29 Reacties
茅茅n jaar geleden
Reactie op Hepziba
Haha, dat is mijn verjaardag! Uitstekende datum!
Haha ik zou het stiekem niet heel erg vinden als het iets eerder komt op de 19e, de verjaardag van mijn (overleden) vader, maar mijn 1e kwam ook 10 dagen later dus we gaan het zien haha
VRIEND
茅茅n jaar geleden
Reactie op Pien1987
Ik twijfel zo over 1 of 2. Hoe ben jij bij de beslissing van 1 gekomen?
1. Ik ben nu 40 jaar
2. Ik heb vanaf het begin vd zwangerschap t/m 6 weken erna pijnlijke bloedverdunners moeten prikken omdat ik te dik bloed heb
3. In onze omgeving hebben we veel gezien dat het 2e niet zo leuk lijkt als het eerste kind (huilbaby, zorgenkindje, en het feit dat we allebei de oudste zijn met naast ons nog een jongere zus/broer die we niet uit kunnen staan, maakt ons daarin niet objectief)
4. Ons eerste kind is al zo fantastisch, geweldig, mooi en perfect, dat gaat nooit een tweede keer lukken!
5. de nachten zijn nog steeds zo zwaar dat ik me afvraag hoe lang ik dat nog vol ga houden
6. De ziekenhuizen slippen dicht. Vorige keer konden we gelukkig hier in mijn woonplaats terecht, maar wie zegt dat dat volgende keer weer lukt?
7. Ons kind heeft een nichtje en neefje hier vlakbij wonen en verschilt maar 3 maanden met zijn neefje, dus daar kan hij vriendjes in vinden.
8. Op babyzwemmen ontmoet hij ook andere kindjes en we willen hem ook op andere activiteiten zetten waarbij samenwerking belangrijk is, zodat hij toch leert om verdeelde aandacht te krijgen.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Hepziba
1. Ik ben nu 40 jaar
2. Ik heb vanaf het begin vd zwangerschap t/m 6 weken ...
Bedankt voor de uitgebreide overwegingen. Ik kan me er allemaal zo goed in vinden. Het probleem is dat mijn man dolgraag een tweede wil. We moeten wel snel beslissen omdat wij ook niet meer de jongsten zijn. Enorm lastige keuze!
VRIEND
茅茅n jaar geleden
Reactie op Pien1987
Bedankt voor de uitgebreide overwegingen. Ik kan me er allemaal zo goed in ...
Heel veel succes met je keuze! Naar als die klok al zo luid aan het tikken is...
Let ook op je eigen gevoel bij het zien van andere zwangere vrouwen en net geboren baby's. Sta je te popelen het weer te doen of ben je blij dat je er vanaf bent?