69 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Tutje

Ja dat niet verschonen vond ik wel ff een beetje een nasmaak. Dat vind ik e ...
Precies! Dat hoort er gewoon bij hoor

9 maanden geleden

Reactie op Tutje

Prikkels verwerking? Hier ook donderdag weer. 🥲
Ja ik denk het. Haha grappig! Fijn dat hij het vandaag zo goed deed bij jou! Dat is stap1.

9 maanden geleden

Reactie op Tems87

Zeker wel! Ik ben peuterjuf dus mochten jullie willen weten hoe en wat dan ...
Hoe lang kan het duren voordat een kind "gewend" is, wat als het kind helemaal niet went en het de leidster ook niet meer lukt 😭

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Ja ik denk het. Haha grappig! Fijn dat hij het vandaag zo goed deed bij jou ...
Ben alleen bang dat die donderdag wel wat meer tegen gaat werken.. 🙄😪

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Hoe lang kan het duren voordat een kind "gewend" is, wat als het kind helem ...
Wat ze mij vertelde: langzaam laten wennen dus elke keer iets langer blijven. Als dat niet werkt wordt er vaak geadviseerd om wat later opnieuw te starten. (Als je zoontje wat ouder is)

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Hoe lang kan het duren voordat een kind "gewend" is, wat als het kind helem ...
Het kan wel een tijdje duren. Ook afhankelijk van hoeveel dagdelen ze komen. Als ze maar 1 dagdeel komen duurt het wennen vaak langer. Kan wel een paar weken duren. Weet dat als je ze vaak huilend achterlaat het vaak over is als je weg gaat. Als het na een paar weken nog zo overstuur is en niet alleen maar bij het weggaan maar de hele ochtend overleggen wij vaak met de ouders. Dan kan het zijn dat het gewoon te vroeg is voor ze. En proberen we het een paar maanden later nogmaals. Zo hebben wij ook een kindje gehad voor wie het te vroeg was. 2 jaar is wel echt jong hoor. Mijn eigen dochter gaat ook in januari naar een psz. Maar ze zijn wel.nog.heel jong. Vanaf 2,5 snappen ze het vaak al iets beter. Rond 3,5 kan het ook weer zijn dat ze overstuur zijn maar dan zitten ze vaak in een grote ontwikkeling

9 maanden geleden

Nou bij ons was het vandaag zover. Hij is nog nooit naar opvang of iets geweest dus had wel verwacht dat het niet makkelijk zou gaan. Het brengen ging super goed en hij gaf geen kik, dus ik ging met een verbaasd maar tevreden gevoel weg. een uurtje later werd ik gebeld dat hij er klaar mee was en het niet meer zo leuk vind. Hij vond het toch best moeilijk maar dat is logisch een eerste keer in onbekend omgeving met onbekende mensen. Hopelijk gaat het de volgende keer weer iets beter, maar alles met stapjes.

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Ik heb 'm afgezet om half9, hij had geen oog meer voor mij. Besef kwam late ...
Hoe gaat het ondertussen bij hem? Ik heb mijn zoontje net na een uurtje moeten ophalen met hetzelfde verhaal. Besef kwam later en uiteindelijk moe en wilde niet meer.

9 maanden geleden

Reactie op willemijn93xoxo

Nou bij ons was het vandaag zover. Hij is nog nooit naar opvang of iets gew ...
Dag 2 was eigenlijk hetzelfde geval, kon weer komen na een uurtje. Vandaag was Dag 3 en had 'm echt willen brengen en daar laten tot eind (12:15), omdat ze met z'n 3e staan op de groep vandaag, en ze hem meer aandacht moet geven om te wennen. Ik zou dan willen aangeven dat ik m niet kan komen halen. Maar helaas heb ik m vandaag moeten ziekmelden. Hij is bij mij ook nooit ergens achtergelaten of zo vroeg al uit bed gemoeten haha. Hij kan dan wel moe zijn, maar ook als ik m ophaal gaat hij thuis niet slapen. Pas rond 13/13.30. Hoe vaak per week gaat hij bij jou?

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Dag 2 was eigenlijk hetzelfde geval, kon weer komen na een uurtje. Vandaag ...
Hij gaat 2 keer per week. Dinsdag en donderdag ochtend. Je hoort altijd van die verhalen even huilen en daarna ging het super goed en dan is het toch jammer als hij bij jezelf niet de eerste keer lukt. en dat neem ik hem natuurlijk niet kwalijk aangezien hij het idd niet gewend is. Ik ben benieuwd naar donderdag.

9 maanden geleden

Reactie op willemijn93xoxo

Hij gaat 2 keer per week. Dinsdag en donderdag ochtend. Je hoort altijd van ...
Oh grappig, hier ook en bij de topicstarter ook volgens mij. Ja ze zijn het niet gewend, en dat heeft gewoon tijd nodig en is prima. Maar die leidster bij mij mag wel wat meer tijd geven om m te laten wennen. Beide keren dat ik m heb opgehaald, trof ik hem spelend aan. De laatste keer stonden ik en de leidster gehurkt met hem en te praten, ineens ging hij de leidster knuffelen. Ik krijg een beetje het gevoel dat ze snel bellen, omdat ik aangeef dat ik beschikbaar ben.

9 maanden geleden

Wij bellen eigelijk bijna nooit. Verbaas me er wel wat over dat locaties zo snel bellen. Alleen als ze echt heel overstuur zijn bellen we. Anders niet. Soms vallen ze wel eens in slaap. Dat mag ook gewoon

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Oh grappig, hier ook en bij de topicstarter ook volgens mij. Ja ze zijn het ...
Ik ga er vanuit dat de leidsters weten wat ze doen en bij mij hebben ze jaren ervaring dus ik ga uit van expertise. Ik ben ook flexibel met ophalen maar dat vind ik zelf alleen maar een fijn gevoel. Ik ben er met 4 min fietsen. Ook al doet het mijn moeder hart pijn, wil ik graag doorzetten voor hem en hopen dat hij het ooit super leuk gaat vinden.

9 maanden geleden

Reactie op Tems87

Wij bellen eigelijk bijna nooit. Verbaas me er wel wat over dat locaties zo ...
Ja vreemd, dit hoor ik vaker in mijn omgeving dat dat niet zo snel gebeurd. Dat een kind moet wennen is normaal en kost tijd die je hem moet geven.

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Ja vreemd, dit hoor ik vaker in mijn omgeving dat dat niet zo snel gebeurd. ...
Nou dat dus. Als je hem elke keer ophaalt weet een kind dat op een gegeven moment ook en wordt het een patroon. Kind gaat huilen want dan word ik opgehaald

9 maanden geleden

Reactie op willemijn93xoxo

Ik ga er vanuit dat de leidsters weten wat ze doen en bij mij hebben ze jar ...
Mee eens.

9 maanden geleden

Reactie op Tems87

Nou dat dus. Als je hem elke keer ophaalt weet een kind dat op een gegeven ...
ja daar moet ik inderdaad wel op passen, want dat weet meneer ook donders goed op een duur natuurlijk.

9 maanden geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier is het nog steeds wennen.. en elke keer als we die kant op moeten lopen en hij het hek ziet waar we door moeten stopt die al met lopen.. 🙄

9 maanden geleden

Reactie op Tutje

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier is het nog steeds wennen.. en elke keer al ...
Het gaat elke keer een stukje beter en dan mag hij ook elke keer wat langer blijven. Soms is ‘school’ leuk maar er zijn ook dagen dat hij echt niet wilt en soms begint te huilen als ik zeg dat we naar school gaan.

9 maanden geleden

Reactie op willemijn93xoxo

Het gaat elke keer een stukje beter en dan mag hij ook elke keer wat langer ...
Hier is het nu ook deze week nog tot 11 uur. Dan gaat het wel oke. Dan is het in de ochtend 10 min a 15 min huilen. Maar meestal vrolijk als ik hem kom halen. Uiteindelijk komt alles goed met alle kindjes 🥰