531 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Ontbijt van vandaag; havermout met melk, appel en amandelpasta.

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ontbijt van vandaag; havermout met melk, appel en amandelpasta.
Erg motiverend je berichtjes, hopelijk blijf je het posten! Zondig je af en toe wel?

3 jaar geleden

Ja, ik probeer het ook. Maar mijn smaak is opeens verandert en sommige geuren en smaken, nou ja, hopen maar dat ik dan in de beurt van wc ben🤢🤢. Noten sowieso eten wij veel, omdat kids zijn dol op. Vis helaas allen ik, tenzij mijn man kibbeling koopt, zelf bakt, nou dat gaat goed in. Veder, als er iets binnen gaat en daar wil blijven let ik ook goed op wat ik eet en drink. Tot nu toe wel enorm trek in prikwater, maakt niet uit, spa rood/blauw, Poolse limonade, dat het echt enorm veel prik in zit.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Erg motiverend je berichtjes, hopelijk blijf je het posten! Zondig je af en ...
Oh, absoluut! Gisteren ging er eigenlijk een HELE zak hamkaas is! Maar het avondeten was zwangerschaps proof sushi. Niet dat dat genoeg compenseert... En er ligt nu een heerlijke gevulde bitterkoek op me te wachten... Maar dat soort posts zijn niet inspirerend 😜 Als jullie hier ook je gezonde maaltijden en snacks blijven posten, dan hoeven we alleen maar even hier te spieken zodra we trek hebben, en kunnen we allemaal iets gezonders kiezen 😁

VRIEND

3 jaar geleden

Zalm (omega 3 en proteïne) met tomaatjes uit de oven (vitamines), gestoomde broccoli (vitamines en mineralen) en pasta (bruin had natuurlijk beter geweest. Deze hebben geen vezels) getopt met geraspte kaas (calcium en eiwitten)

3 jaar geleden

Lunch met humus, salade, paprika en kalkoen! Glas karnemelk met een smaakje staat niet op de foto.

VRIEND

3 jaar geleden

Paaslunch!

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Zalm (omega 3 en proteïne) met tomaatjes uit de oven (vitamines), gestoomde ...
Witte pasta heeft wel vezels, gewoon wat minder. 1,9 g voor volkoren tegenover 0,6 g voor gewone, per opscheplepel (Voedingscentrum)

3 jaar geleden

Crackertje met huttenkäse en een plakje kalkoenfilet voor lunch. Erg lekker en gezond! Ik ben eigenlijk vegetarisch maar ik heb me toch vreselijk zin in vlees! En al dat nepvlees, daar wordt ik juist heel erg misselijk van. Eten zonder vleesvervanger (maar gewoon witte kaas of ei) gaat gelukkig prima, kan ik het milieu nog een beetje sparen...🙈

3 jaar geleden

Knap van je! Mijn man en ik volgens een endometriose dieet. Daarin mag je eigelijk geen zuivel eten. Er is een wereld qua alternatieven voor ons open gegaan

3 jaar geleden

Reactie op bbgvjfvnb

Crackertje met huttenkäse en een plakje kalkoenfilet voor lunch. Erg lekker ...
Veel voorkomende craving. Je hebt ook veel B vitaminen nodig. Ik ben zelf vegetariër en hoe goed voor het milieu en zo het ook is, het is toch net wat lastiger alle juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Zeker als je de vleesvervangers met toegevoegde vitamines niet binnen krijgt. Ik zou het je niet kwalijk nemen hoor 😉 kies wel de juiste (Zwangerhap app) vleeseters hebben zoveel meer eetregels te volgen als ze zwanger zijn dan vegetariërs!

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Veel voorkomende craving. Je hebt ook veel B vitaminen nodig. Ik ben zelf v ...
Ja, het is even niet anders. Met mate dan maar🤷🏻‍♀️ Gelukkig is mijn échte grote craving alles wat met aardappels te maken heeft. Gekookt, patatjes, gepoft... allemaal heerlijk! En de ZwangerHap is mijn bijbel deze maanden😁

3 jaar geleden

Vandaag bij onze paaslunch een gevuld eitje op met bieslook maar die blijf ik opboeren. Zo smerig! Ben haast in staat om mijn vinger in mn keel te steken, zo vies vind ik het.. 🥺 ik ben normaal ook een heel makkelijke eter hoor maar ik krijg nu van veel dingen zomaar last.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op bbgvjfvnb

Ja, het is even niet anders. Met mate dan maar🤷🏻‍♀️ Gelukkig is mijn écht ...
Ja hè! Echt! Bij mij ook! Ik heb hem zelfs met mijn man gedeeld door zich nu constant afvraagt wat ik allemaal niet mag eten. En goed dat je voor je kleine toch even over bent gegaan op vlees. Met biologisch vlees kun je in ieder geval alsnog de bio industrie boycotten, maar je krijgt wel zoveel makkelijker je benodigde stoffen binnen. Het milieu kan deze 9 maanden wel leien...

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Vandaag bij onze paaslunch een gevuld eitje op met bieslook maar die blijf ...
Jammer, klinkt heel lekker als ik het zo lees... Veel drinken. Dan zou je het weg moeten spoelen, en het anders weg duwen door wat groente of fruit te eten; iets dat niet heel goed vult, maar wel zoveel vocht bevat dat het helpt met je eten laten zakken.

3 jaar geleden

Lees graag mee voel me vaak schuldig door slecht eten en weet niet zo goed hoe tegen te houden. Merk dat ik erg moe ben om te koken.

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ja hè! Echt! Bij mij ook! Ik heb hem zelfs met mijn man gedeeld door zich n ...
Haha, dat doet mijn man ook😁 Alle labeltjes van voeding worden gecheckt. Ik vind het mega lief.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op ireneperrijn

Lees graag mee voel me vaak schuldig door slecht eten en weet niet zo goed ...
Ja, die heb ik ook! Gelukkig kookt mijn man als hij kan, maar ik zag hem laatst iets doen; hij snee alles voor ergens in de middag, en zette het in de kruiden enzo, zodat hij het alleen nog in de pannen hoefde te gooien in de avond! Of oven. Maar voor de langere dagen heb ik ook een vriezer vol kant en klaar spul dat zo in de oven of in de pan kan... Sterkte!

VRIEND

3 jaar geleden

Vanavond gebakken kip in een saus van tomaat, spinazie en wat Cherry tomaatjes, aangevuld met pasta en erwtjes.

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Vanavond gebakken kip in een saus van tomaat, spinazie en wat Cherry tomaat ...
Ziet er heerlijk uit!!