19 Reacties

5 jaar geleden

Ik had precies het zelfde vorige week kreeg ik flinke buikpijn en bleek er een cyste te zitten. Maar nu af en toe nog beetje pijnlijke steken. Maar moet kleiner worden ja

5 jaar geleden

Ik kreeg dit nieuwtje ook bij de echo drie weken geleden. Vond het best eng! Heb er gelukkig totaal geen last van. Vandaag weer een echo gehad en de cyste was ietsjes groter dan de vorige keer, maar het zag er wel uit dat het al aan het afbreken was. Fingers crossed dus..🤞🏼

5 jaar geleden

Hoi, ik het zelfde gehad in me eerste zwangerschap jaren daarvoor ook last van gehad normaal gesproken door bepaald hormoon zou het niet verder groeien maar bij mij dus wel uit eindelijk werden zo groot dat me eierstok ging kantelen deed ontzettend pijn ben geopereerd en is het verwijderd kon geen kwaad en ook nergens last van gehad daarna succes hoop dat ie snel verdwijnt bij je en stop met Google want inderdaad die maak je helemaal gek 🙈 herkenbaar 😅

5 jaar geleden

Ja, dit nieuws kreeg ik vandaag ook bij mijn eerste echo. Bleek een vrij grote te zijn, dus mag niet springen, rennen, sporten en moet voorzichtig doen met seks. Gaat als het goed is vanzelf weer over zei de arts. Vind het wel een beetje een spannend idee dat die cyste daar zo zit.🙈

5 jaar geleden

Reactie op Joëlla93

Ja, dit nieuws kreeg ik vandaag ook bij mijn eerste echo. Bleek een vrij gr ...
Nou dat dus! Het houdt me best bezig... Ondanks dat ze zegt dat het meevalt vind ik het toch wel wat

5 jaar geleden

Ik had dit bij mijn eerste zwangerschap en die cyste is inderdaad vanzelf verdwenen! Heb nergens last van gehad en had verder een prima zwangerschap. Dus kan echt gewoon goed komen hoor!

5 jaar geleden

Ik had hetzelfde gister bij mijn eerste echo. 7+3. ze noemde het een overblijfsel van de eiersprong. Het eitje knapt als het ware en daar blijft een holte achter die zich vervolgens vult met vocht. Ze zei dat het waarschijnlijk zal verdwijnen en dat er de volgende echo even naar gekeken wordt.

5 jaar geleden

Had ik ook, dat het het corpus luteum. Bij mij is het inmiddels opgelost☺️ soms kan hij blijven maar dat hoeft geen probleem te zijn, dus no worries. Als je er last van hebt natuurlijk altijd even aankloppen bij je vk of gyn

5 jaar geleden

Ik had hetzelfde gisteren. Cyste op mn rechter eierstok. En een behoorlijk grote! Stel dat mijn eierstok kantelt.. wat ik niet verwacht..maar dan moet je geopereerd worden.. kan dat dan binnen je zwangerschap zonder daar schade aan te brengen? Dat vind ik voor al eng idee. Voor mezelf zou het wel goed komen.

5 jaar geleden

Ik kreeg begin februari te horen over de cyste (rechte eierstok best groot 7 bij 6 cm), maar we zijn toch verder gegaan met de IVF behandeling en nu ben ik 7 weken zwanger kan de cyste wel voelen als ik op bed ligt. Gynaecoloog bleef maar zeggen dat dit geen gevaarlijke iets is en vanzelf weg moet gaan, 13 april is mijn eerste echo met de hoop dat cyste kleiner is geworden 🤞🏽

5 jaar geleden

Ik lig nu in het ziekenhuis. Kreeg zaterdag ontzettende buikpijn rechts. Pijnscore 10. Zo ontzettend zeer. Naar huisartsenpost gegaan. Bleek een cyste op m'n rechter eierstok. En de eierstok was 3 keer gedraaid. Gisteren geopereerd. Het was echt heel heftig. Met de baby is alles goed gegaan maar het bracht wel risico met zich mee omdat ik.12 weken zwanger ben. Meestal opereren ze liever rond de 16 weken. Maar het moest zo snel mogelijk. Ze hebben 1 liter vocht ui de yste gehaald. Dus twas een flinke. Je kon hem zelfs aan de buitenkant van de buik zien. De buik was a symmetrisch. Hopelijk verdwijnt het bij jullie gewoon vanzelf.

5 jaar geleden

Ik had dit ook bij de 1e echo. Heb vaak cystes door endometriose. Maar bij de 2e echo een week later was het verdwenen. Niet te druk om maken hoor

5 jaar geleden

Reactie op Tie81

Ik kreeg begin februari te horen over de cyste (rechte eierstok best groot ...
Mag ik vragen bij welke ziekenhuis? Ik kreeg bij kliniek (waar ik wss wegga) te horen dat ze niet ivf wilde opstarten en ik maar weer 4 weken moest wachten en dan laten kijken of het weg zou zijn. Voel me echt super onzeker, ook omdat ik in maart een MA heb gehad en deze maand mijn poging ivf zou worden.

5 jaar geleden

Reactie op Senna_Luna

Mag ik vragen bij welke ziekenhuis? Ik kreeg bij kliniek (waar ik wss wegga ...
Ik zit bij de Amsterdam UMC locatie AMC in behandeling, ik start niet met de pil want door de cyste sla ik menstruatie over dus meteen met de prikken begonnen en gaat nog steeds goed met de zwangerschap. Ze hebben gezegd bij 10cm cyste gaan ze pas weg halen en voor nu is geen gevaar voor de baby.

5 jaar geleden

Had ik ook met ongeveer 7 weken. Met 9 weken was hij helemaal weg. Hoeft niets te betekenen!

5 jaar geleden

ik heb het ook, nu 13 weken zwanger. ze houden het goed in de gaten. ik heb het tot nu toe iedere zwangerschap gehad maar geen hinder van gehad.

5 jaar geleden

Reactie op Annieelise

Ik lig nu in het ziekenhuis. Kreeg zaterdag ontzettende buikpijn rechts. Pi ...
Wat heftig! En sterkte! Ik moet nog een keertje terug komen met 16wkn omdat hij nu 4cm is. Spannend!

5 jaar geleden

Reactie op Nikkisan

Ik had hetzelfde gister bij mijn eerste echo. 7+3. ze noemde het een overbl ...
Ja dat zei de echoscopist ook tegen mij idd. Bij de termijnecho zag ze het ook nog maar het is verwaarloosbaar klein.

5 jaar geleden

Eerste echo ook cyste van 6op6cm 2de maal nog 2op3cm en 3de echo volledig weg