21 Reacties

één jaar geleden

Het zegt helemaal niks bij ons in ieder geval. 24 maanden over de eerste gedaan zonder traject. Van de tweede was ik de eerste keer zwanger totaal niet verwacht dus we waren toen zeer verbaasd.

één jaar geleden

Bij de eerste zijn we best wel lang bezig geweest. Uiteindelijk via een traject zwanger geworden. We zijn nu bezig voor een tweede, maar dat wil ook maar weer niet lukken. Dit keer zonder traject, omdat ze me dat niet willen aanbieden helaas.

één jaar geleden

Bedoel je cyclus 4, want je doet geen traject ook toch?

één jaar geleden

Reactie op Selmx

Bedoel je cyclus 4, want je doet geen traject ook toch?
Ja cyclus 4 inderdaad

één jaar geleden

Reactie op Selmx

Bij de eerste zijn we best wel lang bezig geweest. Uiteindelijk via een tra ...
Waarom willen ze je geen traject geven als ik vragen mag? Jammer dat ze dat niet willen aangezien het bij je eerste ook geholpen heeft

één jaar geleden

Reactie op zeratje

Waarom willen ze je geen traject geven als ik vragen mag? Jammer dat ze dat ...
De eerste keer had ik een hele onregelmatige cyclus en is pcos geconstateerd. Middels traject toen zwanger geworden. Nu ook weer om een traject gevraagd, pcos zou nog steeds het geval zijn, maar mijn cyclus duurt nu wel ongeveer 31 dagen. Ze hebben 1 cyclus gevolgd en daaruit blijkt dat m'n lichaam het prima zelf zou kunnen, en een traject geen verbetering zou geven. Ben ik het niet helemaal mee eens, maar tja. Het enige wat ik nu nog kan doen is sperma laten testen, daarmee houden ze me maar een beetje aan het lijntje vind ik. Dit is bij het eerste traject ook gedaan, en dat was super goed. En voor mij een HSG laten uitvoeren, als die twee dingen goed zijn, en het lukt nog niet binnen 6 maanden, dan gaan ze kijken voor iui traject. Ik vind het waardeloos en een beetje oneerlijk. Mijn cyclus is inderdaad wat regelmatiger maar het bloedverlies is zo erg beperkt, dat ik het gevoel heb dat er iets is. Zeker met pcos hoor je normaal al heviger te bloeden. Maar dit konden ze ook niet uitsluiten waar het aan ligt. Sorry voor t lange bericht, schrijft ook ff lekker van me af.

één jaar geleden

Reactie op Selmx

De eerste keer had ik een hele onregelmatige cyclus en is pcos geconstateer ...
Inderdaad oneerlijk.. hoop dat iui niet nodig zal zijn voor jullie en het snel raak is!!

één jaar geleden

Bij de eerste zwanger geworden via ivf omdat bij een kijkoperatie bleek dat mijn eileiders erg dicht zaten. Ik zeg ‘zaten’ want toen de eerste 6 maanden was bleek ik ‘spontaan’ zwanger en is ons tweede kindje 15 maanden na de eerste geboren.

één jaar geleden

Bij de eerste heeft het ruim 4 jaar geduurd. (Alle trajecten gedaan en spontaan zwanger geraakt). Na de bevalling geen anticonceptie gebruikt en ook niet echt opgelet. Uiteindelijk na zijn 1e verjaardag echt gaan proberen en toen duurde het 3 maanden. Een grote verrassing:)

één jaar geleden

Bij de eerste duurde het 18 maanden en net als bij jullie de laatste ronde voordat we naar het zkh zouden gaan. Nu zwanger van de tweede en hadden ons al ingesteld op veel geduld hebben maar bij de eerste ronde raakte ik zwanger, heel bijzonder want dat hadden we eigenlijk helemaal niet verwacht! Desondanks kan ik me je zorgen heel goed voorstellen, het blijft een moeilijk iets dat je niet weet of en wanneer het gegeven wordt terwijl de wens zo groot is. Zo'n onzekere periode! Veel sterkte en kracht toegewenst ook aan alle andere (wens)mama's ❤️

één jaar geleden

Reactie op Mamaatje1990

Bij de eerste duurde het 18 maanden en net als bij jullie de laatste ronde ...
Wauw! Echt bijzonder hoe dat toch zo’n verschil kan zijn he..

één jaar geleden

Geen ervaring met zo lang moeten wachten, dus daar kan ik niet over mee praten. Maar ik denk dat een eerste baby en het wachten daarop niet veel hoeft te zeggen over een tweede. Bij nr 1 heeft het bij ons “maar” 7 maanden geduurt en meteen een gezonde vent. We zijn sinds december bezig om een levend baby’tje te krijgen maar helaas al 2 (waarvan 1 heftige) miskramen gehad. Vrij snel zwanger dus steeds maar niet gezond en dus ook totaal niet in lijn met nr 1 dus. Probeer hoop te houden en positief blijven voor de toekomst ❤️!

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Geen ervaring met zo lang moeten wachten, dus daar kan ik niet over mee pra ...
Lijkt me verschrikkelijk 🥺 hoop voor jullie dat jullie snel een gezond kindje mogen krijgen!

één jaar geleden

6 maanden voor de eerste en na 2 keer raak voor de tweede. Ik besef dat ik enorm veel geluk heb gehad hiermee, maar de tweede dus ook echt nog wel veel sneller dan de eerste. Ik hoor in mijn omgeving best vaal dat de tweede sneller lukt.

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

6 maanden voor de eerste en na 2 keer raak voor de tweede. Ik besef dat ik ...
Ben benieuwd hoe het bij ons zal zijn, hoop in ieder geval dat we niet weer 15maanden moeten wachten

één jaar geleden

Reactie op zeratje

Ben benieuwd hoe het bij ons zal zijn, hoop in ieder geval dat we niet weer ...
Ik duim voor jullie mee!

één jaar geleden

Eerste kindje ruim 2 jaar geduurd en tweede kindje eerste maand raak!

één jaar geleden

Ik zit ook weer helemaal in de negatieve spiraal.. 2 jaar over onze dochter gedaan. En zijn eigenlijk sinds haar komst niet meer aan de anti conceptie. Dus ja ze word in november 2, reken maar uit 😔 Afgelopen maanden wel weer 'actiever' bezig. En ben zo bang dat t weer zolang gaar duren

één jaar geleden

Reactie op Ieris

Ik zit ook weer helemaal in de negatieve spiraal.. 2 jaar over onze dochter ...
Ik gebruik ook geen anticonceptie meer sinds de geboorte van ons zoontje.. wel altijd goed de vruchtbare dagen bijgehouden en dan die periode wel een condoom gebruikt (toen wij nog niet zwanger wilde worden) maar nu al 4 maanden zonder iets. Ik snap jou helemaal, je kan je gewoon niet voorstellen dat het nu wel in een keer snel raak zou zijn. Mijn man wou dan nog wachten tot ons zoontje 2 werd om echt actief te gaan proberen maar ik zei ook al tegen hem waarschijnlijk gaat het weer lang duren etc.. dus zijn we iets eerder begonnen en zie maar, denk dat het zeker voor november niet raak zal zijn 😔

één jaar geleden

Zegt inderdaad niks. Bij de eerste heeft het 2,5 jaar geduurd (uiteindelijk met traject). Na de bevalling pas na 8 maanden voor het eerst ongesteld geworden en toen gelijk zwanger. Heel verrassend!! Ze is nu 3 maanden oud.