531 Reacties

3 jaar geleden

Dames wat eten jullie verrukkelijk!! Geniet ervan! Ik eet enkel vla en crackers!

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Jammer, klinkt heel lekker als ik het zo lees... Veel drinken. Dan zou je h ...
Uiteindelijk is het wel minder geworden na een bak gele vla en een appel. Maar wat was ik misselijk zeg, bah. Vandaag heb ik ovengroente op met een kippenpoot. Was heerlijk! Morgen kippensoep met een broodje.

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Leuk topic! Ik let zelf ook heel erg op mijn voeding maar merk dat ik door ...
Wat grappig, dat heb ik nu ook! Eerst at ik zelden brood en nu snak in er de hele dag naar!

3 jaar geleden

Goeiemorgen. Ben ik weer. Vanmorgen een lekker bakje gezonde appel crumble op als ontbijt. Fruit en vezeltjes in één 🥰 INGREDIENTEN 1 grote appel 20 gram rozijnen (optioneel) 1 tl citroensap 1 tl koekkruiden of kaneel 30 gram havermout 15 ml honing (optioneel) 10 ml (kokos)olie Verwarm de oven voor op 180 graden Week de rozijnen 10 minuten in warm water (optioneel) Snijd de appel in kleine blokjes Meng deze met het citroensap en de kruiden in een kom (Giet de rozijnen af en meng deze door de appel) Kneed de havermout, olie en honing samen tot het een beetje aan elkaar plakt Doe de appel in een kom of ovenvast bakje. Verdeel de havermout over de appel Zet het 20 minuten in de oven Ik heb het vandaag simpel gedaan in een pan. Dat kan ook, de appel wordt dan minder gaar en het kan sneller verbranden maar is wel gauw klaar. Eetse!

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Goeiemorgen. Ben ik weer. Vanmorgen een lekker bakje gezonde appel crumble ...
Ziet er heel erg lekker uit! Ik ben zelf alleen wel erg voorzichtig met kaneel.. ik weet dat je er met mate van kan eten maar toch laat ik het eventjes staan! Mis het wel want ik hou ook enorm van dit soort ontbijtjes!

3 jaar geleden

Ik vind t ook lastig, ik ben eigenlijk opzoek naar een diëtist oid die kan ...
https://www.iamafoodie.nl/product/eet-als-een-expert-zwanger/ Bestel dit boek! Echt een aanrader!

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Ziet er heel erg lekker uit! Ik ben zelf alleen wel erg voorzichtig met kan ...
Dankje! Ik gebruik normaal echt veel kaneel. In recepten waar een theelepel staat doe ik een eetlepel in 😅 Maar nu neem ik maximaal 1x per week kaneel. De vk zei dat het bij "normaal gebruik" helemaal geen kwaad kan. Dus ik geniet er maar extra van als ik het neem. 😁

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Ziet er heel erg lekker uit! Ik ben zelf alleen wel erg voorzichtig met kan ...
Ja, ik ook. Gek genoeg zit kaneel in wel meer producten, zoals speculaas en chocola (wtf) dus dan voeg ik geen kaneel toe aan mijn havermout... Daarentegen oogt het als een heerlijk recept!

VRIEND

3 jaar geleden

Ontbijtje: havermout met banaan in veel melk, met topping van 100% pindakaas en verse bosbessen.

VRIEND

3 jaar geleden

Lunch met Griekse stijl yoghurt (kon geen Griekse yoghurt vinden, deze is veel vetter...) zadenmix en bosbessen.

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Lunch met Griekse stijl yoghurt (kon geen Griekse yoghurt vinden, deze is v ...
Als ik een bak blauwe bessen koop zit er binnen een paar dagen vaak schimmel in 🤷‍♀️ Hebben jullie hier geen last van? Ik ben er daarom maar mee gestopt..

3 jaar geleden

Reactie op Liberté

Als ik een bak blauwe bessen koop zit er binnen een paar dagen vaak schimme ...
Bevroren bessen kopen!

3 jaar geleden

Mijn avondsnack! Hollandse aardbeien, blauwe bessen, yoghurt en zelfgemaakte granola😊

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Goeiemorgen. Ben ik weer. Vanmorgen een lekker bakje gezonde appel crumble ...
Wat een ontzettend leuk recept! Dankjewel! Vanochtend is m'n ontbijt er na een kwartier weer uitgekomen, maar als de tijden wat beter zijn ga ik deze zeker proberen! 👍👍👍

3 jaar geleden

Verse asperges recht van de boer! Lekker gestoomd met gestoomde krieltjes en ei😋

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Liberté

Als ik een bak blauwe bessen koop zit er binnen een paar dagen vaak schimme ...
Jazeker! Ik koop ze alleen als ik ze veel kan gaan gebruiken die week. Op het einde, draai ik de besjes even in mijn handen rond, voor het wassen. Degene met witte puntjes, gaan er meteen uit. Wat ik in de pot mis zie gaan, ook. Voor de rest, in alles gooien waar maar kan. En als ik de besjes opwarm of in een smoothie gooi, gebruik ik altijd bevroren besjes, tenzij ik nog wat verse besjes op moet maken.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Mijn avondsnack! Hollandse aardbeien, blauwe bessen, yoghurt en zelfgemaakt ...
Ziet er goed uit! Wat is het recept van je granola?

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ziet er goed uit! Wat is het recept van je granola?
Super easy receptje! Havermout, gemengde noten, pompoenpitten en 100% appelmoes en dit voor 25 minuten in de oven op 180 graden. Als het uit de oven komt dan schep ik er nog rozijnen in. Is dus zonder toegevoegde maar echt super lekker! Kreeg er zin in toen ik m’n vriend cruesli zag eten haha!

3 jaar geleden

Reactie op Woopwoop

Bevroren bessen kopen!
Ik gebruik altijd verse. Ik koop die emmertjes van 500 gram. Daar doen wij samen een week mee. Ik kijk wel in de winkel altijd al of er natte plekken in het emmertje zitten. Dan zitten er al kapotte rotte bessen in. Als dat zo is pak ik een ander emmertje. Ik laat ze ook altijd even door mijn vingers gaan voor ik ze in mijn bakje gooi. Alles wat zacht aanvoelt is rot dus die gooi ik weg. Alleen de stevige eet ik op. Ik gebruik alleen diepvries af en toe in een smoothy. Maar zo in de yoghurt vind ik diepvries echt niet lekker.. 😬

3 jaar geleden

https://www.hellofresh.nl/recipes/roodbaarsfilet-met-zeekraal-en-verse-pappardelle-5ee0915f4691fc476b4a9cdf Aanrader!