7 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op rosasam
Ik heb hier van de week over zitten lezen en het boek Go Diaper Free gekoch ...
Aah wat leukk☺️. Uhm ja ik begonnen eerst met het maken van plas geluiden tijdens het verschonen. En elke keer als hij plaste maakte ik dat geluid en op zijn beurt keek me verbazend aan. Bijna alsof hij 1+1 bij elkaar kon rekenen. De week erop dacht ik weet je wat ik heb hier nog een aantal wc potjes liggen waarom niet testen🤷🏽♀️ zo gezegd zo gedaan. De eerste paar keren was ik of te laat of te vroeg dus ben ik bewuster geworden van zijn geluidjes en de signalen die hij naar mij communiceert en toen was het raak. Ik begon te begrijpen wanneer hij moest gaan. Hier en daar mis ik het wel. Dus opletten en je kindje leren kennen hier is wel Key. En ja voor de rest geen druk op hem zetten als mis ik zijn signalen. En niet overdreven blij doen had ik begrepen of belonen. Maar wel bemoedigen en positief blijven. Good vibes en consequent zijn is dus ook Key😉.
Ik ben wel benieuwd hoe het zal gaan de komende weken en maand🤞🏼
4 jaar geleden
En voor nu alleen overdag BZC. In de avond is het niet zo prettig voor hem niet en voor nu heb ik daar even niet de puff voor. BV in nacht is al een ding dus zo min mogelijk pressure op mezelf zetten.
4 jaar geleden
Update: Hi even een korte update voor mama’s die benieuwd zijn hoe de bzc is gegaan tot nu toe.
Het gaat ok denk ik. Op de dagen dat ik super moe 🥱 merk ik wel dat ik steeds te laat ben en hem dus niet op tijd zijn plas/poep gelegenheid geef.
De positieve dingen ervan:
- is dat hij precies weet wat hij moet doen op zijn potje.
- Als ik zijn luier uit doe weet hij dat het zo ver is☺️
- ik gebruik minder luiers
- ik gebruik minder billendoeken.
- hij geeft aan dat hij naar de wc moet (alleen mis ik de signalen nog wel vaak, vooral op vermoeide dagen)
- hij kan ook op wc 🚽 zijn behoefte doen inplaats van een potje.
Negatieve ervaring:
Nee. Tot nu toe niets. Mocht hij toch nog willen plassen en poepen en mis ik zijn signalen dan doet hij zonder probleem in zijn luier.
3 jaar geleden
@marthiza hoe gaat het nu? En zijn er meer moeders die dit hebben aangeleerd?
3 jaar geleden
Reactie op Angelique126
@marthiza hoe gaat het nu? En zijn er meer moeders die dit hebben aangeleer ...
Hey, bedankt voor het vragen. Ja het gaat oké. Ik vind dat het beter kan. In de zin dat ik hem vaker en op tijd naar zijn potje breng. Het vraagt ook heel veel geduld en ik moet echt goed opletten op de signalen van mijn zoontje omdat hij het graag in stilte doet (nr 1en 2).
Door de doorkomende tandjes had hij er geen zin meer in maar sinds een paar weken zet ik hem weer op zijn wcpotje en het gaat prima. Alleen poepen lijk nu privé te worden voor hem en zoekt hij een rustige plekje om het te doen. Als ik niet op tijd ben dan doet ie het in zijn luier.
Via Facebook heb ik gelukkig mama’s gevonden die hiermee bezig zijn en door hulp en advies lukt het wel om door te zetten. Want soms is het wel een uitdaging.
In het begin is het echt leuk want je ziet hem poepen en plassen en wanneer je niet op tijd ben dan voel je de druk om het de volgende beter te doen. Maar door de adviezen van de mama’s leerde ik loslaten van de eisen die ik had. Ze deelde hun ervaringen, de valkuilen en wat zeker wel en niet te doen. Dus voelde ik me niet alleen maar juist begrepen. Dat heeft me heel erg geholpen.
Ik ben heel erg trost op hem maar ook op mezelf. Want voor hem hoef het niet. Het is meer dat ik hem graag mee wilt geven dat als hij zijn behoefte wilt doen dat het ook in een potje kan.
3 jaar geleden
Reactie op Angelique126
@marthiza hoe gaat het nu? En zijn er meer moeders die dit hebben aangeleer ...
Hij is snap nu ook veel beter dat er iets uit zijn piepie komt. Dus op het moment dat hij op zijn potje gaat dan weet hij dat hij kan en mag plassen.
En als ik hem in de wasbak laat plassen dan vind hij heel interessant om naar zijn plasje te kijken. En dat is heel mooi vind ik zelf. Hij word bewust van zijn plas en dat helpt nu heel erg tijdens bzc.