4 Reacties

6 maanden geleden

Als je wil dat hij in zijn eigen bed slaapt, dan zou ik consequent blijven. Dan is het blijven herhalen dat hij in zijn eigen bed mag slapen en als het ochtend is hij mag komen. Dat je in de buurt bent. Misschien is het de eerste paar nachten strijd en hopelijk daarna niet meer

6 maanden geleden

Ik herken je probleem. Ook hier is meneer gewend geraakt de laatste uurtjes bij ons in bed te slapen. Het lukt me s nachts niet goed om consequent te zijn omdat ik dan zelf zo moe ben… maarja zo hou ik het natuurlijk wel in stand. En heb je op de korte termijn slaap, maar op de lange termijn toch wel minder goede kwaliteit door een bewegelijk mannetje naast me. Ik heb het patroon eerder doorbroken door naast hem te slapen ipv hij bij ons. Zo kreeg ik toch mn slaap en hij de nabijheid. Uiteindelijk sliep hij door op z’n eigen kamer zonder mij erbij. Helaas is dit weer over gegaan tijdens z’n slaapregressie rond twee jaar. Binnenkort krijgt hij een andere kamer en nieuw bed. Dan wil ik het toch weer aanpakken. Mijn plan is om dan ook weer naast hem op een matrasje te liggen (als dat nodig is als tussenfase). En ik dacht aan een beloningssysteem met stickers. Ik bespreek dan ook echt met hem dat hij nu groot is en in zijn eigen bedje moet slapen. Wie weet heb je wat aan mn ideeën. Ik weet dus ook nog niet of het een succes wordt. Uiteindelijk komt het toch vooral neer op consequent zijn. De vraag is misschien vooral wat je zelf nodig hebt om een plan door te kunnen zetten. Succes!

6 maanden geleden

Wij hebben ook een periode gehad dat onze dochter slecht sliep. Wij zijn toen bij haar gaan slapen, zodat zij wel leerde om in haar eigen bedje te slapen en een van ons sliep dan op een matras naast haar

6 maanden geleden

Hier gaat het al twee en half jaar zo. Toen ze een half jaar was ging het iets beter. Nu valt ze met ons in slaap en leggen we haar slapend in haar bedje. Als ze wakker wordt dan krijgen we haar echt niet meer terug in het bedje. Dan is het echt paniek! Dus wij doen het gewoon zo. Het geeft haar blijkbaar de rust en gevoel van veiligheid. En wij zijn het ook niet meer anders gewend. Al lig ik vaak wel wakker van dat gedraai van haar.