4 Reacties

één jaar geleden

Het is natuurlijk normaal dat hij het spannend vind het was zijn eerste keer daar. Mijn zoon heb ik vanaf het begin overal mee naar toe genomen. Hij kon de dokter al voor dat hij zelf een keer moest en hij is ook al een paar keer mee geweest naar de tandarts. Mijn zoon heeft nu wel dat hij even verlegen is al hij vreemde mensen zie of mensen die hij niet zo vaak ziet maar dat duurt gelukkig maar een paar seconden.

één jaar geleden

Hai wat een ochtend! Soms gaat alles even niet zoals we verwacht hadden en natuurlijk spannend zo'n 1e keer huisarts - zowel voor mama als voor hem. Wel herkenbaar - vooral ook als ik zelf moe of zenuwachtig ben. Wat hier soms helpt is van tevoren boekje lezen of rollenspel met doktertje of tandarts. En op de dag zelf goed uitleggen wat er gaat gebeuren- wij weten nat dat we op een bepaald tijdstip ergens moeten zijn en wat een dokter doet - maar voor die kleintjes is alles nieuw nat en ze leven zo in het hier en het nu. Ik zou zeggen : het zit er nu iig op - vooral ook even lief zijn voor jezelf - je doet het top mama ♡

één jaar geleden

Ja voor hem komt er veel op hem af natuurlijk, ook denk ik (wat ikzelf merk) dat dit een lastige fase is voor kindjes. Als ik naar mij dochter kijk komt er veel nieuws op haar af en is het dan soms allemaal net even teveel, met misschien nog leren praten, slecht slapen. Er gaat van alles om in dat koppie denk ik dan. Hoort er helaas gewoon bij, niet iets dat je fout doet 😘

één jaar geleden

jullie zijn lief 🩷 we zijn weer bijgekomen