Hoi allemaal,
Ik zag dat al wat mensen hier zwanger zijn van een tweede of al ervaringen hebben met meerdere kinderen.
Mijn man gaf laatst aan dat hij een tweede best wel zag zitten en of we hier evt na de zomer konden proberen. Onze kleine is dan 21 maanden.
Nu vraag ik mij het volgende af en ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen zijn:
- mijn kleine is continue ziek, maar ook echt continue. Luchtweginfecties, oorontstekingen, verkouden etc. Elke week is het na de opvang eigenlijk wel weer raak en regelen we van alles om thuis te blijven. Ik heb een makkelijke werkgever, dus kan er vaak voor hem zijn. Hoe doen jullie die gebroken nachten en het zorgen voor een hangerig kleintje met een zwangere buik en de vermoeidheid?
- het niet doorslapen. Ik verwacht geen wonderen, zie mijn kleintje ook nog niet doorslapen de eerste komende tijd.. zoals hierboven beschreven altijd ziek of wel weer een sprong of regressie. In mijn eerste zwangerschap was ik tot 20 weken zoooo misselijk en veel overgeven en daarna bekken klachten dat ik echt meerdere keren per dag moest rusten. Maar dat lijkt me met een rondlopende dreumes toch lastig? Tuurlijk hebben we mensen die even op willen passen, maar toch…
- mijn zoontje loopt nog niet, hoop natuurlijk tegen die tijd wel, maar met het tillen etc lijkt het mij ook best heftig. Hoe vonden jullie dit?
Aan de ene kant wil ik heel graag een tweede en kan ik mij leven niet zonder voorstellen, maar aan de andere kant ben ik kapot (week gebroken nachten vanwege weer ziek) en lijkt mij dit zo heftig met een zwangerschap.
Mijn man geeft aan dat het bij een tweede zwangerschap anders uit kan pakken, maar dat vind ik echt te positief ingezet.
Hoor het graag!!