531 Reacties

3 jaar geleden

Vanavond pannenkoeken dus vanmiddag al een groenteshot! Aubergine, courgette, champignons en tomaatjes uit de oven met cottage cheese en een stevige volkoren boterham

3 jaar geleden

Wat eten jullie allemaal gezond, super goed! Ik had voordat ik zwanger was al ongezonde leefstijl en nu nog steeds😩vind koken echt verschrikkelijk en hou ook niet echt van avondeten. Iemand tips om toch aan mijn groenten te komen? Zat misschien te denken aan smoothies maar of dat lekker is geen idee😅

3 jaar geleden

Reactie op VanyaaS

Wat eten jullie allemaal gezond, super goed! Ik had voordat ik zwanger was ...
Oh een smoothie is best een goed idee hoor om wat extra groenten binnen te krijgen of een goed gevulde groente omelet (is niet zoveel moeite om te maken😉) verder doe ik vaak al wat komkommer, tomaat of sla bij mijn boterham met bv kaas. Een pan soep maken is ook een goede manier om groente binnen te krijgen maar ik weet niet hoeveel zin je daarin hebt nu het wat warmer wordt buiten😉

3 jaar geleden

Tagliatelle met spinazie, broccoli, champignons, pangafilet en wat garnalen 😋

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Oh een smoothie is best een goed idee hoor om wat extra groenten binnen te ...
Soep is ook wel een hele goede!!🙏🏼thanks voor de tips

3 jaar geleden

Lekker zomers ontbijt 🙂🌼

3 jaar geleden

Reactie op VanyaaS

Wat eten jullie allemaal gezond, super goed! Ik had voordat ik zwanger was ...
Zegt niks hoor dat ik zo gezond eet. Ik heb 30 kilo overgewicht 🙈 (hypothyroidie) Ik heb wat voor je opgezocht ter inspiratie. https://babyopkomst.nl/smoothies-groenten-en-fruit/

3 jaar geleden

Reactie op VanyaaS

Wat eten jullie allemaal gezond, super goed! Ik had voordat ik zwanger was ...
Beginnen met kleine, makkelijker beetjes. Stel ik eet een patatje met kaaskroket (erg hè 🙈) dan snijd ik wat plakjes komkommer en eet die ook. Of een handje tomaatjes erbij. Goh, mijn lunch was niet verantwoord (bv pannenkoek met stroop want vakantie) laat ik een banaan eten nu ik toch weer trek heb. Probeer een (klein) deel van je maaltijd te vervangen met een gezondere keuze. Ook als je uit eten bent. Je kan de vier kazen pizza nemen (en laat je af en toe ook echt niet tegenhouden dat te doen, schuldgevoel gaat niemand beter van eten) maar je kan ook die met tomaat en kaas nemen. Of met paddestoelen, ben je toch nog dat beetje extra gezond bezig. Voor de pannenkoek: eentje met appel (als je heel dapper bent zelfs zonder stroop) of met banaan. Minder zout, minder verzadigd vet, minder suiker. Meer groente, meer fruit, meer volkoren. Vergeef jezelf terugval en vier je successen!

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Beginnen met kleine, makkelijker beetjes. Stel ik eet een patatje met kaask ...
Thanks dit is ook een goede manier! Misschien moet ik ook gewoon klein beginnen en wordt het langzaam makkelijker 🙏🏼🙏🏼

3 jaar geleden

Pastasalade met mozzarella, rucola en pijnboompitten Ik eet ook echt niet altijd gezond hoor. Maar probeer inderdaad wel of een gezonde lunch of gezond avondeten te doen. Sinds ik niet meer de standaard boterham eet bij de lunch kom ik aan veel meer groenten, eet dan vaak salades of een left over van de avond ervoor. Daar zit toch wat meer groenten in. Smoothies met groenten en fruit zijn ook top! In het verleden vaak mee ontbeten.

3 jaar geleden

Dames, ik heb net chocolademousse gegeten in een restaurant.. Niet bij nagedacht en las daarna dat het niet goed kan zijn ivm rauwe eieren. Nou helemaal in paniek.. Terecht? 😓

3 jaar geleden

Dames, ik heb net chocolademousse gegeten in een restaurant.. Niet bij nage ...
Eh nee. Er is een best wel grote kans dat of het restaurant het niet vers maakt (en het dus niet met rauwe eieren is), niet met rauwe eieren maakt of de betreffende eieren geen Salmonella bevatten. Bovendien kan je het nu toch niet veranderen. Natuurlijk volgende keer beter niet 😊

3 jaar geleden

Reactie op VanyaaS

Wat eten jullie allemaal gezond, super goed! Ik had voordat ik zwanger was ...
Wat eet je nu meestal op een dag? En als je niet van avondeten houdt, waar vervang je dit dan door? :-) Ik eet zelf wel veel gezonde dingen, maaarrr daarnaast heb ik het probleem dat ik ook veel suikercraving (chocola, koekjes, taart) heb en naast al het gezonde dus ook veel ongezond eet 🙈 Ook kan ik regelmatig ‘overeten’. Ik eet dan bijv in één keer 8 boterhammen achter elkaar, terwijl dat echt onnodig is. Weet iemand hoe slecht het is voor de baby als je naast alle gezonde voedingsstoffen ook best wat suiker eet?

3 jaar geleden

Reactie op Liberté

Wat eet je nu meestal op een dag? En als je niet van avondeten houdt, waar ...
Er is een kleine kans dat je zwangerschapssuiker ontwikkelt. Maar de grootste kans is dat je te veel aankomt en het er straks niet meer af krijgt. Dat is ook erg vervelend. Probeer het te vervangen met fruit. En een chocolaatje mag best, maar geen drie repen.. 😉 Ik hou ook altijd al van snoepen. Maar nu pas ik wel een beetje op.

3 jaar geleden

Lunch van vandaag. Vanavond ga ik naar een restaurant dus nu vast lekker groentjes gegeten. Smaakte heerlijk!

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Er is een kleine kans dat je zwangerschapssuiker ontwikkelt. Maar de groot ...
Ja ik eet al (te) veel fruit, want dat vind ik heerlijk! Meer lijkt me ook niet goed! Dus moet mezelf toch maar wat zien te temmen met de andere suikers! Wil ook niet met te veel kilo’s uit de zwangerschap komen 🙄 (nu met 17wk 2 kilo aangekomen, dus dat valt wel mee, maar was in de eerste weken dan ook 4 kilo afgevallen).

3 jaar geleden

Frisse salade met mango!

3 jaar geleden

Mini okonomiyaki, met volkoren meel, sperziebonen en het ongezonde gedeelte: saus!

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Mini okonomiyaki, met volkoren meel, sperziebonen en het ongezonde gedeelte ...
Ik ken dat helemaal niet, meteen eventjes gegoogled hahaa! Maar lijkt me wel erg lekker zeg!

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Ik ken dat helemaal niet, meteen eventjes gegoogled hahaa! Maar lijkt me we ...
Mijn oorspronkelijke recept is denk ik van de AH. Japanse groentepannenkoek met paddenstoelen (okonomiyaki) #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1186526 Maar inmiddels is het geëvolueerd tot het bijgevoegde recept. En dan de saus: 2 el ketchup, 1 el mirin, 1 el ketjap, 1 el bruine basterdsuiker (1 ruime portie), de andere saus is yofresh. Ik maak het vaak met diepvries sperziebonen want dat heb ik altijd in huis, maar het is lekkerder met witte kool of spitskool. 😊 Enjoy!