531 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Mommm

Ik heb heel veel moeite met het avond eten.. Nadat ik het heb klaar gemaakt ...
Misschien proberen vooruit te koken, dat je enkel nog je eten hoeft op te warmen ipv lang er mee bezig zijn. Werkt bij mij ook. Hoe uitgebreider ik ook, hoe minder ik eet. Maar later op de avond tweede bordje wil wel

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Erg mijn best gedaan om gezond te doen vandaag
Wat voor brood is dit? Ziet er namelijk erg lekker uit!

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Volkoren couscous is lekkerder dan de gewone, trouwens. Couscoussalade en y ...
Ziet er lekker uit! Wat zit er in de couscoussalade?

3 jaar geleden

Broodje gezond 😋🍽️

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Wat voor brood is dit? Ziet er namelijk erg lekker uit!
Dit is volkoren pita van souq door de helft, binnenkanten met een souq za'atar mix met olijfolie ingesmeerd en wat water over gedruppeld, onder de grill tot goudbruin. De salade is komkommer, feta, cherrytomaatjes in souq rozenharissa en het is Turkse yoghurt met gedroogde munt en granaatappelpitjes. Ik was op een souq-kick

3 jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Ziet er lekker uit! Wat zit er in de couscoussalade?
Dit was couscoussalade van volkoren couscous, couscoussalade kruidenmix van souq, citroensap, granaatappelpitjes, extra vierge olijfolie, gekonfijte citroen, gegrilde groentemix in kleine stukjes, verse koriander, verse platte peterselie. Eerlijk, ik vind de versie met tomaatjes, komkommer en kikkererwten lekkerder ipv de gegrilde groente (overige ingrediënten hetzelfde) Turkse yoghurt met verse en gedroogde munt, za'atar en granaatappelpitjes erover en een kopje muntthee.

VRIEND

3 jaar geleden

Het achterste bord is van mij 😜 Spaghetti met gehaktballetjes in tomatensaus

3 jaar geleden

Pad thai met volkoren noedels ipv rijstnoedels

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb een dagelijkse habit tracker ingevuld met een lijstje van bare necessities; 8 koppen water, 2 stuks fruit, 2 porties groente, een handje noten en 2 portie zuivel. Die probeer ik nu dagelijks af te vinken en pas daarna mag ik van mezelf de snoeppot aanraken. Werkt heel goed, aangezien ik tegen die tijd wel vol zit met het goede spul, eigenlijk!

3 jaar geleden

Havermout met amandelmelk, verse mango, kokos en cashewnoten!

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik heb een dagelijkse habit tracker ingevuld met een lijstje van bare neces ...
Dat zou mij ook zo helpen! Welke app is dit?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Cindy11

Dat zou mij ook zo helpen! Welke app is dit?
Dit is Rabit habit tracker

3 jaar geleden

Couscoussalade met feta, aardbeien, honing, olijfolie, amandelen en spinazie.

3 jaar geleden

Deze week is couscoussalade week haha. Wel een tip voor mensen hier die het lastig vinden om gezond te eten. Ik kook in 1x voor meerdere dagen couscous/pasta, zet dat in de koelkast en dan hoef ik daarna alleen steeds groenten toe te voegen. Maakt de drempel wat lager om zoiets te maken.

3 jaar geleden

Vandaag een lekker boterhammetje met Philadelphia met kruiden en ham en komkommer. De rest staat niet op de foto 😜

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Vandaag een lekker boterhammetje met Philadelphia met kruiden en ham en kom ...
Mag je ham gewoon eten? Niet dat ik het lekker vind, maar was even benieuwd 😅

3 jaar geleden

Reactie op Liberté

Mag je ham gewoon eten? Niet dat ik het lekker vind, maar was even benieuwd ...
Ja hoor alleen rauwe ham mag je niet eten, achterham enzo is gewoon ok😉

3 jaar geleden

Pokebowl gemaakt met vegetarische kip gemarineerd in ketjap! Meteen 2 porties gemaakt zodat ik morgen een lekkere lunch heb😋

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Ja hoor alleen rauwe ham mag je niet eten, achterham enzo is gewoon ok😉
Wat valt er eigenlijk onder rauwe ham. Ik heb vandaag kalkoenham gegeten en vroeg me achteraf of dit wel mocht.

3 jaar geleden

Reactie op Sor90

Wat valt er eigenlijk onder rauwe ham. Ik heb vandaag kalkoenham gegeten en ...
Rauwe ham is Parmaham, schwarzwalder schinken etc. Deze producten zijn vaak gedroogd en niet gegaard. Kalkoenham zal sowieso gaar zijn, net als kip ivm salmonella. De normale ham (schouder/achterham) is ook geen probleem, is ook gaar.