Hier hebben wij sinds zijn laatste sprong een erg driftig mannetje van bijna 1,5jr. Hij kon al heel goed laten merken als iets niet in zijn straatje paste, maar nu is dit bijna de hele dag door.
Als hij niet krijgt wat hij wilt/bedoelt, gaat hij gooien. Gooien met zijn boterham, beker, bord alles wat binnen hand bereik is. Als er niks meer is om mee te gooien slaat hij zijn broer die langs hem zit.
Ook als hij rond loopt en ineens boos is, dan gaat hij dramatisch op de grond liggen of zitten. Elke keer is het huilen als ik hem naar de opvang breng. En dit is geen verdriet, hij is dan boos omdat hij niet op de gang kan blijven spelen bij het grote speelgoed en dan til ik hem de groep in.
Met wandelen, hij wilt graag zijn tasje dragen, maar die sleept hij dan over de grond. Absoluut mag niemand hem vasthouden, als je het wel doet, raad je het al, dan wordt hij dus echt boos en gaat hij dramatisch op de grond zitten. In de kinderwagen wilt hij ook niet meer zitten, dan is hij ook boos.
Ik weet niet of ik herkenning zoek of dat ik tips wil. Ik weet dat dit een fase is en het straks beter wordt als hij kan praten en zich dus duidelijker kan uitdrukken.
Het is wel verdomd lastig.