531 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Eas01

Lijnzaad schijnt niet zo goed te zijn tijdens zwangerschap. Ik heb niet a ...
Ja dat over lijnzaad heb ik ook gelezen inderdaad, en hetzelfde schijnt voor chiazaad. Wel jammer want ik vind beide heerlijk door mijn yoghurt/kwark/havermout

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op FlowerPower

Ja dat over lijnzaad heb ik ook gelezen inderdaad, en hetzelfde schijnt voo ...
Ja hè! Echt sneu! Ik ben dol op chiazaad!

3 jaar geleden

Tip: koop het boek “Eet als een expert: zwanger” - alles op er rij qua adviezen en volgens de laatste wetenschappelijke inzichten - dus geen bakerpraatjes en onzin wat je op het internet tegen kunt komen.

3 jaar geleden

Tip: koop het boek “Eet als een expert: zwanger” - alles op er rij qua advi ...
Klinkt interessant! Nog opvallende tips die in tegenspraak zijn met het Voedingscentrum?

3 jaar geleden

Reactie op RizKam

Echt knap van je! Ik krijg bijna niks door m’n keel heen alleen fruit en br ...
Bij mij hetzelfde.. eet elke ochtend een vers broodje uit de oven. Meer komt er eerst niet in :-( pas vanaf 14-16:00 kan ik ‘normaal’ en dus gezond eten. Maar merk dat ik daar eerst meer naar gesuikerde voeding ga, anders voel ik me duizelig en slap.. Ik neem wel elke avond voor het slapen gaan vitamines, en het avondeten moet sowieso veel groente bevatten. Hoop dat ik me vanaf het tweede trimester weer meer de gehele dag door op gezonde voeding kan concentreren.

3 jaar geleden

Eet smakelijk!!

3 jaar geleden

Ik zit aan de beschuitjes.. de rest krijg ik niet door mijn keel. Fijn dat jij daar geen last van hebt :)

3 jaar geleden

Reactie op Miriamvds

Ik zit aan de beschuitjes.. de rest krijg ik niet door mijn keel. Fijn dat ...
Het gaat wel weer over joh 😉 misschien een keertje notenpasta er op smeren?? 😁 of heb je dan ook zo'n 🤢 reactie?

3 jaar geleden

Ik vind t ook lastig, ik ben eigenlijk opzoek naar een diëtist oid die kan ...
Ik vind het Voedingscentrum fijn. Je kan aangeven dat je zwanger bent en dan simpelweg de balkjes in de gaten houden. Mijn Eetmeter heet het. Grijs is goede voedingsstof, maar kan gezondere keuze maken, groen is "goed bezig"

3 jaar geleden

Vergeet foliumzuur niet. Of een zwangerschapsmultivitamine waar minstens 400 microgram foliumzuur in zit.

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Ik vind het Voedingscentrum fijn. Je kan aangeven dat je zwanger bent en da ...
De betreffende dag

3 jaar geleden

Reactie op Nina88

Ik ontbijt met een volkorenboterham met 100%pindakaas en een glas melk. Op ...
Behalve een vrij afgezaagde "salade" (pasta, aardappel, brood, rijst-salade) kan je ook proberen de manier van bereiden te variëren. Als je normaal gesproken je sperziebonen wokt en je kipfilet bakt, kook ze eens. Ook slimme keuzes als chili zijn echt heel goed voor je en heb je veel minder van nodig om alle voedingsstoffen binnen te krijgen dus kan je ook een kleinere portie nemen. De mijne (zoveel mogelijk de 0% zout toegevoegd en andere Voedingscentrum goedgekeurde): zwarte bonen, black eyed bonen, tomatenpuree, tomatenblokjes, maïs, paprika, zelfgemaakte Mexicaanse kruidenmix in ieder geval en dan eventueel limabonen, sperziebonen, tomaten, gegrilde vegetarische stukjes. Ook wilde ik even kwijt: je bent echt heel erg goed bezig met jouw dagmenu.

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Leuk topic! Ik let zelf ook heel erg op mijn voeding maar merk dat ik door ...
Ik geloof dat bonen wat vergelijkbare voedingsstoffen hebben als noten en zaden en pitten kan natuurlijk ook. Er zijn ook alternatieve notenpasta's (cashew bv), maar ik hoop eigenlijk gewoon dat het snel overgaat.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Ik vind het Voedingscentrum fijn. Je kan aangeven dat je zwanger bent en da ...
Damn, Nice! Ik had gehoopt dat dit kon bij Fitnesspall, maar blijkbaar moet ik deze app maar weer terug op mijn mobiel zetten. Bedankt voor de tip!

VRIEND

3 jaar geleden

Havermout (vezels) met bosbessen (vitamines), melk (eiwitten en calcium) en amandelpasta (proteïne).

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Ik vind het Voedingscentrum fijn. Je kan aangeven dat je zwanger bent en da ...
Oh wat goed! Bedankt voor de tip! Als ik meer binnen kan houden ga ik hier zeker mee aan de slag! Fijn topic meiden! Hoop er snel meer gebruik van te kunnen maken

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn snelle ontbijt van gisteren is nu mijn lunch. En omg, wat is deze yoghurt lekker!!! Ik geloof dat ik mijn eerste craving heb ontdekt...

3 jaar geleden

Reactie op FlowerPower

Klinkt interessant! Nog opvallende tips die in tegenspraak zijn met het Voe ...
Voedingscentrum is ook in lijn met wetenschappelijke inzichten volgens mij, dus geeft vrijwel hetzelfde aan. In het boek wordt alleen meer achtergrond gegeven.

3 jaar geleden

Ik probeer gevarieerd te eten en gun mijzelf net als normaal af en toe iets lekkers. Ik merk alleen dat sinds ik zwanger ben, ik veel meer honger heb. Juist als ik een honger gevoel krijg, word ik misselijk. Dus dat probeer ik maar te voorkomen. En 'gelukkig' houd ik niet van snoep en kom ik al snel bij extra fruit of noten uit. Ik ben blij dat ik niet zo misselijk ben en de dingen niet binnen kan houden. Wat lijkt mij dat vervelend!

3 jaar geleden

Tijdens het fertiliteitstraject super gezond gegeten 1,5 jaar lang. Compleet zonder geraffineerde suikers, veel groenten etc Nu zo misselijk dat ik maar eet wat ik erin krijg. Helaas zijn dat vooral crackers, chips en zoetigheid.. ik stop regelmatig een avocado over mijn tortillachips, maar daar houdt het gezonde helaas ook mee op. Ik hoop dat ik snel weer wat gezonder kan eten.