16 Reacties

4 jaar geleden

Ik liet ongeveer 1.5 maand geleden eentje plaatsen. Best wat last gehad van onregelmatig bloedverlies in het begin. (Wel heel licht!) Voor de rest voel ik mij er prima mee! Mentaal (en hormonaal)vooral veel beter dan met de pil

4 jaar geleden

Momenteel al 2 maanden de mirena spiraal en het is dikke drama 😓 dag 1 na de plaatsing direct ongesteld en dacht dat dat normaal was maar nu al 2 maanden non stop ongesteld nog geen enkele moment gehad dat het bloeden stopte in die 2 maanden. maar ieder lichaam reageert er natuurlijk anders op!

4 jaar geleden

Heb hem binnen 3 weken na het plaatsen laten verwijderen. Groot drama: moodswings tot depri aan toe. Extreme vermoeidheid, mezelf niet meer zijn. Binnen een week na het verwijderen waren de klachten weg en werd er een koperspiraal geplaatst. Nu nergens meer last van 😁

4 jaar geleden

Ik heb hem sinds februari en tot nu toe bevalt het me goed moet ik zeggen. Geen bloedverlies et cetera. Ook geen krampjes gelukkig.

4 jaar geleden

Ik had voor mijn zwangerschap al de mirena en echt geweldig, had 5 jaar lang geen ongesteldheid meer! Nu na de bevalling dus weer laten plaatsen. 1 a 2 weken erna 1 ongesteldheid (was in januari), ook een paar weken wat spotting, maar sindsdien niet meer. Dus ik hoop nu weer geen ongesteldheid te hebben! Het bevalt mij dus heel goed, ik denk dat het per persoon verschild. Maar ik zou het zeker aanraden!

4 jaar geleden

Ik heb hem nu een paar weken. 2 dagen het plaatsen werd ik ongesteld en heb ik 5 dagen last gehad van aura migraine. Ik weet niet of dit nu te maken heeft met de plaatsing en dus de eerste afgiftes van de hormonen of dat het een combinatie is van de menstruatie. Nu alleen nog wat spotting. Ik wacht nog even af tot ik de volgende menstruatie zou moeten krijgen. Dat zou over 2 weken zijn. Als die weer gepaard gaat met aura migraine dan laat ik hem verwijderen.

3 jaar geleden

Reactie op MamaInSpé

Ik heb hem nu een paar weken. 2 dagen het plaatsen werd ik ongesteld en heb ...
Is jou ook verteld dat je de 1e 3 maanden meer bijwerkingen kan hebben? Dit heeft ermee te maken dat je lichaam aan de hormonen moet wennen (bij elke hormonale anticonceptie zo). Ik zou dus iig de 3 maanden afwachten. Zo zonde anders. Hier trouwens super tevreden. Plaatsing viel me 100% mee. Erna wel bijna 2 maanden spotting gehad maar sindsdien niets meer :)!

3 jaar geleden

Reactie op JBaby2

Is jou ook verteld dat je de 1e 3 maanden meer bijwerkingen kan hebben? Dit ...
Ik heb het inderdaad aangekeken. Nu eigenlijk weinig last van. Wel heb ik nog een paar dagen voordat “de menstruatie” zou zijn wat hoofdpijn en wat krampen, ik kan de klok erop gelijk zetten dat ik 1-2 dagen later wat meer afscheiding heb met af en toe wat spotting. Geen echte menstruatie dus en gelukkig ook die migraine niet.

3 jaar geleden

Reactie op MamaInSpé

Ik heb het inderdaad aangekeken. Nu eigenlijk weinig last van. Wel heb ik n ...
Wat fijn! Gelukkig! Is zo zonde anders. En vaak merk je na die 3 maanden pas wat het echt doet.

3 jaar geleden

Voor de zwangerschap 5 jaar gehad, daarvoor altijd aan de pil geweest. De pil vond ik fijn. De mirena spiraal achteraf gezien niet. Mijn moodswings waren veel erger dan met de spiraal of zonder anticonceptie. Meer pieken maar ook zeker meer dalen. En ik werd gewoon elke maand ongesteld. Ik wist toen het eruit was pas dat het door de spiraal kwam. Nu koperspiraal, heel tevreden over.

3 jaar geleden

Vind er niks aan. 3 maanden aan een stuk bloedverlies. Best last van de hormonen. En hij is te voelen tijdens gemeenschap😅

3 jaar geleden

Ik heb m in maart laten plaatsen, 3 maanden lang licht bloedverlies gehad tot 3 weken terug toen hield het ineens op. Alleen sinds deze week is het 2x zo hard terug gekomen eh bloed ik weer heel erg. Echt niet fijn!!! Ik geef mezelf een half jaar de tijd want wie weet gaat het dan beter. Verder heb ik geen moodswings enz

3 jaar geleden

Ik heb de Matena spiraal gehad voor dat ik zwanger raakte het leekt elke maand erger te worden met krampen en bloedingen. Ook super veel last van hormonen gehad Ik heb nu de kopper spiraal en ja ik word ongesteld maar niet zo extreem ik raad het kopper spiraal aan

3 jaar geleden

Ik heb voor de zwangerschap twee keer de Mirena gehad, samen in totaal zo'n 9 jaar. Ik vond hem fantastisch, vooral de eerste keer. Het zetten was pijnlijk maar ik ben in de vijf jaar daarna niet ongesteld geworden. Bij de tweede was ik lang na het zetten 'ongesteld', ik had ruim 6 weken bloedverlies en had veel kramp en ik stond op het punt hem te laten verwijderen maar plots verdween het en werd ik nog maar een keer per jaar ongesteld met heel licht bloedverlies en amper kramp.

3 jaar geleden

Top ding. Heb de spiraal 9 jaar gehad. Eerste keer heb ik wel ongeveer 3 maanden gebloed. Bij de tweede nergens last van. Heb nu de hormoonstaaf en daar ook 3 maanden lang bij gebloed. Kennelijk moet mijn lichaam er even lang aan wennen. Was nooit ongesteld met de spiraal. Vriendinnen hadden geen last van bloeden na het zetten en waren ook niet, of soms, ongesteld.

3 jaar geleden

Heb voor m'n zwangerschap spiraaltje gehad en ik vond t top! Had geen last van de hormonen en werd niet ongesteld. Wij hebben nog een kinderwens dus om m voor zo kort te laten plaatsten liever niet. Dus ik wacht tot we uit gekinderd zijn en dan ga ik er zeker weer 1 laten plaatsen