6 Reacties
één maand geleden
Klinkt niet als eenkennigheid, dat is meer angst voor vreemden (neem aan dat papa geen vreemde is ;)) en is ook veel jonger (9-18 maanden grofweg).
Dit klinkt als voorkeur voor een ouder, danwel peuteren en grenzen opzoeken. Over het algemeen is het advies om er niet in mee te gaan en de andere ouder gewoon de zorgtaken uit te laten voeren, ook als het kind niet wil.
Zie bijvoorbeeld:
https://wij.nl/peuter-kleuter/groei-ontwikkeling/mijn-kind-heeft-voorkeur-voor-een-ouder/
één maand geleden
Ja! Herkenbaar. Bij ons kwam dit doordat mijn man veel avonddiensten draaiden en haar daardoor niet naar bed kon brengen. Ze was hem als het ware ontwent. Was dus een kwestie van papa blijven meenemen als het wel kon.
Nu draait mijn man meer nachten waardoor wij haar vaak samen brengen.
Nu is het een papa's meisje🙄🥰🤣
één maand geleden
Mijn dochter heeft altijd last van eenkennigheid vanaf de geboorte al, haha. Ze klampt altijd vast aan mij en papa mag nooit iets. Niets is goed wat papa doet. Als papa iets moet doen ipv mama dan laat ik papa het gewoon doen. En ja, dat is huilen en schreeuwen om mama. Maar het is niet anders, want vaak moet ik even iets anders doen. Het meeste neem ik wel over hoor. Haar vader werkt trouwens in ploegendiensten. Dus misschien ergens logisch, ik ben nooit weg, maar papa wel.