9 Reacties

7 maanden geleden

mijn zoon lust helemaal geen ei nooit gelust. hij eet wel alle vlees soorten maar is weer heel moeilijk met avond eten enige groente wat hij wel zonder moeite eet zijn sperziebonen die kan ik zelfs in de middag geven als snack

7 maanden geleden

ooh dat komt wel goed! ik ben heel lang vegatarisch geweest totdat ik zwanger werd en veranderde in los lopend wild dier! Het belangrijkste is groente kiezen die hoog in eiwitten zitten. Te veel ei eten is niet goed. Ik verstop groente in sauzen. Zoals itiliaanse gerechten, curry gerechten, of noodles met bonensaus. Wij eten ook niet veel vlees en mijn dochter lust ook niet vlees, maar stoofvlees (rendang) uit de slowcooker is hier altijd een hit.

7 maanden geleden

met 2 is het ook wel moeilijk. de meeste zijn dan wat moeilijker. zo was juist onze dochter een alles eter en nu een Piet lut. komt vanzelf wel goed. groente verstoppen is inderdaad de beste truc.

VRIEND

6 maanden geleden

Ons zoontje is sowieso een vreselijk lastige eter. Ik hou al lang niet meer bij welke voedselgroepen er wel en niet in gaan; hij heeft ijzertekort dus krijgt veel appelstroop op brood en ik slik nog vitamines voor in mijn bv. Wat hij 3x pd krijgt. Daarnaast zijn er zo blij met alles wat naar binnen gaat, zeker als het geen snoep of. Je doet wat je kunt en wat hij doet wisselt per dag en maaltijd. Kipnuggets in leuke vormpjes hebben bij ons de beste resultaten opgeleverd op het gebied van vlees.

6 maanden geleden

Reactie op Hepziba

Ons zoontje is sowieso een vreselijk lastige eter. Ik hou al lang niet meer ...
Je hebt Vega dino nuggets bij de appie, misschien het proberen waard?

6 maanden geleden

Reactie op IreenK

Je hebt Vega dino nuggets bij de appie, misschien het proberen waard?
En figuur vis burgertjes, ook van iglo 😉

6 maanden geleden

Het is vooral denk een hele zoektocht naar wat ze wel lusten. Lust hij ook bijvoorbeeld geen gekookte worst op brood? Mijn zoontje eet eigenlijk alleen goed als we aardappel, groenten en vlees eten. Hij eet dan de groenten ook heel goed. Stampot en een traybake zijn dus ook goed. Maar een ovenschotel, pasta, rijst of een roerbak moet hij niks van hebben. Terwijl wij dat ook al vanaf het begin eten. Wij eten nog weleens wel pasta of rijst, maar niet vaak meer dat we dat dagen achter elkaar eten. De dagen dat hij dan minder eet is gewoon pech. We houden er dus alleen rekening mee, dat als we twee dagen rijst eten (koken we vaak nog genoeg om twee dagen van te eten). Dat ik de dag erna wel aardappel, groenten en vlees maak. En nu ik zwanger ben van de tweede heeft hij geluk, want ik heb zwangerschapsdiabetes en daarmee kan ik ook beter avg eten. Het scheelt wel heel veel strijd als we dat eten. Maar straks als de baby geboren is, zal er toch weer wat vaker ook pasta of rijst op tafel komen en dan heeft hij toch een beetje pech. Omdat hij verder goed eet en melkproducten goed neemt, maak ik mij eigenlijk helemaal niet druk om een mogelijk vitamine te kort. Maar bij ons lust hij van alle voedingsgroepen nog wel wat, dus ik weet ook niet zo goed wat je zou moeten doen als dat niet zo is. Dat lijkt mij namelijk wel erg lastig!

VRIEND

6 maanden geleden

Reactie op IreenK

Je hebt Vega dino nuggets bij de appie, misschien het proberen waard?
Geweldig landschap gemaakt zo!

6 maanden geleden

Reactie op Hepziba

Geweldig landschap gemaakt zo!
Ja cool hè 😅 kan er niet de credits voor nemen, had het voorbij zien komen op TikTok 😂 en ben echt specifiek op zoek gegaan naar dino nuggets 🤣 zijn zo groot dat hij er maar 2 per maaltijd “nodig” heeft.. dus kan gelukkig 4x mee doen 🫣 want wat prijs betreft is het geen feestje hahaha