531 Reacties

3 jaar geleden

Eerder deze week een salade van gegrilde groenten, krieltjes en seitan. Ik probeer gevarieerd en gezond te eten en ik geniet enorm als ik zelf heb gekookt. Dat gezegd moet ik wel echt de voorbereidingen overdag treffen want in de avond ben ik vaak erg moe. Dan gebeurd het meer dan ik zou willen dat ik eten bestel of afhaal 🙈 En ik heb ook nog regelmatig zin in (vegan) fast food.. Ben nu 22 weken en merk dat ik de laatste week een bijna onverzadigbare honger heb…

3 jaar geleden

Reactie op New mom 1985

Eerder deze week een salade van gegrilde groenten, krieltjes en seitan. Ik ...
Ziet er wel lekker uit wat je maakt maar ik vraag me af of je alle voedingsstoffen binnenkrijgt als je vegan eet? Ik eet zelf vegetarisch maar wel eieren, melkproducten etc

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Ziet er wel lekker uit wat je maakt maar ik vraag me af of je alle voedings ...
Thanks ☺️ En ik krijg zeker genoeg voedingsstoffen binnen! Ik eet sowieso vrijwel elke dag iets van peulvruchten en / of soya. Daarnaast eet ik ook elke dag fruit en noten als tussendoortjes. Ik eet al 6,5 jaar zo en mijn bloedwaarden zijn volgens de dokter erg goed. De mini groeit ook gewoon prima. Nu ik zwanger ben neem ik wel dagelijks extra ijzer, omega 3 uit algen olie, vitamine D en een vegan multivitamine ter aanvulling. Als ik merk dat ik iets tekort zou komen zou ik overigens zonder moeite wat aanvullen door meer vegetarisch te gaan eten ook maar so far is het niet nodig nog..

3 jaar geleden

Reactie op New mom 1985

Eerder deze week een salade van gegrilde groenten, krieltjes en seitan. Ik ...
Ik herken dit zooo erg. Ik moet ook overdag alles klaar hebben. En ik heb die onverzadigbare honger (als vegan) ook! 🙋🏼‍♀️🌱 Ben nu zelf 24 weken. Moet de hele dag wat te eten hebben.

3 jaar geleden

Reactie op Spoof

Ik herken dit zooo erg. Ik moet ook overdag alles klaar hebben. En ik heb d ...
Grappig he, ik kon de eerste maanden bijna niets eten en nu kan ik alleen maar aan eten denken. Maar als ik teveel eet voel ik me niet goed want er is te weinig ruimte nu de mini zo groeit 😅 Maar fijn om te horen dat het herkenbaar is! Als ik voor 3 uur niks heb voorbereid is het game over en bestel ik 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Annemiek M

Ik ben wel nieuwsgierig wat daarin zit of waar je de recepten gevonden hebt ...
Gewoon je fantasie gebruiken en recepten zoeken. De zalm heb ik gebakken. Ik had kipfilet gefrituurd ala "tempura". Ik heb tamago ei gemaakt en zalmsalade van zalm uit blik om in de sushi te rollen. Ook was er mango, komkommer en avocado om erin te rollen. Sesamzaadjes en gefrituurde uitjes als topping. En natuurlijk zeewiersalade. Keuze zat dus!

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Gewoon je fantasie gebruiken en recepten zoeken. De zalm heb ik gebakken. I ...
Met gebakken zalm gevuld.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op New mom 1985

Grappig he, ik kon de eerste maanden bijna niets eten en nu kan ik alleen m ...
Ik zat steeds echt snel vol, maar merk sinds gisteren dat er langzamerhand weer wat meer in past. Maar heb ook dat ik zo snel moe ben, zelfs vanuit huis werkend! De afgelopen maanden heeft mijn man steeds gekookt zodra hij thuis kwam. Zo lief! Deze week was erg zwaar voor hem dus heb ik gekookt, maar als ik geen makkelijk snel recept heb, ben ik echt helemaal kapot daarna!

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik zat steeds echt snel vol, maar merk sinds gisteren dat er langzamerhand ...
Ja, hier precies hetzelfde! Hoeveel weken ben jij? Ik ben nu 22 weken en het gaat beter dan de eerste drie maanden maar de vermoeidheid is nooit echt weggegaan. Ik ben in de ochtend een paar uur ‘goed’ en na de lunch tot de avond ben ik uitgeput! Wel fijn dat je man kookt wanneer hij kan ☺️ En lang leve de snelle recepten want uren kokkerellen is hier ook geen optie nu..

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op New mom 1985

Ja, hier precies hetzelfde! Hoeveel weken ben jij? Ik ben nu 22 weken en he ...
Ook 22 weken

3 jaar geleden

Ooh ik kan hier haast geen genoeg van krijgen! Zo lekker 😋 Ik zit ook steeds sneller vol idd. Ben nu 23 weken. Mijn probleem is dat ik alles lust en alles lekker vind dus ik eet snel te veel. En dat met een trage schildklier, is geen goeie combi. Maargoed, ben nu nog maar 6 kilo aangekomen. Ben best trots op mezelf 😅

3 jaar geleden

Een deel van de lunch. Zo nog een boterham met chocopasta als toetje 😄

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Ooh ik kan hier haast geen genoeg van krijgen! Zo lekker 😋 Ik zit ook ste ...
Heb gehoord dat de schildklier met de zwangerschap iets sneller wordt. Heb het zelf ook gemerkt; ben nog maar 1 kilo aangekomen en dat is heel fijn aangezien ik begon met overgewicht in het rood...

3 jaar geleden

Tellen deze? 🙈 Hartige wafels van zoete aardappel. Met courgette en tomaatjes en met een kastanjenchampignons saus

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Tellen deze? 🙈 Hartige wafels van zoete aardappel. Met courgette en tomaat ...
Zit veel groente bij toch? 😄👍

3 jaar geleden

Goeiemorgen 🥰

3 jaar geleden

Heel dapper voor gezonde snacks voor onderweg gekozen (Ik heb een notenreep met chocolade bij me voor het geval dat 🙈)

3 jaar geleden

Een lekker pistoletje, door midden. Links gezond en rechts vega filet met sla en uitjes. Ik wacht alleen nog op het gekookte ei.

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Een lekker pistoletje, door midden. Links gezond en rechts vega filet met s ...
Is dat nou wat? Vega filet?

3 jaar geleden

Reactie op IreenK

Is dat nou wat? Vega filet?
Ik heb aantal geprobeerd, maar ik vind het zelf totaal niet vergelijkbaar met echte filet americain 🙈