3 Reacties

3 jaar geleden
Ik heb een dubbele Elvie kolf en ben er heel blij mee. Ik kolf fulltime, vandaar de dubbele.
- Productie is niet zo goed als de medela huurkolf, maar bij mij voldoende.
- laser die aangeeft hoeveel erin het bakje zit klopt voor geen meter dus ik kijk er gewoon niet naar en vul de daadwerkelijke aantallen in in de app
- NIET in de magnetron sterilisator doen, daardoor gaan de borstschilden kraken. Ik gebruik koudwater- sterilisator tabletten.
- heel fijn dat je je handen vrij hebt en je ding kan doen. Maar bij bukken etc lek je wel dus uiteindelijk kan je niet alles doen. Andere kant, het is ook belangrijk om je rust te nemen tijdens het kolven
- ik heb moeten zoeken naar de juiste houding om te kunnen kolven en voeden tegelijkertijd (grote borsten + apparaat ben je extra groot)
- Geen problemen met het apparaat zelf, maar alles moet mega goed droog gemaakt worden. Schilden neem ik daarom elk gebruik licht af en de bakjes was ik af en gaan 1 á 2x per dag in de koudwaterbak
Ehm en dat is zo’n beetje alles wat ik kan bedenken

3 jaar geleden
Ik heb de Elvie inmiddels denk ik 5 keer gebruikt en ik ben nog een beetje zoekende en ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van vind.
Ik vind het wel ideaal dat ik kan kolven zonder snoertjes (niet vergeten om ze op te laden) en dat ze in je bh passen. Ook maakt het nagenoeg geen geluid. Dit vind ik echt voordelen en maakt me wel enthousiast. Wel vind ik het nog zoeken naar de prettigste “instellingen” (soms zuigt ie mijn tepel “vast”) en ik heb het idee dat mijn vorige kolf (medela) mijn borsten leger kolfde dan deze kolf. Ook is het kolven gevoelig(er) voor mij. Bij mijn vorige kolf, kolfde ik direct in een flesje, nu moet ik het overgieten en lijkt er meer verloren te gaan, vanwege de vorm van de opvangbakjes. Al met al ben ik wel positief, maar heb ik meer ervaring nodig om er meer over te kunnen zeggen.

3 jaar geleden
Ik heb de dubbele kolf.
Over het algemeen ben ik er tevreden over. Ik geef borstvoeding en kolf om een voorraad op te bouwen en als er visite is waarbij borstvoeding niet mogelijk is.
Ik merk dat ik het soms lastig vind hoe ik hem goed aan breng, hij kan nog wel eens lekken en de eerste keer had ik hem helemaal verkeerd aangebracht waardoor ik grote blaren op mijn tepelhof had.
Ik merk dat de app waarmee je de kolven verbind niet werkt zoals ik verwacht, het is fijn om daarop de tijd te kunnen zien maar de hoeveelheid die hij aangeeft klopt totaal niet en de verbinding verbreekt regelmatig
Je kan bewegen maar dingen zoals bukken of lekker achterover zitten gaan niet dus echt vrij bewegen is het niet maar je kan wel even de afwas doen bijvoorbeeld.
Ik kan niet mijn kind borstvoeding geven en de andere borst kolven omdat de kolf dan in de weg zit. Ik heb zelf wel maat G op dit moment dus misschien met kleinere borsten is dit wel mogelijk.
En ik vind zelf een dubbele kolf niet perse nodig. Ik kolf zelde tegelijkertijd tenzij ik een flesje geef maar als ik na de voeding kolf doe ik het om en om uit angst dat me baby wakker word en ik net beide borsten leeg gekolft heb.
Dit zijn mijn min puntjes maar ik ben er wel tevreden over. Ik weet niet of ik het daadwerkelijk zoveel geld waard vind (ik heb ze gekregen en dit is de eerste kolf die ik gebruik dus heb ook geen ervaring met andere kolven)
Vandeweek was ik onderweg en moest toen even kolven en dan is het wel handig dat je kan kolven zonder dat mensen het door hebben alleen moet je wel een wc opzoeken om de kolven goed te zetten voor dat je ze gebruikt.