531 Reacties

3 jaar geleden

Echt knap van je! Ik krijg bijna niks door m’n keel heen alleen fruit en broodje kaas. Zelfs ook geen water. Dus drink ik water met paar druppels slimpie siroop. Ik begon voor de zwangerschap al op te letten.. goede voeding en beweging, maar beide zitten nu niet erin. Voel me brak 🥲

3 jaar geleden

Reactie op RizKam

Echt knap van je! Ik krijg bijna niks door m’n keel heen alleen fruit en br ...
He wat naar 😔 ik hoop dat je snel opknapt! Ik heb buiten een weeïg gevoel in mijn maag en 1x overgegeven geen echte klachten. Dus eten gaat goed!

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

He wat naar 😔 ik hoop dat je snel opknapt! Ik heb buiten een weeïg gevoel ...
Ja ik hoop het ook. Ik voel me constant misselijk, geen goede nachtrust en zeer vermoeid. Hoop dat het snel ophoudt :)

3 jaar geleden

Leuk! Ik ga meelezen 👍Ik probeer vooral veel te variëren, allerlei soorten fruit bijvoorbeeld. Ook groente met ijzer is handig om te eten 😊 Je hebt meer ijzer nodig als je zwanger bent doordat: Je meer bloed hebt en dus ook meer hemoglobine moet aanmaken (ijzer is hiervan de belangrijkste bouwstof).

3 jaar geleden

Wat goed van je ik ben op dit moment niet met eten bezig ben blij dat ik iets kan eten met die misselijkheid🙈 zowiezo yoghurt kan ik niet meer eten gisteravond wat fruit op en hele nacht last van gehad.. Ik leef op beschuit en cracottes

3 jaar geleden

Ik vond deze wel leuk om te lezen; https://mama.libelle.be/zwanger/zeven-power-food-tips-voor-tijdens-de-zwangerschap/ Brocoli staat bij ons standaard 1x per week op het menu dezerdagen Als mensen lekkere en gezonde recepten hebben ik houd me aanbevolen :)

3 jaar geleden

Al een tijdje eigenlijk. Alleen de zwangerschap heeft een beetje roet in het eten gegooid. 😅🤭 Mijn smaak is veranderd en ik ben steeds wat misselijk. Ik heb net als "ontbijt" appel, aarbei en banaan gegeten. 😬 Ik kom sowieso wel aan 2 stuks fruit per dag. Mijn dochter eet namelijk ook veel fruit. Tussendoor veel crackers. 🤔 Mijn vorige zwangerschap had ik veel behoefte aan vlees en dat verneem ik nu ook weer. Nootjes savonds is sowieso een goed alternatief om te nemen. Ik heb zelf de ongezouten / ongebrande notenmix. Daarnaast sport ik normaal met ring fit adventure. Maarja, misselijk. 😬 Ik probeer minder brood te eten overdag. Ik heb inmiddels via de Jumbo app diverse lazyfitgirl lijstjes gevonden. Ook handig! 😁 Weinig calorieën / koolhydraten.

3 jaar geleden

Ja lees graag mee. Was voor de huidige zwangerschap druk bezig om de kilo's van de vorige eraf te werken, dus tips zijn welkom. Heb het idee dat ik teveel in hetzelfde rondje eet... Zelf doe ik atandaard yoghurt smorgens, twee stuks fruit overdag en mijn man maakt in de avond vaak een fruitsalade nog (ikzelf heb hekel aan snijden en schillen haha). Ook eet ik regelmatig gekookte of gebakken ei met wat kaas. Roggebrood wil ook nog wel eens... Qua groenten eten we elke week wel broccoli, boontjes, bieten, wortels. En inmiddels ben ik erachter, als fervent rood biefstuk etende vrouw, dat een doorbakken pepersteak ook best lekker is 😂

3 jaar geleden

Ik probeer vooral gevarieerd en gezond te eten. Heb vooralsnog weinig last van misselijkheid, dus 't is nu makkelijk praten wat dat betreft. Ik let er wel op dat ik elke dag melk drink (dronk ik eigenlijk nooit....), fruit eet en genoeg groenten bij het avondeten. Vriendlief speelt ook groentepolitie nu, zoals 'ie het zelf heeft genoemd 😂 Extra komkommer en tomaatjes overal bij, hahaha.

3 jaar geleden

Reactie op Annanoah

Ik probeer vooral gevarieerd en gezond te eten. Heb vooralsnog weinig last ...
Melk drinken doe je dat rauw of kook je het eerst? Ik heb gelezen dat rauwe melk niet goed is voor de zwangerschap

3 jaar geleden

Reactie op RizKam

Melk drinken doe je dat rauw of kook je het eerst? Ik heb gelezen dat rauwe ...
Melk uit de supermarkt is niet rauw, dus die kun je gewoon drinken 😊

3 jaar geleden

Reactie op Annanoah

Melk uit de supermarkt is niet rauw, dus die kun je gewoon drinken 😊
Aaw oke, dank je 😊

3 jaar geleden

Ziet er heerlijk uit dat ontbijt van je! Ik eet ongeveer hetzelfde maar dan met magere kwark, hier zitten nog wat meer eiwitten in dan in yoghurt. En bij mij vult dat net iets beter. En afwisselend met blauwe bessen erin, banaan of frambozen. Daarnaast volkoren/haver/speltvlokken met een handje cashews of de noten muesli van Tasy Basics. Hier zit heel weinig suiker in en het smaakt heerlijk. Tussendoor eet ik nog wat fruit of maiswafels van de AH met een smaakje en dan 's middags volkoren brood met smeerkaas 20+, kipfilet of pindakaas. 's Avonds lekker veel groente met zilvervliesrijst en kip met kruiden of bijvoorbeeld volkorenpasta met gehakt, groenten en passata. Of heerlijk gevulde wortelwraps 🤤En dan later op de avond nog wat kwark en fruit of een koekje als de zoete tand weer opspeelt 😅 Ik probeer zo goed mogelijk op te letten want m'n BMI zit al op 30. Heb vorig jaar door veel stress heel veel lopen vreten en ben toen 13 kilo aangekomen. Ze hadden besloten m'n enige collega te ontslaan en heb toen bijna een half jaar voor 2 moeten werken... Dat was niet bevorderlijk zeg maar, lange dagen maken, veel zitten en veel naar binnen proppen. Ben een echte emo-eter helaas 😕 Maar voor de kleine beeb heb ik de knop omgezet en probeer ik me zo goed mogelijk te beheersen. ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Dorienr89

Ik vond deze wel leuk om te lezen; https://mama.libelle.be/zwanger/zeven-p ...
Wauw top! Eigenlijk ben ik heel goed bezig zie ik 😁 ik eet ook regelmatig ei en broccoli. Straks maar een omeletje maken met zalm en groentjes 😋 voor op een boterham.

3 jaar geleden

Ik begin ook goed met yoghurt, granola en daar snij ik een half appeltje door. Dit gaat ondanks de misselijkheid altijd goed! Daarna wordt het lastiger en is het eigenlijk gewoon kijken wat lukt. Vandaag gaat de lunch goed (vroeg geluncht) met crackers met huttekase en kipfilet. Heel lekker! Wat druifjes erbij en ik voel me nog goed! Savonds is het echt een gevecht. Mijn arme vriend doet heel erg zijn best om iets te maken wat ik wel eet, maar er is geen pijl op te trekken. Soms is iets opeens wel lekker, of juist opeens niet meer🤷🏻‍♀️

VRIEND

3 jaar geleden

Alle melk in de supermarkt is gepasteuriseerd. Alleen als je het van de boerderij koopt niet. Dan moet je het eerst koken inderdaad. De rest is al voorgekookt, zogezegd.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Ziet er heerlijk uit dat ontbijt van je! Ik eet ongeveer hetzelfde maar dan ...
Sterk van je! Ik probeer dat nu ook; de snoep drang te bedwingen. Heb ook een bijzonder hoge werkdruk en mijn bmi is al jaren ook goed boven de 30, helaas...

VRIEND

3 jaar geleden

Geweldig topic, dit! Ikzelf ben een enorme snoepkont, maar ik ben nog nooit zo'n goede motivatie gehad als nu om alle suiker te laten staan! Mijn maag voelt altijd redelijk vol, zelfs als hij echt leeg is, en ik merk dat meerdere kleine maaltijden beter vallen dan 3 grote gerechten. Gelukkig snaai ik daardoor sowieso al wat minder. Ik heb zelf altijd moeite om genoeg fruit en groente binnen te krijgen en mijn man houd niet van volkoren pasta of granen rijst. We zullen dus een omslag moeten gaan maken... In de ochtenden start ik altijd goed; groffe havermout met volle melk en wat fruit (banaan, appel, bosbessen) meegekookt en als topping amandelpasta of pindakaas. Zo heb ik eiwitten uit de melk en notenpasta, granen uit de havermout, gezonde vetten uit de pasta en melk en vitaminen en vezels uit het fruit. Voor de rest was ik eigenlijk op zoek naar een soort dag menu's die een beetje bij mijn smaak passen, want ik heb vaak moeite met beslissen, waarna ik meestal grijp naar wat makkelijk is, terwijl ik toch echt gezonde dingen in huis haal. Dus heel fijn als mensen hier hun gezonde creaties en links naar inspiratie blijven posten! Oh, tipje! Je lichaam haalt ijzer uit groente en vlees, maar alleen als je er ook vitamine C bij binnen krijgt. Een trucje wat ik heb geleerd op het YouTube kanaal van Liezl Jayne (zij deelt veel gezonde recepten!) is om in sauzen vrijwel standaard wat verse citroensap toe te voegen. Smaakt bijzonder lekker in tomatensaus!

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Sterk van je! Ik probeer dat nu ook; de snoep drang te bedwingen. Heb ook e ...
Nou, die twee lijken wel hand in hand te gaan he. Pas maar goed op jezelf dat die druk niet te hoog wordt dan. Je kleine beebje is het aller belangrijkst! Misschien kunnen we elkaar een beetje motiveren in het gezond eten haha ☺️

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Nou, die twee lijken wel hand in hand te gaan he. Pas maar goed op jezelf d ...
Mijn man heeft me er ook al miljoenen keren aan herinnerd, evenals mijn collega's en nu zelfs de verloskundige die ik nog maar 1 keer gezien heb! Een collega vertelde dat bij haar zoontje werkelijk een groei achterstand te zien was na een bijzonder drukke week op het werk, dus ik zal nu extra hard mijn best doen om op mijn strepen te gaan staan en voor mezelf op te komen op werk. Nu hangt niet alleen mijn eigen leven er vanaf... En fijn als we elkaar kunnen steunen en motiveren!