Mijn dochter (15 maanden) is tijdens het kruipen in huis uitgegleden en met haar tanden op de tegels terecht gekomen. Ze had haar speen in op dit moment.
Ze gilde het uit, ik zag in eerste instantie niet zoveel. Geen bloed. Dus ik dacht ze is vast erg geschrokken. Even later keek ik nogmaals en nu zag ik dat haar voortand een stuk terug het tandvlees in is gedrukt.
Ze was bekaf doordat het al bedtijd was dus ze ligt nu lekker te slapen.
Ik wilde toch even vragen of er meer mensen zijn die hier te maken mee hebben gehad?
Ik lees overal dat zo’n tand langzaam weer terug gaat zakken en dan waarschijnlijk grijs wordt.
Gelukkig is het nog een melktand maar het lijkt wel erg gek.
Groetjes
Inderdaad morgen even de tandarts bellen voor de zekerheid.
Ik ben zelf als kind tegen een tafeltje aan gevallen, met een grijze melk voortand tot gevolg. Ik vond het toen wel stoer staan😄. En er kwam daarna een prima witte volwassen voortand voor terug.
Wow, wist niet eens dat dat mogelijk was! Die kleine van ons heeft inmiddels een tandje in de lip gehad en viel gisteren weer recht op zijn mondje, maar toen was er geen bloed. Ik zal toch eens beter in de gaten houden hoe de tandjes inmiddels staan...
Sterkte! Arm schatje!
Hebben wij ook gehad met onze dochter, ongeveer een jaar geleden. Voor de zekerheid naar de tandarts geweest. Haar voortandje zit er nu nog en is niet grijs geworden, staat wel ietsjes scheef en je ziet dat er een stukje is afgebroken, maar ze functioneert er prima mee :)
Vanmorgen met de tandarts gebeld. Ze kunnen hier niks aan doen. We moeten het goed in de gaten houden maar als het goed is moet het tandje vanzelf weer gaan zakken.
Het lijkt nu van een afstandje net of ze haar tand mist. Hele tandvlees is blauw. Vandaag veel vloeibare dingen gegeten. Hopelijk morgen minder pijn!