28 Reacties

4 jaar geleden

Dagelijks magnetron stabilisator

4 jaar geleden

Hoi! Ip is het uitkoken niet dagelijks nodig kreeg ik als tip van de kraamzorg en staat op vernieuwde adviezen. Ik spoel het wel na elk gebruik af, eerst met koud water en dan met warm water. Uitkoken doe ik.meestal 1 keer in de week ( gewoon meer een gevoel dat het schoon blijft), 3 min. :)

4 jaar geleden

Ik doe de flessen 1/2x in de week in een magnetron sterilisator. Misschien weet je het al maar dr brown flessen mogen niet in de pan uitgekookt worden. Kwam hier zelf te laat achter waardoor ik lekkende flessen kreeg ☺️

4 jaar geleden

Medela handkolf en flesjes 1x per dag in een avent sterilisator (met stekker). Speentjes en tepelhoedjes neem ik paar keer per week mee, wanneer ze niet in gebruik zijn s avonds als de sterilisator aan gaat 🤪

4 jaar geleden

Flesjes 1x per dag in de magnetron sterilisator. Kolfspullen doe ik iedere dag in de koudwatersterilisator (tabletje in koud water in een pan, spullen even afspoelen, de pan in en laten zitten tot gebruik). Soms doe ik dat vaker op een dag omdat het makkelijk is, maar niet noodzakelijk ofzo.

4 jaar geleden

Mijn tepelhoedjes kook ik wel 1x per 24 uur uit. Vind dat toch frisser dan afspoelen. Speentjes hetzelfde.

4 jaar geleden

Ik doe de dr brown flesjes en de speen dagelijks uitkoken

4 jaar geleden

Reactie op Visisvies

Medela handkolf en flesjes 1x per dag in een avent sterilisator (met stekke ...
En de tepelhoedjes na elk gebruik?

4 jaar geleden

Mijn tepelhoedjes kook ik wel 1x per 24 uur uit. Vind dat toch frisser dan ...
En hoe maak je ze na elk gebruik schoon? Wel met sop en water ook? Er staat sop.. maar lijkt mij op lange termijn niet goed omdat er wel wat op het hoedje blijft zitten denk ik..

4 jaar geleden

Reactie op M54

Ik doe de dr brown flesjes en de speen dagelijks uitkoken
Top! Ik doe dr brown in een sterilisator omdat het niet in de pan mag.. en blijkbaar mag de bibs ook niet in kokend water

4 jaar geleden

Ik doe de flessen 1/2x in de week in een magnetron sterilisator. Misschien ...
Dankje voor de tip! Ik wist het inderdaad,maar super lief!

4 jaar geleden

Niet ..de kraamverzorgster zei dat het advies nu is uitkoken bij aankoop verder niet. Ik spoel de flesjes af met koud en dan warm water na elke fles

4 jaar geleden

Reactie op Miepie1411

Niet ..de kraamverzorgster zei dat het advies nu is uitkoken bij aankoop ve ...
Dit is inderdaad ook wat ik doe na advies van de kraamhulp.

VRIEND

4 jaar geleden

Ik kook tepelhoedje, spenen en eventueel flesjes +/- 2x per dag uit, met een Philips avent sterilisator. Heb het apparaat op het aanrecht staan, dus even afspoelen en hup erin. Tussendoor maak ik het tepelhoedje schoon met speciaal afwasmiddel voor baby spullen. Als je dan per ongeluk wat sop vergeet af te spoelen dan is het niet erg. Dit is een vrij waterige substantie en schuimt nauwelijks.

4 jaar geleden

Reactie op Marros91

Ik kook tepelhoedje, spenen en eventueel flesjes +/- 2x per dag uit, met ee ...
Hi! Oh zou ik mogen weten hoe dat spul heet?

VRIEND

4 jaar geleden

Hi! Oh zou ik mogen weten hoe dat spul heet?
Ik woon in Oostenrijk, dus grote kans dat je die ik gebruik niet in NL hebt. Deze is van het merk NUK, maar je moet zoiets vast ook in NL hebben!

4 jaar geleden

Reactie op Marros91

Ik kook tepelhoedje, spenen en eventueel flesjes +/- 2x per dag uit, met ee ...
Ah die heb ik ook! Maar was alles eerst nog met zeep voor ik het steriliseer. Is dat niet nodig? Want dan laat ik die stap graag vallen. 🙈😅

4 jaar geleden

Ik steriliseer 1x per dag de flesjes, speentjes, kolftoebehoren. Tussendoor spoel ik ze elke keer meteen met warm water uit en ik was 1x per dag alles met afwasmiddel uit, met voorkeur net voor het steriliseren. Tepelhoedjes spoelde ik elke keer onder koud water, 1x per dag met afwasmiddel, ik vond dat ze van vorm te soepel werden en niet meer goed bleven plakken op de borst als ik warmte gebruikte.

4 jaar geleden

Ik denk erover om een sterilisator voor in de magnetron te kopen, toch makkelijker dan elke dag een pannetje op het water zetten en ik begreep dat de Dr Brown flessen eigenlijk niet in kokend water mogen. Heeft iemand een tip? Passen de grote flessen van Dr Brown in elke magnetron sterilisator? Die flessen zijn best groot namelijk 😅 en ik heb ook een paar van glas…. Hopelijk kunnen jullie me helpen ☺️

4 jaar geleden

Dagelijks in sterilisator van Philips Avent, niet voor in de magnetron, maar op aanrecht.