2 Reacties

één jaar geleden

Slaapregressie duurt geen maanden max 6 weken dus dat lijkt.het.mij niet te zijn

één jaar geleden

Kan het zijn dat je zoontje een slaapassociatie heeft ontwikkeld? Dat ie niet zonder je hulp in slaap komt/blijft slapen? Als het al maanden duurt is er wat loos en kun je het beste zsm actie ondernemen voordat je er aan onderdoor gaat. Dan is het echt geen slaapregressie meer. Wij hebben zo bijna een half jaar lopen modderen met ons zoontje, die kwam 's avonds niet in slaap zonder onze aanwezigheid (lees 1.5 a 2 uur naast zijn bed zitten anders brak hij de tent af) en in de nacht was ie telkens uuurenlang wakker en moest ik wederom ernaast gaan zitten... Ik zal eerlijk zeggen dat ik op het punt van instorten stond en totaal radeloos was. Wij hebben toen maar één consult gehad met slaaptips voor baby's en binnen een paar dagen was het al een wereld van verschil. Het slapen gaat inmiddels 9 van de 10x super goed! Afhankelijk van je situatie en wensen zal de coach kijken wat de beste methode is. Wij hebben "the waiting approach" gebruikt. Hierbij handel je volgens een intervalschema. Je legt je kindje op bed en komt dan telkens terug om hem te troosten, maar met steeds langere tussenpozen (we hebben het hier over minuten, dus niet urenlang laten huilen). De minuten ertussen hoog je dagelijks heel geleidelijk op zodat je kindje leert zelf in slaap te vallen én dat papa en mama er zijn als er wat is. Uiteindelijk had ons mannetje het vrij vlot door, een mega opluchting was dat! Veel sterkte, hopelijk vind je een coach die jullie kan helpen.