13 Reacties

één jaar geleden

Wordt ze in de nacht nog wakker? Ik zou het middag slaapje er nog niet afhalen. Ze zeggen slapen, doet slapen. Kans dat ze anders oververmoeid is. Mijn meiden 21 maanden, gaan rond 18:45 naar bed, worden wel nog wakker, maar slapen na troosten of flesje wel verder. Soms tot 6 en steeds vaker richting 7 uur. Zou eerder haar bedtijd iets vervroegen. Wat gebeurd er als je haar even laat liggen en niet meteen eruit haalt?

één jaar geleden

Kindjes hebben naar mijn mening echt nog een middagdutje nodig op die leeftijd. Je kan proberen om haar om 19:00 naar bed te doen? Misschien dat ze dan voor alsnog tot 6:00 slaapt, mijn dochter is namelijk ook standaard wakker rond die tijd, of ik haar nou om 19:00 of 20:00 naar bed doe. Vergeet ook niet dat het zomertijd is, dus vroeger licht. Ik merkte het meteen bij mijn dochter, vanaf de zomer was ze steeds eerder wakker, normaliter sliep ze zeker 12 uur op een nacht, + middagdutje. Nou komt het natuurlijk ook met de leeftijd dat ze kortere nachten gaan maken, maar de zomer en wintertijd kan er ook zeker mee te maken hebben. Dus mijn advies, probeer haar eerder op bed te leggen ipv een middagdutje over te slaan. Als je echt denkt dat ze er klaar voor is kun je het natuurlijk doen, maar de kans op oververmoeidheid in de avond is dan ook groter en dan heb je kans dat je nacht nóg korter word omdat ze oververmoeid is gaan slapen. En even heel eerlijk, 10 uur is al echt geen korte nacht. 😊🫣

één jaar geleden

Hier ook ineens drama hoor ! Weet echt niet waar het aan ligt

één jaar geleden

Het zou best wel kunnen dat 19.45u een te late bedtijd is. Ik ken jouw kindje natuurlijk niet, maar bij ons kunnen we hem beter om 19.00u op bed leggen, dan slaapt hij langer dan als we hem om 19.45u op bed leggen. Jouw kindje kan natuurlijk anders zijn, maar hou er rekening mee dat ze niet oververmoeid raakt!

één jaar geleden

Bedankt voor al het advies! Tot 2 maanden geleden ging ze altijd om 7 uur naar bed. Helaas werd ze dan rond 5.15/5.30 wakker :( vandaar dat we her verlaat hebben. Het lijkt er dus op dat ze gewoon een vroege vogel is 😟

één jaar geleden

Reactie op 2021babynovember<3

Bedankt voor al het advies! Tot 2 maanden geleden ging ze altijd om 7 uur n ...
Heel ongezellig maar "vroeg naar bed is het nieuwe uitslapen"... ik snap je goed hoor ben zelf een avond mens en een hekel aan ochtenden hahaah maar middagdutje wegdoen zal ik ook nog niet doen wat hier gezegd is... wanneer ze wat ouder is en ze is nog steeds vroeg kan je met een slaaptrainer werken of misschien nu al introduceren en haar eruit halen wanneer die groen is zegmaar misschien pikt ze het wel op na aantal keer.. tenzij ze gelijk aan het brullen is natuurlijk🙈 hier is ze vaak zelf eerst wat aan het rommelen en dan blijf ik nog even liggen🤭

één jaar geleden

Hey, hier ook zo’n vroege vogel! Precies hetzelfde, altijd 5.45/06.00 wakker en slaapt rond 19.15/19.30. Middagdutje 1,5u (of korter de laatste weken). Wij hebben echt alles geprobeerd om hem langer te laten slapen, maar helaas 😂 En middagdutje weglaten zou hier echt niet kunnen (en wil ik ook niet haha). Ik heb het inmiddels maar losgelaten en geaccepteerd. Zodra hij iets ouder is (2,5 ofzo?) dan gaan we zo’n slaapwekker introduceren, zodat ie wellicht wat langer blijft liggen. Dus helaas geen tips, maar gedeelde smart is halve smart he😂

één jaar geleden

Reactie op Lelo88

Hey, hier ook zo’n vroege vogel! Precies hetzelfde, altijd 5.45/06.00 wakk ...
Haha ja dat is zeker zo! Fijn om te weten dat ik niet de enige ben met dit “probleem”

één jaar geleden

Avondwandeling voor het slapen gaan, misschien slaapt ze dan lekkerder. Kijken of je kindje niet te koud is in de nacht waardoor ze wakker word. Volgens mij maken kinderen tussen 18u-19u zo een stofje aan om te slapen, dus wel voor 19u in bed leggen misschien? En tussen 5u-6u maken ze dat niet aan heb ik begrepen, dus tussen die tijd wakker worden is lastig om weer in slaap te komen.

één jaar geleden

Hier slaagt ze regelmatig het dutje al over, we bieden het altijd aan, maar soms wil het niet lukken. Sindsdien slaapt ze ‘s ochtends wel vaker tot 7.30, terwijl wij vroeger ook blij waren met alles na 6.15 uur

één jaar geleden

Hey! Even een update van je mede vroege vogel mama hier. Hier was het schema altijd: 19.00/19.15 naar bed, 05.45/06.00 wakker, met middagdutje van 1,5 tot 2u. Een latere bedtijd hielp hier nooit, werd ie nog steeds vroeg wakker maar dan chagrijnig 😅 Nu ineens slaapt ie overdag nog maar 1u of 75min, brengen we hem om 19.30 naar boven (slaapt dan rond 20) en slaapt ineens al 5dagen uit tot 07.00!! Ik snap er niks van hoe dit ineens verandert is, maar het is echt goddelijk. Ik wou dit alleen even delen om te zeggen dat het dus echt ook ineens kan veranderen en dat er hoop is 🙌🏼 (al weet ik ook niet hoe lang dit hier blijft maar toch) Xx

één jaar geleden

Reactie op Lelo88

Hey! Even een update van je mede vroege vogel mama hier. Hier was het schem ...
Hier juist hetzelfde! Zou er iets in de lucht hangen? 🤔

één jaar geleden

Reactie op ML2eg

Hier juist hetzelfde! Zou er iets in de lucht hangen? 🤔
Ik heb ook ineens precies hetzelfde! Maar zou ook kunnen komen doordat we net 3 weken op vakantie zijn geweest, wat natuurlijk veel indrukken waren en ook slecht geslapen overdag tijdens de auto dagen! Ben benieuwd of het blijft!