16 Reacties

één jaar geleden

Mij is verteld dat het voor de toekomst “beter” is om het lichaam het zelf op te laten lossen. Nu hebben wij dit pas 1 keer gehad, dus heb waarschijnlijk makkelijk praten. Voor antibiotica bouw je resistentie op, dus het is vaak (maar zeker niet altijd natuurlijk) goed om te kijken of het lichaam het zelf op gaat pakken.

één jaar geleden

Ik heb het bij mijn dochter wel gedaan. Ze had bij 5! maanden 2 looporen, zo zielig we merkten niks aan haar behalve met slapen. We snapten er echt niks van, vooral omdat ze overdag niks liet merken. En dan ben ik zelf ook nog audicien. Een vriendin van mij had toch teveel afgewacht en haar zoontje heeft nu toch wel een hoorverlies en had het liever toch wel gegeven, maar dat blijft altijd lastig! Ik heb er toen dus om die reden wel voor gekozen en haar extra ondersteunt met Orthoflor start, om de goede bacteriën weer aan te vullen. Heel veel succes met je keuze!

één jaar geleden

Onze zoon heeft 2x dubbele oorontsteking gehad in 3mnd tijd. Hij reageerde zelf heel erg op de ontsteking. Wij liepen snachts buiten met de kinderwagen zodat hij kon slapen, ook naast bed in de kinderwagen of slapend op mij. Wij wisten niet meer wat we konden doen zoveel pijn had hij. 2e dag antibiotica en al een heel ander kind. Wel hebben zijn voortandjes witte vlekjes gekregen, dit kan zijn van de antibiotica. Maar de pijn die hij had en dat te kunnen ontnemen met antibiotica was mij dat wel waard.

één jaar geleden

Hier sinds vandaag ook opnieuw antibiotica. Voor de derde keer sinds de kerstvakantie een oorontsteking en linkeroor dat loopt. Als het nu weer snel terug komt, worden het buisjes.

één jaar geleden

Wij hebben bij onze zoon in januari bij herhaaldelijke dubbele oorontsteking 2 antibioticakuren achter elkaar gehad maar beiden hadden een minimaal effect. Ik was er een beetje huiverig over maar hij had er zoveel last van, had echt wondjes in z’n oren omdat hij de hele tijd aan z’n oren zat. Deze week zijn we naar de KNO arts geweest omdat de antibiotica dus niet echt veel deed. Die zei buisjes of een van de amandelen knippen. Die laatste gaan we sowieso niet doen voorlopig en van buisjes ben ik ook nog niet helemaal overtuigd. Vorige winter had hij ook vaak last van virussen en waarschijnlijk ook z’n oren en in de lente en zomer was hij helemaal prima, dus heb het idee dat het wel overgaat wanneer het griepseizoen voorbij is. Dan zien we volgende winter wel weer verder…

één jaar geleden

Bij ons zei de huisarts dat ze onder de 2 jaar en bij veel pijn ze bij een dubbele oorontsteking antibiotica geven. Onze knul knapte er snel(ler) door op. Hij had wel al vaak daarvoor een enkele oorontsteking gehad en daarbij was paracetamol genoeg

één jaar geleden

Reactie op mvmdg

Wij hebben bij onze zoon in januari bij herhaaldelijke dubbele oorontstekin ...
Ik hoor eigenlijk vanuit mijn omgeving veel positiefs over buisjes en mij is er ook gezegd dat er risico is op gehoorschade als het zo zou verder gaan 😞

één jaar geleden

Ik snap jouw twijfel heel goed. En ook het gevoel dat ieder huisarts er anders naar kijken of er anders mee omgaan. In december moesten wij voor iets naar de huisarts. Per toeval wilde de arts ook even in zijn oren kijken. En daar schrokken ze van. Was een goede dubbele oorontsteking. In de zin van... een flinke. Dus daar had ie AB voor gehad. Na zn kuur moesten we terugkomen voor controle. Daar zag de arts dat zijn oren nog wel rood waren, maar het nog even af wilde wachten. Het was op een donderdag. Hij had wel in het dossier gezet, dat als het erger zou worden er AB voorgeschreven kon worden door de HAP, omdat we richting het weekend gingen. Nou moesten we zaterdags naar de HAP, omdat ons zoontje voorover van zn loopfiets was gevallen🫥 toch zn oren weer laten checken. En zn oren waren niet alleen rood, maar zijn trommelvliezen stonden weer helemaal bol. De arts van de HAP vond het duidelijk AB waardig. Dus een tweede kuur. Nou vermoed ik dat de eerste ontsteking nooit over is geweest. Daarna nog een extra controle gehad en nooit meer gehad (KLOPT AF!) Wat ik alleen wil zeggen is dat de artsen mij wel duidelijk uitlegden waarom zij ergens wel of juist niet voor kozen.. en ze vertelden mij ook dat ze niet zomaar een AB kuur geven voor een oorontsteking. Liever niet, dan wel. Dat was voor mij doorslaggevend om daar wel naar te luisteren. Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Trouwens, mijn zoontje had bij beide keren ook geen koorts. Succes met jouw zoontje🍀🫶

één jaar geleden

We zijn daarna wel begonnen met probiotica! En dat geven we nog steeds iedere dag. Om de goede bacteriën aan te vullen. Zn weerstand lijkt wel stukken beter daardoor !

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Ik hoor eigenlijk vanuit mijn omgeving veel positiefs over buisjes en mij i ...
Ik moet me ook nog even goed gaan inlezen hoor :-) ik word over 2 weken gebeld en krijgen een hoop informatie toegestuurd. De KNO arts heeft kort wat verteld maar lang niet alles, sowieso niet wat jij nu zegt. Dus bedankt daarvoor. Uiteraard neem ik dat mee! Wil alleen het beste voor m’n kind natuurlijk

één jaar geleden

Hier ook een dubbele oorontsteking. Hebben nu 7 dagen 3x per dag antibiotica gehad. En krijgt over een paar weken buisjes

één jaar geleden

Reactie op mvmdg

Ik moet me ook nog even goed gaan inlezen hoor :-) ik word over 2 weken geb ...
Ik ben ook geen expert hoor, zal ook van de visie van de dokter afhangen denk ik ☺️. En sowieso proberen we het beste te doen voor onze kinderen 🥰

één jaar geleden

Hier ook oorontsteking. Dinsdag na de huisarts geweest, zonder kuur. Vandaag weer maar nu toch een kuur.. ze had bijna 7 dagen koorts, maar ook 6 tandjes erdoor.. Maar na 1 dag al koortsvrij

één jaar geleden

Reactie op babyboyben

Hier ook een dubbele oorontsteking. Hebben nu 7 dagen 3x per dag antibiotic ...
Oh ook bij de kno arts geweest ? Wij moeten in maart heen.. bij elke verkoudheid zijn gelijk haar oren ontstoken of geïrriteerd, ben erg benieuwd of mijn dochter ook buisjes krijgt

één jaar geleden

Ik ben destijds met onze zoon pas op de woensdag naar de huisarts gegaan omdat meneer al vanaf donderdag af en toe verhoging of koorts had door vermoedelijke oorontstekingen. Tussendoor speelde hij wel, maar ook momenten dat je niks met hem kon. Onze huisarts zei als ie nog niet zolang koorts had, had ze nog af willen wachten. Maar omdat ie al 5 dagen koorts had en eigenlijk al weken ziekjes heeft ze gelijk een ABkuur voorgeschreven. Wellicht denken meer huisartsen zo maar leggen ze het niet altijd uit? Oh en rond de 14 maanden is ook weer een sprongetje. Bij ons uitte zich dat ook in helse verschoonrondes, frustratie als iets niet mocht of kon en zichzelf achterover gooien, veel vallen, veel huilen, niet weten wat ie wil... Dus dat hoeft niet per se van het ziek zijn te komen. Sterkte!

VRIEND

één jaar geleden

Als kind heb ik zooo vaak oorontsteking gehad. Wat hier gebeurde was een uienkompres op het oor gebonden om het weer weg te krijgen. Als dat niet genoeg was, brak het door of werd het doorgeprikt. Nooit ab gehad hiervoor. Wel heel veel zetpillen... Sterkte!