531 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Bijvoorbeeld Radler 0.0 of rosé bier 0.0 dat kan je wel drinken. Maar alcoh ...
Ja misleidend he. Mijn vriend had heel lief wat alcoholvrije biertjes gekocht voor mij, allemaal teveel alcohol erin.. 🙈 we letten nu extra op.

3 jaar geleden

Leuk om al die gezonde maaltijden te zien hier! Ik heb zelf een vraagje waar jullie me misschien mee kunnen helpen. Ik eet zelf regelmatig de pesto Rosso van de Lidl (deze ivm geen basilicum). Nu zag ik laatst toevallig dat hier rauwmelkse kaas in zit. Ik eet het vaak warm door de pasta, maar af en toe ook koud op brood of door de pastasalade. Is dit een hoeveelheid die daadwerkelijk kwaad kan, of kan ik het als ik het koud wil eten beter eerst even verwarmen?

3 jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Leuk om al die gezonde maaltijden te zien hier! Ik heb zelf een vraagje waa ...
Oh jeetje ik eet heel vaak precies dezelfde pesto op brood, nooit gedacht dat daar rauwmelkse kaas in zou zitten!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Leuk om al die gezonde maaltijden te zien hier! Ik heb zelf een vraagje waa ...
Wauw, bij Zwangerhap app staat dat pesto gewoon vertolking is, maar er gaat natuurlijk wel Parmezaanse kaas in. Ik dacht dat alle producten die in de supermarkten verkocht worden gepasteuriseerde melkproducten moesten bevatten... Bedankt voor de post! En ja, ben bang dat alles eerst even doorkoken dan het beste is, inderdaad...

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Bijvoorbeeld Radler 0.0 of rosé bier 0.0 dat kan je wel drinken. Maar alcoh ...
Hey dit klopte een paar jaar geleden nog, maar mag absoluut niet meer. 0,0% mag alleen 0,0%, je kan dit checken op het etiket. Wat nog wel eens voorkomt is dat er alcoholvrij op staat maar 0,2% in zit, dit staat dan wel op het etiket. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/nieuws/alcoholvrij-bier-is-soms-niet-echt-alcoholvrij-.aspx Je kan dus prima 0,0% biertjes pakken!

VRIEND

3 jaar geleden

Gisteren bananen-melk geprobeerd. Melk, banaan en een beetje suiker, maar ik ben geproefd dat je dat ook heel goed weg kunt laten! Was interessant, maar wel lekker. Een soort groffe smoothie. Melk en fruit meteen binnen. Hier is het recept. https://youtu.be/MCNCCCQMTls Volgende keer ga ik de aardbeien melk proberen.

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb een goede voorraad turbo salad aangelegd. Groente salade met allerlei rauwe groentes, zaden en andere dragers van mineralen en vitamines. Deze hoeveelheid is genoeg voor 6/7 porties en een week houdbaar in de koelkast. Ik weet niet zeker of je het kunt invriezen of hoeveel het dan terug gaat in voedzaamheid... Het volgende recept is voor 12 personen, dus ik raad sterk aan het te halveren als je geen mee eters hebt! Doe alles in de grootste kom die je in huis hebt! Hak 2 bloemkolen en 1 broccoli, zonder steeltjes, in fijne stukjes (blender!). Rasp 2 penen en giet hier het sap over van 2 limoenen/citroenen om verkleuring te voorkomen. Voeg een halve kop zonnebloempitten, een halve kop sesamzaad en een halve kop pompoenpitten toe. Voeg een kop gedroogde bessen toe, zoals cranberries. Voeg een halve kop fijngehakte peterselie toe, een halve kop rozijnen, een handje (fijngehakte) zeewier en tot slot voor smaak: zout, peper en een scheutje Maple syrup of honing eroverheen. Goed doorscheppen en je salade is (eindelijk) klaar en bomvol vitamines en mineralen.

3 jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Leuk om al die gezonde maaltijden te zien hier! Ik heb zelf een vraagje waa ...
Ik zou het eerst verwarmen voordat je het eet, dan is het zeker goed!

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik heb een goede voorraad turbo salad aangelegd. Groente salade met allerle ...
Is denk ik straks zeker lekker als het wat warmer weer wordt!

3 jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Leuk om al die gezonde maaltijden te zien hier! Ik heb zelf een vraagje waa ...
Jaaaa daar kwam ik laatst ook achter! En had er zooooveel zin in.. maar goed doorkoken en dan is het oké

3 jaar geleden

Reactie op Annemiek M

Jaaaa daar kwam ik laatst ook achter! En had er zooooveel zin in.. maar goe ...
In de pesto die ik heb van de ah staat niet dat het rauwmelkse kaas is, dus die kan in ieder geval wel!

3 jaar geleden

Ook even een groenteshot, gado gado salade met satesaus van 100% pindakaas😋 ik kan satesaus echt overal bij eten haha

3 jaar geleden

Gezond eten zelfs op vakantie 😊 (Sssssh over de 3x patatjes 😜)

3 jaar geleden

Vanavond chinese roerbakgroenten met garnalen en zilvervliesrijst 😋

3 jaar geleden

Mijn half viertje vandaag. Tussendemiddag cesar salade op.

3 jaar geleden

Vanavond groentesoep met rundergehaktballen.

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Vanavond chinese roerbakgroenten met garnalen en zilvervliesrijst 😋
Hoe kruid je de garnalen? 🥰

3 jaar geleden

Ik had net een heerlijke tosti maar ben vergeten een foto te maken haha! Volkoren boterham met 30+ geitenkaas, tomaat en rucola😋

3 jaar geleden

Reactie op wwmmtm

Hoe kruid je de garnalen? 🥰
Met knolookolie, peper, zout en wat paprikapoeder. Erg lekker! Maar ik ben ook fan vangarnalen met de cajunkruiden van verstegen maar die is zo zout 😬

3 jaar geleden

Na een paar dagen ‘eten wat ik erin krijg en houd’ door de misselijkheid, vandaag weer even een gezonder dagje gelukkig. Bloemkoolrijst met aubergine stoofpotje en zelf gemaakte tzatziki. Kan ook nog brood of naan bij