531 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Kirstenn123

https://www.hellofresh.nl/recipes/roodbaarsfilet-met-zeekraal-en-verse-papp ...
Ziet er inderdaad super lekker uit!

3 jaar geleden

Hele dag misselijk. Kokoswater, appel en druiven..

VRIEND

3 jaar geleden

Hele dag misselijk. Kokoswater, appel en druiven..
Kokoswater, lekker! Daar had ik nog niet eerder aan gedacht! Rustig naar binnen werken, dat heerlijke hapje!

3 jaar geleden

Ik woon in Afrika, in een klein dorpje en hier zijn helaas veel gezonde producten niet verkrijgbaar. Als ik dit zo lees krijg ik zo’n zin in yoghurt, noten, kaas, verschillende fruitsoorten en volkorenproducten 😍. Maar ik eet nu gewoon wat er is. Dat is vooral banaan, advocado, pindakaas, rijst, tomaat, uit en groene paprika. Veel vis, ei en kip. Niet heel gevarieerd maar ik haal maar vertrouwen uit t feit dat vrouwen hier ook al jaren bevallen en hun eetpatroon niet veranderen. Moet vast goedkomen. Ik voel me goed verder, geen kwaaltjes. Al zou ik soms wel even lekker door de Appie willen scheuren en mn karretje vol willen laden 😂

3 jaar geleden

Voorafgaand was ik heel goed bezig. Probeerde zelfs aan de hoeveelheid nootjes te komen (nooit echt van gehouden). Maar die nootjes gaan nu echt niet. Kokhalzen! We proberen vaker zalm en broccoli te eten. En volkorenbrood. Chocola trekt me totaal niet meer 😂

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Senbouwman

Ik woon in Afrika, in een klein dorpje en hier zijn helaas veel gezonde pro ...
Klinkt alsnog heel gezond allemaal, ondanks dat je niet verder af kunt wisselen. Moet goed komen inderdaad!

3 jaar geleden

Reactie op UE0803

Verse asperges recht van de boer! Lekker gestoomd met gestoomde krieltjes e ...
Ineeens krijg ik zin in dit 😳

3 jaar geleden

Reactie op Senbouwman

Ik woon in Afrika, in een klein dorpje en hier zijn helaas veel gezonde pro ...
Gaat bij Afrikaans eten niet vaak fruit door het warm (groente) eten? Dat zorgt ervoor dat vitaminen erg goed opgenomen worden.

3 jaar geleden

Reactie op Woopwoop

Bevroren bessen kopen!
Heb ik ook, bevroren fruit. Gaat samen met de havermout en melk de magnetron in, heerlijk en daardoor zo zoet, geen suiker meer nodig. Handje nootjes erover als het klaar is.

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Heb ik ook, bevroren fruit. Gaat samen met de havermout en melk de magnetro ...
En als jullie het door de yoghurt doen, haal je dan ‘s avonds vast wat bessen uit de vriezer?

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Gaat bij Afrikaans eten niet vaak fruit door het warm (groente) eten? Dat z ...
Waar ik woon is bijna geen fruit te krijgen. Nsima is het voornaamste ingredient vd lokale maaltijd :)

3 jaar geleden

Wat fijn zeg dit topic! Ik heb zo weinig inspiratie en trek dat ik niet echt aan alle dah kom dus hier heb ik zeker wat aan ziet er heerlijk uit allemaal! 👍

3 jaar geleden

Reactie op RizKam

Aaw oke, dank je 😊
Je hebt ook wel rauwe melk in de supermarkt, fie staat koel. De UHT-melk is safe en staat niet koel :)

3 jaar geleden

Reactie op Fie87_W

Je hebt ook wel rauwe melk in de supermarkt, fie staat koel. De UHT-melk is ...
Omg dan drink ik heel de tijd rauw melk.. ik koop die van AH huiswerk met lichtblauw dopje.. 🥲

3 jaar geleden

Reactie op Fie87_W

Je hebt ook wel rauwe melk in de supermarkt, fie staat koel. De UHT-melk is ...
Dit is niet waar. Verse melk uit de koeling in de supermarkt is altijd gepasteuriseerd en dus veilig te drinken. In kaas en andere zuivelproducten kan echter wel rauwe melk gebruikt zijn.

3 jaar geleden

Reactie op RizKam

Omg dan drink ik heel de tijd rauw melk.. ik koop die van AH huiswerk met l ...
Maak je maar geen zorgen. Verse melk uit de koelkast in de supermarkt is altijd gepasteuriseerd en dus veilig te drinken. Rauwe melk haal je rechtstreeks bij de boer. Let wel op met kaas en andere zuivelproducten of er geen rauwe melk in zit.

3 jaar geleden

Nog een snelle tip voor diner : Maak een plaat vol groente, aardappels en vlees. Bij enorme haast kun je een zak ovengroenten uit het vers schap pakken, heb je een paar minuten dan is het lekker om 'frietjes' te snijden van (zoete) aardappel, pastinaak, wortel, etc. Je kan er ook champignons, courgette en paprika op leggen of kleine roosjes broccoli. Saucijsjes of kipdij /kipfilet of een schaal 'ovenvlees' van de super. 30 minuten op 200 graden en t is klaar 😋. (bij een schaal ovenvlees ff de tijd checken die daar op staat) oh, vergeet de kruidjes niet!

VRIEND

3 jaar geleden

Lunch! Brood met avocado en gekookt ei plus peper en zout

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Lunch! Brood met avocado en gekookt ei plus peper en zout
Wauw. Ziet er goed uit!

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Lunch! Brood met avocado en gekookt ei plus peper en zout
Dit is ook echt mijn lievelingslunch (ook voordat ik zwanger was) 😍 Alleen normaal gesproken met een zacht gekookt eitje, maar dat kan nu natuurlijk niet