9 Reacties
VRIEND
één jaar geleden
Ik heb ook de wens om een album te maken van zijn eerste jaar. Ik heb nu alle digitale foto's van en rondom hem naar 1 map gekopieerd.
Als ik me bevel tijdens het kolven, lunchpauze of wc bezoek desnoods, ga ik door die map heen en begin ik met het wissen van de minder leuke foto's.
Als je er niet uit komt welke foto je wilt houden, van een reeks, kom je er op een later moment weer op terug met een frisse blik en zie je vaak dingen die je vorige keer hebt gemist.
Ik ben er ook nog lang niet doorheen, daarentegen...
één jaar geleden
Ik heb van die baby mijlpaalkaarten, van al die momentjes heb ik een map op m'n telefoon staan. Daarnaast verzamel ik in een doos alle eerste dingetjes (echo, bevallingsverslag, logboek van de kraamweek, eerste moederdagcadeau etc. Die wil ik er ook allemaal in plakken. Mijn ervaring is dat de grootste drempel gewoon beginnen is. Maakt niet uit hoe je het doet en wat je doet, maar begin! Heb je al een boek? Zo niet, kopen. Heb je pennen en/of stiften? Zo niet, kopen. Je hebt vast wel foto's die je er zeker weten in wilt hebben. Print die vast. Gewoon beginnen :) Als je eenmaal aan de slag gaat komt er vanzelf schot in. En vooral; geniet ervan om al die momentjes opnieuw te beleven :) Succes en veel plezier!
één jaar geleden
Reactie op Chien
Ik heb van die baby mijlpaalkaarten, van al die momentjes heb ik een map op ...
Ik heb trouwens dit album gekocht, heel blij mee: https://www.bol.com/nl/p/walther-fun-fotoalbum-30x30-cm-100-zwarte-pagina-s-zwart/9200000081344657?referrer=socialshare_pdp_androidapp
één jaar geleden
Ik was ook van het oldskool plakken, maar vind er simpelweg de tijd niet voor. Alle beschrijvingen dan óók nog es met de hand schrijven...
Ik maak ze bij Albelli; heb op Google Drive mappen per jaar+maand waarin mijn man en ik de leukste foto's droppen. Werkt goed voor ons!
één jaar geleden
Nu heb je er misschien niet meteen wat aan voor de al gemaakte foto’s. Maar wat wij het afgelopen jaar hebben gedaan en mee doorgaan is een klikkie abonnement. We zoeken nu elke maand 10 leuke foto’s uit, bestellen we en hangen we op in de woonkamer (vind onze dochter ook heel leuk!). Als t volgende setje binnen is wisselen we en plak ik de oude in. Zo is het te overzien en het resultaat is heel leuk. Al wil ik aanvullend ook nog een digitaal album maken met extra foto’s…..
één jaar geleden
Ik heb een fotoalbum van de Hema gekocht. Ik heb na de geboorte in etappes afgedrukt. Is even een werkje, maar vind het altijd wat hebben als je door zo'n album kijkt.
één jaar geleden
Ik heb een album van dik 50 pagina’s van de eerste twee maand 😂
Toen had ik nog verlof en tijd enzo (iets met een goed slapend kind ook)
Verder heb ik zo’n boek voor haar eerste jaar.. daarin heb ik ook heeeel veel foto’s geplakt. Ik heb bij de Kruidvat bij zo’n automaat een keer heel veel fotos besteld. Allemaal 10x15 fotos, maar dan 4 fotootjes per 10x15… dus heeeel veel ;)
In een dagje had ik een selectie op m’n mobiel gemaakt (mapje aangemaakt) en de fotos van m’n camera ook geselecteerd op m’n computer. De andere avond even geknipt, geplakt en nog een avondje de rest en klaar :)
Ik ben van plan dit vol te houden in m’n volgende boek (van dreumes tot kleuter). En daarnaast een fotoboek te maken en zo nu en dan wat te plakken als ik zin heb :)
Denk dat het vooral zin maken is.. en tijd maken ook natuurlijk. En misschien al bij het maken van de foto’s een (voorlopige) keus maken en meteen in je mapje ‘bestellen’ gooien op je telefoon?
Ik vind juist een digitaal album bij albelli bijvoorbeeld veel meer werk, maar dat komt doordat ik ontwerper ben en veel te kritisch dan 😛