wat een super fijn topic waar ik super veel aan heb. Eigenlijk wil ik jou een prive bericht sturen. Ik ben zelf ook bevallen op 19-11-2021 en inmiddels zwanger van de tweede. Uitgerekend in april. Ik kan niks anders doen dan alleen maar piekeren over hoe ik dit ga doen en maak me eigenlijk best zorgen omdat de 2 niet veel van elkaar schelen en ik het al super gezellig druk ben met mijn dreumesje. Tweede is natuurlijk hartstikke welkom. Maar geen idee hoe te combineren. Graag tips! Want ik heb t idee dat ik niet meer ga slapen vanaf april hahahaha. Maak me best zorgen. Super leuk voor jullie en hopelijk valt t ook voor jou mee🌷💓

één jaar geleden

Hier een dreumes van 12-11-21 en uitgerekend op 24-3-23 van ons 2de meisje. Heel veel zin in, maar vind het ook best spannend. Onze dreumes slaapt bij lange na nog niet lekker door, dus ik vrees vooral t slaapgebrek straks 😴😴😴 Leuk om jullie ervaringen te lezen, zo herkenbaar ook!

één jaar geleden

Reactie op MommySss

Wat een super fijn topic waar ik super veel aan heb. Eigenlijk wil ik jou e ...
Niet teveel Zorgen maken en alles nemen zoals het komt. Ik weet t het is super lastig maar zo maak je het voor jezelf makkelijker. Ik merk wel dat als ik de hele dag alleen ben met ze onze dreumes veel zelfstandiger is dan als er bijv mijn moeder of vriend bij is.

één jaar geleden

Reactie op MommySss

Wat een super fijn topic waar ik super veel aan heb. Eigenlijk wil ik jou e ...
Ik hèb je een vriendschaps verzoek gestuurd.

één jaar geleden

Leuk om te lezen dat er al meerdere weer een baby erbij hebben of zwanger zijn. Mijn dochtertje is van 25-11-21 en op 06-12-22 is haar broertje geboren