531 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Smoothie bowl van bevroren banaan, yoghurt, nectarine en walnoten
Ziet er goed uit, maar door mijn gevoelige tanden kan ik echt geen smoothie bowl eten! Veel te koud!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Dit is altijd een goed topic om langs de foto's te scrollen als je de neigi ...
Ik ga hier nu ook altijd overheen als ik hem lunch ideeën heb. Geweldige inspiratie met de foto's!

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik ga hier nu ook altijd overheen als ik hem lunch ideeën heb. Geweldige in ...
Jaa ik ook!! Zo heb ik vandaag voor de eerste keer vegetarische filet american op door dit forum en het was heerlijk!

3 jaar geleden

Ik heb vanmorgen gewoon twee bruine boterhammen gegeten één met kaas en één met hagelslag. En een krentenbol tussendoor. Als lunch de groene salade Ceasar van de AH (die vind ik zo lekker!) en vanavond eet ik volkoren pasta met broccoli, spekjes, champignons en Philadelphia kruidenroomkaas. Zin in!!!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Jaimm

Even een vraag over voeding! Ik schrok een beetje over het feit dat er best ...
Cafeïne in chocola? Die heb ik nog niet langs zien komen. Weer wel dat er kaneel in zit, waar je ook niet teveel van mag. Zwarte thee bevat caffeïne /theeïne. De andere theeën kun je gewoon van blijven drinken (let wel op met sommige kruiden /specerijen!). Mijn lieve man had in de tweede maand een hele pot thee voor me gezet en toen ik hem op had, kreeg ik bijwerkingen van cafeïne... Toen pas had ik door dat het zwarte thee was. Na 3 koppen had ik hartkloppingen, bevingen, misselijk en kortademig... Kijk uit dus!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Klopt. Daar was ik ook al achter. Je moet echt de 0,0% nemen. Die kan wel. ...
Over welke producten hebben we het in dit geval?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

De lunch van vandaag! Ik merk wel dat ik steeds meer trek heb, hebben julli ...
Eigenlijk niet, los van mijn snaai drang in de avond die we terug is, maar gelukkig nog wel te beteugelen is voor de verandering...

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Liberté

Wat ik lekker vind en wat ook gezond is is een cracker of rijstwafel met Ta ...
Heb nog zo'n potje staan. Zal hem weer eens open trekken 😁

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Mijn verloskundige raadt (nog steeds, dus ook bij geen misselijkheid) klein ...
Volvette melkproducten. Dat zweert mijn moeder ook bij. Gaan we doen! Bedankt voor de tip!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Ben ik weer. Maarja een goed ontbijt is belangrijk. Griekse yoghurt met een ...
En een groene bevat al 2 keer zoveel vitamine c als je per dag nodig hebt (als je niet zwanger bent)! Maar nee, bedankt voor het weetje! Ze zijn ook veel zoeter! 😋

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Ziet er toch weer heerlijk uit!! Ik had vanochtend havermout met amandelmel ...
Zo verleidelijk, hè! Ik heb laatst toch gewoon kameel over mijn haverkort heen gestrooid! Hmmm!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Liberté

En net een zak m&m’s, maar dat moet ik er eigenlijk niet bij vertellen ...
Ik heb net 'geluncht' met een chocolade muffin, maar nu ik deze topic bijwerk, realiseer ik me dat we vanavond vette chinees eten en dat ik nu echt even iets gezonds moet gaan eten zodat ik niet zoveel chinees naar binnen hoef te werken (maagzuur, misselijk...)

VRIEND

3 jaar geleden

Vanochtend havermout met banaan, pindakaas en volle melk. Lunch; chocolade muffin en een restjes-pasta salade met tapenade

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Over welke producten hebben we het in dit geval?
Bijvoorbeeld de Liefmans On The Rocks alcoholvrij rosébier. Op het label staat keurig: bevat maximaal 0.5% alcohol. Ja, shoot, het is natuurlijk niet de bedoeling überhaupt alcohol binnen te krijgen, dus die mag ook niet, ondanks dat er alcoholvrij op staat. Geldt vaak ook voor alcoholvrije andere producten: wijn, champagne, bier, etc. Er zit meer alcohol in dan 0.0% Vandaar: als zwangere moet je echt de 0.0% hebben en 'alcoholvrij' is misleidend.

3 jaar geleden

Lasagne van courgette, aubergine, verse tomaat en gezeefde tomaat. Bovenop wat kaas. Ik begreep dat ceylon kaneel wel mag. Smaakt wel echt anders. Bizar van dat alcoholvrije bier. Zou ik niet over nagedacht hebben. Ik maak trouwens zelf ice tea (om laag in de suiker te blijven). Rooibos thee af laten koelen en dan wat schijfjes citroen erbij.

3 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Lasagne van courgette, aubergine, verse tomaat en gezeefde tomaat. Bovenop ...
Mag ik recept van je ice tea :)

3 jaar geleden

Reactie op RizKam

Mag ik recept van je ice tea :)
Ja die is heel simpel: Water koken, in een kan gieten, zakje rooibos thee erbij (andere kruidenthee kan ook uiteraard), dan laat ik het even afkoelen, vervolgens koud water erbij. Paar schijfjes (biologische) citroen erbij. Je kan het dan af laten koelen in de koelkast of er veel ijs bij doen, dan kan je het vrij snel drinken. Ik drink het zonder suiker, maar mocht je dat niet lekker vinden dan kan je een beetje suiker of honing toevoegen aan de warme thee.

3 jaar geleden

Het avondeten. Volkoren pasta met broccoli, spekjes en oesterzwammen met Philadelphia als saus.

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Over welke producten hebben we het in dit geval?
Bijvoorbeeld Radler 0.0 of rosé bier 0.0 dat kan je wel drinken. Maar alcoholvrij bier niet. Daar zit vaak nog een klein percentage in zoals 0.2% of zelfs meer.

3 jaar geleden

Deze ochtend geen zin in havermout of yoghurt dus lekker een omeletje gebakken met groenten en kaas!