4 Reacties

één jaar geleden

Wij zitten regelmatig minimaal 2 uur in de auto onderweg naar het noorden op bezoek bij mn schoonouders. Ik plan het zo dat we gaan rijden rond zn ochtend dutjes tijd en dat hij dus moe is in de auto. Meestal na een half uur a 3 kwartier valt hij in slaap en slaapt zeker een uurtje. De tijden dat hij wakker is spelen we met zn speeltjes (er ligt echt van alles), gaan we dierengeluiden oefenen (aap, haan en paard zijn om te gieren natuurlijk), liedjes zingen of snacken we die veggie sticks. Er valt vanalles regelmatig op de grond en dat is wel even lastig met pakken maar vaak lukt het ons wel. Als het echt echt drama is dan zetten we ons redmiddel in en dat is de dvd speler of liedjes op de telefoon.😂

één jaar geleden

Ik ben met onze dochter van 14 mnd naar oostenrijk gereden in twee keer, dus een rit van 7 uur en een rit van 4 uur. We merkten dat ze toch relatief lang/veel sliep maar verder hadden we een autospeeltje met koord aan haar gordel, wat klein makkelijk speelgoed (belandde uiteindelijk toch ook op de grond), boekjes, maar het leukste vermaak vond ze lekker liedjes luisteren en naar de auto's kijken. Ieder kind anders denk ik, maar bij ons ging het vrij soepel! Elke 2u even 15min gestopt en lekker afleiden met geregeld wat te eten/drinken. Is ons erg meegevallen ;)

één jaar geleden

Ik heb net een bestelling geplaatst in de hoop dat het de kleine gaat vermaken: - spinners die je vast kan plakken aan het autoraam - montessori pull string toy - impuls activity spel kinderstuur om vast te maken aan de auto stoel/kan hij bij vanuit zijn stoeltje In de hoop dat dat hem wat zal vermaken. Ik wil zelf nog niet aan een iPad ofzo in de auto beginnen namelijk. Tenzij het écht geen doen is, maar als laatste redmiddel denk ik

één jaar geleden

Wat een fijne tips en ervaringen. Dank jullie wel 😊 Ik ga gewoon wat verschillende dingen meenemen, dan zien we wel wat aanslaat. Liedjes luisteren/zingen en geluiden maken zijn hier ook altijd wel een hit.