8 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb ptss door mijn bevalling en volg nu ook EMDR ik moet zeggen dat ik heel nuchter was en dacht dat dit groten onzin was Maar nu ik het al 2x heb gehad en al een gedeelte van de bevalling heb na gelopen merk ik echt dat dat stuk ook echt een plek heeft en ik naar het beeld in mn hoofd kan kijken zonder dat ik daar dan moeite mee heb ik merk ook dat ik door de EMDR beter in mn vel zit en meer energie heb De EMDR is wel pittig je bent de dag echt gesloopt en meestal de dag er na ook wel moe Maar ik ben er echt heel blij mee en zou het ook echt Anderen mensen aanraden

4 jaar geleden

Allereerst heel goed dat je hulp hebt gezocht! Ik heb zelf ook bij de oudste een trauma gekregen geen emdr voor gehad wel nog af en toe last van maar het gaat goed. Ik heb wel ervaring met dichtbijzijnde mensen die emdr hebben gehad voor andere trauma's en het is een behoorlijke heftige behandeling maar wel met goed resultaat! Wat ik je wil adviseren is op de dag van behandeling geen andere afspraken te plannen omdat het best vermoeiend of heftig kan zijn en blijf vooral praten met de mensen dicht bij je dit werkte bij mij enorm in het herstel proces Heel veel sterkte♥️

4 jaar geleden

Geen emdr maar een andere vorm van geboorte verwerking hier, vind het erg fijn moet ik zeggen! Succes 😘

4 jaar geleden

Yess, gelijk 10 dagen na mijn bevalling gedaan.. erg goed geholpen!! Heh het 2x nodig gehad en nu nergens meer last van.. eindelijk een plekje kunnen geven en ontzettend aan het genieten

4 jaar geleden

Bij mij heeft emdr ook heel erg geholpen na een traumatische bevalling en tijd daarna. Na de behandeling ben je helemaal gesloopt. Verder blijf erover praten. Veel sterkte ♥️

4 jaar geleden

Hier geen emdr rondom mijn bevalling, wel rondom een andere situatie. Het helpt je enorm om terug te denken aan het moment, zonder dat er paniek of emotie bij komt kijken Go for it

4 jaar geleden

EMDR voor verwerking van een bevalling werkt erg goed. ( ik ben psychologe en geef zelf EMDR)

4 jaar geleden

Lieve allemaal, Heel erg bedankt voor jullie krachtige woorden, adviezen en begrip. Inmiddels heb ik 3 EMDR behandelingen gehad, heel erg heftig, maar ik merk dat ik weer realistischer kan nadenken. ♥️ Dankbaar dat het me al zo goed helpt. Liefs xxx