531 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn havermout ontbijt met banaan en (100% pure) pindakaas

3 jaar geleden

Leuk topic! Ik let zelf ook heel erg op mijn voeding maar merk dat ik door de misselijkheid noten en pindakaas totaal niet kan verdragen! Het liefste eet ik heel de dag brood terwijl ik normaal helemaal niet van brood hou. Hopelijk kunnen we elkaar motiveren!

3 jaar geleden

Ik ben erg misselijk en krijg weinig « gezonds » binnen. Probeer wel zoveel mogelijk fruit binnen te hebben :-) verder is het vitamines nemen en hopen dat het snel voorbij gaat zodat ik weer normaal kan eten 😅. Er zijn vrouwen die helemaal niets binnen houden en ook slimme kinderen krijgen 😁. Maar heel leuk dat je je kan focussen op gezonde voeding! Ik kijk er naar uit dit ook weer te kunnen :p

3 jaar geleden

Ik neem 3 stuks fruit op een dag, eet 2 a 3 volkoren boterhammen bij de lunch en ontbijt met yoghurt, muesli en cranberries. Heb een tijdje elke dag een avocado gegeten, maar daar walg ik nu van haha. Ook probeer ik een handje ongezouten cashew noten te eten. Vis eet ik te weinig, maar ik heb net een potje rolmopsen gekocht 🤤 Ik neem dagelijks een multivitamine met omega3. Maar ondertussen heb ik ook veel behoefte aan suiker... Ik kan niet van de paaseitjes afblijven!

3 jaar geleden

Let niet extreem opmaak hebben verze aspergesoep vol met foliumzuur en verder niet veel

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Mijn man heeft me er ook al miljoenen keren aan herinnerd, evenals mijn col ...
Ze hebben allemaal gelijk natuurlijk, maar het is altijd makkelijker gezegd door een ander vind ik. Neemt niet weg dat je inderdaad best op je strepen mag gaan staan. Ik heb dat inmiddels ook gedaan en het heeft me een hoop stress en extra werk bespaard. Ze zoeken maar een andere gek 😂 Maareh, wat heb je gegeten vanavond? 😁 Ik zat net aan de gegrilde kip salade, een makkelijk maaltje deze keer.

3 jaar geleden

Ik ontbijt met een volkorenboterham met 100%pindakaas en een glas melk. Op m'n werk eet ik nog 3 boterhammen verdeeld over de dag. 2 stuks fruit minimaal, een bakje magere yoghurt en een handje snoeptomaatjes. Thuis neem ik dan vaak een handje ongezouten studentenhaver, heerlijk met die rozijnen! Avondmaaltijden gaan nu erg lastig, het is snel te veel of te vet. Rond die tijd ben ik ook het meest misselijk en moe🙈 Vandaag had ik een wrap met gewokte groenten en kipfilet , dit lukte gelukkig wel! Soep met brood lukt ook en zo krijgt je toch groente binnen.. Iemand nog meer ideeën voor lichte avondmaaltijden?

3 jaar geleden

Misschien kan iemand mij vertellen hoe je vis eet? Het mag niet vacuum, geen wildvis.. hoe weet je nu dat je 'gezonde en verse vis eet.. ik durf het nu eigenlijk gewoon niet te eten..🙈

3 jaar geleden

Ik vind t ook lastig, ik ben eigenlijk opzoek naar een diëtist oid die kan uitvogelen wat mijn lichaam nou nodig heeft tijdens de zwangerschap en wat handig is om te eten en vooral hoeveelheid.. iemand daar ervaring mee?

3 jaar geleden

Leuk onderwerp dit! Ik ben hier ook wel erg mee bezig. Ik ontbijt ook met griekse yoghurt, havermout, blauwe bessen, frambozen en pompoenpitten. Ook 1 á 2 keer (vette vis). Variatie in groente (veel groene groenten). Ook nog 1 of 2 stuks fruit, nu vaak mandarijn en banaan. Verder volkoren producten. 1 keer in de week bonen of linzen. Het enige wat ik echt nog niet doe is noten eten. Dat zit nog niet in m'n systeem. Ik wil ook een afspraak maken met een diëtiste, om te kijken of het nog beter kan. Ik vind het een hele uitdaging elke week🙈

3 jaar geleden

Ik heb afgelopen dagen geluncht met wrap met houmous, plakje kalkoen, sla, komkommer en paprika om een beetje extra groente binnen te krijgen. Vooral omdat ik s avonds moe ben en geen trek heb. Eet ook tussendoor crackertjes met appelstroop (ijzer!) of huttenkase (eiwit!). Iemand nog tips voor tussendoortjes met calcium?

3 jaar geleden

De app van voedingscentrum is ook super handig. Je ziet gelijk of het voedsel gezond is en je kan per voedingsstof (eiwit, calcium enz.) zien hoeveel je ervan binnen krijgt.

3 jaar geleden

Reactie op Ank_

Misschien kan iemand mij vertellen hoe je vis eet? Het mag niet vacuum, gee ...
Je kan gewoon gebakken zalm eten, pangafilet, kibbeling mag je ook. Ook garnalen en mosselen mag je. Je kan bijvoorbeeld pasta maken met roomsaus, broccoli en gerookte zalm. Dan is de gerookte zalm ook gaar en mag je het gewoon eten.

3 jaar geleden

Reactie op Ank_

Misschien kan iemand mij vertellen hoe je vis eet? Het mag niet vacuum, gee ...
Gebakken zalm, rolmops , blikje haring in tomatensaus, zalm uit blik, kibbeling, lekkerbekjes, vissticks, tilapia filet of een scholletje . Best nog ruime keuze. Mijn vk was erg nuchter en zei dat je ook best een keer tonijnsalade of makreel salade of gerookte zalm kan eten, maar niet te veel.

3 jaar geleden

Reactie op Woopwoop

Ik heb afgelopen dagen geluncht met wrap met houmous, plakje kalkoen, sla, ...
Elke avond voor het slapen gaan warme melk 😝 verder yoghurt met fruit. En boter op je brood smeren!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Ze hebben allemaal gelijk natuurlijk, maar het is altijd makkelijker gezegd ...
Groot gelijk! Vorige maand hebben ze me ook een enorme lading werk bespaard toen ik dit aangaf, maar deze periode moet ik weer actie ondernemen hiervoor, lijkt het. Vanavond was alles behalve inspirerend; bbq. Worst en blinde vink, met maïskolf en stokbrood met kruidenboter. Ik heb wel ingeslagen in snack groentes zodat ik meer groene binnen kan krijgen tussendoor; tomaat, komkommer, paprika en baby spinazie.

3 jaar geleden

Reactie op Woopwoop

Ik heb afgelopen dagen geluncht met wrap met houmous, plakje kalkoen, sla, ...
Drinkyoghurt?

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn ontbijtje vanochtend. Helaas niet helemaal op gekregen... Griekse stijl yoghurt met banaan, zadenmix (pompoen, zonnebloem en sesam) en wat honing. Ik had gisteren gezocht naar Griekse yoghurt omdat dit de meeste calcium zou bevatten van alle melkproducten, maar kon het niet vinden bij de lidl, dus werd het Griekse stijl... Ik kan alleen nergens vinden hoeveel (minder) calcium daarin zit... 😝

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Lindsayfreder

Leuk onderwerp dit! Ik ben hier ook wel erg mee bezig. Ik ontbijt ook met ...
Als nootjes eten niet jouw ding is, kun je ook zaden te pas en te onpas toevoegen aan je maaltijden.

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Als nootjes eten niet jouw ding is, kun je ook zaden te pas en te onpas toe ...
Lijnzaad schijnt niet zo goed te zijn tijdens zwangerschap. Ik heb niet alle berichten gelezen, maar Yakult is goed om elke dag te nemen i.v.m. de probiotica. Dit heeft een positief effect op je darmflora en tevens op die van je kindje. Ook vermindert de kans op babyeczeem met 20%