69 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Tutje

Hier is het nu ook deze week nog tot 11 uur. Dan gaat het wel oke. Dan is h ...
Ja ik vind ook fijner om lekker rustig op te bouwen zodat hij het leuk blijft vinden. Hier ook in het begin huilen en nog niet zonder knuffel en speen willen, maargoed dat laat ik maar even toe totdat hij helemaal op z’n gemak is. ☺️

9 maanden geleden

Reactie op willemijn93xoxo

Ja ik vind ook fijner om lekker rustig op te bouwen zodat hij het leuk blij ...
Ja dat snap ik. Ik gaf ook de speen mee maar de juffen merkte dat die sowieso huilde. Met speen of zonder.😆 maar knuffel heeft die wel altijd bij zich. 🥰

9 maanden geleden

Hier is hij helaas niet aansluitend elke week geweest, ivm ziekte. Het gaat nog steeds moeilijk, als hij het gebouw al ziet, of de route herkend begint hij tekeer te gaan. Hij heeft het afgelopen week wel volgehouden een hele ochtend. Begin huilen, maar het lucht wat op als ik foto's krijg van leidsters waarop ik zie dat hij rustig is en toch wat probeert te spelen. We hebben er wel wat issues voor terug gekregen. Hij slaapt smiddags normaal max 2u. Op de dagen dat hij naar de opvang gaat, is hij zo moe maar ook erg overprikkeld waardoor hij smiddags niet kan slapen. Ook heeft hij verlatingsangst gecreëerd. We moeten thuis alleen maar zichtbaar voor m zijn, hij volgt ons overal.

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Hier is hij helaas niet aansluitend elke week geweest, ivm ziekte. Het gaat ...
Misschien ook de optie om langzaam op te bouwen? Tot 11 uur bijvoorbeeld. Waardoor hij het positief afsluit en ook zo naar huis gaat. Waardoor het voor de kindjes steeds leuker is om daar naar toe te gaan. Want mama komt altijd weer terug! Hier moeten ze gewoon nog aan wennen.. veel verstoppertje spelen werkt hier wel. Hier is het ook nog erg als we die kant oplopen en 15 min huilen als ik hem heb afgezet maar dan krijg ik idd ook fotos dat die het leuk heeft. Daarom lukt het me wel steeds beter om gewoon weg te lopen na het korte afscheid. Succes! Succes! Uiteindelijk gaan ze het allemaal leuk(er) vinden dan nu.

9 maanden geleden

Hier na een week ziek zijn, ook weer overstuur bij het brengen. In de auto en bij het uitstappen wilde hij al niet meer. Zo zielig, maar ik hoop echt dat hij er op een dag plezier in gaat hebben. Sinds de peuteropvang hier ook enorme last van verlatingsangst. Zodra ik m’n jas aan doe.. is het huilen. Hier moet hij even overheen komen en weten dat mama altijd terug komt. Ik ben benieuwd hoe lang hij het vandaag volhoudt.

9 maanden geleden

Balen ook, want hier zijn ze na deze week dicht met de kerstvakantie. Dat wordt weer eens 2 weken eruit. Bij jullie ook?

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Balen ook, want hier zijn ze na deze week dicht met de kerstvakantie. Dat w ...
Ja hier na deze week ook 2 weken dicht dus dan beginnen we waarschijnlijk weer opnieuw met wennen. 😅

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Balen ook, want hier zijn ze na deze week dicht met de kerstvakantie. Dat w ...
Hier ook helaas, zag ik net. Hij begint net een beetje te wennen. 😮‍💨

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Balen ook, want hier zijn ze na deze week dicht met de kerstvakantie. Dat w ...
Alle peuteropvangs zijn twee weken gesloten :) peutergroepen binnen een kdv zijn wel open

9 maanden geleden

Reactie op Tutje

Hier ook helaas, zag ik net. Hij begint net een beetje te wennen. 😮‍💨
Ja jammer he? Hij heeft het hier ook vanmorgen super goed gedaan. Straks weer 2 weken eruit 🥺🥲

9 maanden geleden

Reactie op Tems87

Alle peuteropvangs zijn twee weken gesloten :) peutergroepen binnen een kdv ...
Dat is wel jammer, kdv blijft gewoon open idd.

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Dat is wel jammer, kdv blijft gewoon open idd.
Ja komt omdat het meer een school is ipv opvang :) als juf vind ik het niet zo erg 😂 maar voor de kinderen snap ik het wel vooral als ze er net op zitten dat het daarna weer wennen is. Ik heb daarom onze dochter ook pas na de feestdagen erop gedaan

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Ja jammer he? Hij heeft het hier ook vanmorgen super goed gedaan. Straks we ...
Wat fijn om te horen! Misschien valt het wel mee.

9 maanden geleden

Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat je tijdens de kerstvakantie dat hun dicht zijn door moet betalen? 🙄

9 maanden geleden

Reactie op Tems87

Ja komt omdat het meer een school is ipv opvang :) als juf vind ik het niet ...
Nou vind ik niet zozeer. Een school kost me niet zoveel als een opvang😢, en een opvang zet ik in omdat ik moet werken, dan heb je de keuze uit kdv of peuteropvang. Niet omdat ik het wil of verplicht is, als met leerplicht.

9 maanden geleden

Reactie op Tutje

Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat je tijdens de kerstvakantie ...
Ik snap helemaal niks van die berekening eerlijk gezegd, maar volgens mij klopt het wel wat je zegt. Nog een goed naar kijken, en met z'n allen kober bellen.

9 maanden geleden

Reactie op Selmx

Nou vind ik niet zozeer. Een school kost me niet zoveel als een opvang😢, e ...
De regering heeft bepaald dat we onder kinderopvang vallen. Hiervoor vielen we onder de cao van het onderwijs. Qua wat we doen op een psz is het wel meer een school, vandaar dat we ook de schoolvakanties hanteren. Je betaalt als het goed is voor 40 weken. Een kinderopvang betaal je vaak voor 52 weken :)

9 maanden geleden

Reactie op Tutje

Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat je tijdens de kerstvakantie ...
Als het goed is heb je een 40 weken contract?

9 maanden geleden

Reactie op Tems87

Als het goed is heb je een 40 weken contract?
Ja dat klopt. Had het ook net opgezocht. 🥲

9 maanden geleden

Hier is het vandaag super goed gegaan! Helemaal tot het einde volgehouden en heeft heerlijk gespeeld. Trotse mama hier 🥰