69 Reacties

10 maanden geleden

Hier ook morgen voor het eerst naar de opvang. Nooit ergens achtergelaten. Kijk er nu al tegenop..

10 maanden geleden

Reactie op Selmx

Hier ook morgen voor het eerst naar de opvang. Nooit ergens achtergelaten. ...
Ik ook.. ken wel janken... 😮‍💨😪

10 maanden geleden

Reactie op Tutje

Ik ook.. ken wel janken... 😮‍💨😪
Ja kan er ook niet aan denken, hier gaat hij alleen de ochtend en bij jou?

10 maanden geleden

Komt goed mama’s! Als hij/zij huilt bij het afscheid nemen, dan is dat niet erg… dan kun je het beste niet te lang blijven hangen, zodat het duidelijk is dat je echt weggaat en natuurlijk zeggen dat je hem/haar even later weer op komt halen. Ik heb wel makkelijk praten hoor 😬 Heb er nooit moeite mee gehad om m’n dochter af te geven bij de opvang 😛 Ook niet echt als ze even huilde, omdat ik weet dat dat als ik weg ben al snel voorbij is Ze gaat er 2 dagen per week heen vanaf dat ze 11 weken was.. De periode rond een jaar was even heftig.. toen was het niet alleen bij het afgeven dat ze het niet leuk vond, maar was ze de hele dag niet helemaal blij.. iets met een grote sprong maken in heel veel nieuwe dingen leren tegelijk (lopen vooral) en een nieuwe groep met nieuwe kindjes en juffen.. Toen had ik het ook even lastig 😬 Maar het is vast even wennen voor hem/haar.. en voor jou als mama.. maar het komt goed!! Ook fijn dat je even tijd voor jezelf hebt toch? 😅

10 maanden geleden

Reactie op Gietertje

Komt goed mama’s! Als hij/zij huilt bij het afscheid nemen, dan is dat nie ...
Dank je wel voor je opbeurende woorden! Zeker, maar mama moet gewoon aan het werk in tussentijd haha. Ik hoop dat jij het naar zijn zin gaat hebben op de groep als ik weg ben. Zolang dat het geval is, ben ik iets gerustgesteld. Spannend, we gaan het zien! :'(

10 maanden geleden

Reactie op Selmx

Ja kan er ook niet aan denken, hier gaat hij alleen de ochtend en bij jou?
Ook alleen in de ochtend. Half 9 tot half 1. 😪

9 maanden geleden

Hoe ging het brengen dames??

9 maanden geleden

Ik heb 'm afgezet om half9, hij had geen oog meer voor mij. Besef kwam later pas. Kreeg berichtje dat hij wat tranen heeft gelaten, maar daarna was het wel weer goed. Ik ben net gevraagd om hem toch op te komen halen, hij was erg moe en wilde niet meer. Heb 'm net opgehaald, hij zit weer thuis 🥲.

9 maanden geleden

Reactie op SE1997

Hoe ging het brengen dames??
Ik had echt tranen met tuiten verwacht zodra ik weg zou lopen. Maar dat kwam inderdaad later. Kreeg gelukkig een bericht om 10 uur dat die soms wel huilt en dat die zich laat troosten en daarna wel weer goed is. Ik ga hem zo om half 1 halen. 😍 al een paar fotos gehad dat die het naar ze zin heeft.. 🥰

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Ik heb 'm afgezet om half9, hij had geen oog meer voor mij. Besef kwam late ...
Oh dus een beetje hetzelfde als bij ons dat de tranen later kwamen haha.

9 maanden geleden

Reactie op Tutje

Oh dus een beetje hetzelfde als bij ons dat de tranen later kwamen haha.
Jaa hij was heel druk bezig met het speelgoed. Later kwam het besef dat mama er niet meer was en toen kwamen er tranen. Na het troosten ging het wel weer, maar ze vonden het uiteindelijk beter dat ik m kwam halen. Ik had ook aangegeven, dat ik thuis aan het werk ben, eind van de straat en als het echt niet gaat dat ze moeten bellen. Fijn dat hij het bij jou wel goed heeft volgehouden tot half1. Die van mij wist ook even niet meer wat hij wilde volgens mij. Toen we thuis voor de deur stonden wilde hij ook niet meer mee naar binnen 🥲

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Jaa hij was heel druk bezig met het speelgoed. Later kwam het besef dat mam ...
Ja onze peuteropvang is ook heel dichtbij. Eerste paar keren blijft het een struggle.. toen ik hem kwam halen was die erg moe en was sad. Toen ik er was huilde hij en rende gauw naar me toe. Toen ik hem buiten optilds had die een hele natte broek.. ze hadden niet eens ze luier verschoond.. 😪

9 maanden geleden

Dat is wel fijn dat het zo dichtbij is he. Ik maak me nu al zorgen om dag 2. Oh wat erg die natte broek! Dat is niet zo netjes, zeker nu in de kou wil je geen natte broek. Ik zou het de volgende keer even aangeven. Zo een ochtend gaat ook best snel, ik denk niet dat ze structureel iedereen verschonen zoals op een kdv.

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Dat is wel fijn dat het zo dichtbij is he. Ik maak me nu al zorgen om dag 2 ...
Ja dag 2 is altijd pittiger schijnt dan weten ze dat je weggaat. 🥲 ja heb ze al een bericht gestuurd vlak daarna. Maar nog niks terug gehad.

9 maanden geleden

Ja dan krijgt hij buiten al een flashback en komen we nog niet eens binnen, daar ben ik wel bang voor 😪.

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Ja dan krijgt hij buiten al een flashback en komen we nog niet eens binnen, ...
We moeten er even doorheen. Uiteindelijk komt het goed. Wanneer moet die weer?

9 maanden geleden

Reactie op Tutje

We moeten er even doorheen. Uiteindelijk komt het goed. Wanneer moet die we ...
Ik hoop maar dat het goed komt, vanmiddag tijdens z'n middagdutje moest hij ineens huilen. Dat is al zo lang niet meer gebeurt. Hier donderdag weer. Even een dagje rust pakken. En bij jou?

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Dat is wel fijn dat het zo dichtbij is he. Ik maak me nu al zorgen om dag 2 ...
Zeker wel! Ik ben peuterjuf dus mochten jullie willen weten hoe en wat dan roep je maar. Maar verschonen hoort er zeker weten bij. Wij doen het altijd voor het fruit eten en controleren tussendoor ook luiers

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Ik hoop maar dat het goed komt, vanmiddag tijdens z'n middagdutje moest hij ...
Prikkels verwerking? Hier ook donderdag weer. 🥲

9 maanden geleden

Reactie op Tems87

Zeker wel! Ik ben peuterjuf dus mochten jullie willen weten hoe en wat dan ...
Ja dat niet verschonen vond ik wel ff een beetje een nasmaak. Dat vind ik echt wel belangrijk.. op tijd verschonen. :(